Format ‘urbanog radija’ promijenit će cijelu glazbenu scenu

Autor: Poslovni dnevnik , 04. ožujak 2014. u 22:01
Christian Schalt u Zagrebu je boravio kao konzultant

Generalni menadžer berlinskog radija KissFM, u Zagrebu je savjetima pomagao lansiranju prvog radija za mladu urbanu publiku Enter Zagreb.

Christian Schalt, generalni menadžer KissFM.a Berlin, najslušanijeg CHR radija u Njemačkoj, nedavno je boravio u Zagrebu kako i pružio podršku radiju ENTER Zagreb.

ENTER Zagreb prvi je CHR (engleski: current hit radio) radio na ovim područjima, a Schalt je, kao  stručnjak upravo za takve formate, prenio svoje znanje o načinu funkcioniranja i pozicioniranju takvog radija na tržištu. Schalt je karijeru započeo na lokalnoj radio postaji u južnoj Njemačkoj. Nakon toga radio je za Planet Radio u Frankfurtu i Energy u Beču.  Prije nego se preselio u Berlin bio je direktor programa za KRONEHIT, jedine nacionalne komercijalne radio postaje u Austriji.

Imate vrlo uspješnu karijeru, pokrenuli ste dva CHR radija u Njemačkoj. Možete li nam se ukratko predstaviti?
Trenutno radim kao glavni menadžer na dva radija u Berlinu, KISS FM-u koje je po svojoj formi CHR radio, te ne postaji Radio 2 koji je po svojoj sličniji Anteni Zagreb. Ovaj sam posao zavolio i počeo sam ga raditi već u školi, tako da sam već preko 20 godina vezan za ovaj medij. Deset godina proveo sam u Austriji gdje smo uspješno pokrenuli još dva CHR radija, ENERGY u Beču te CROWN HIT radiju.

Da li ste u svojoj karijeri radili i u nekom drugom mediju osim radija?
Da, možda zvuči dosadno ali cijeli sam život proveo na radiju. Uglavnom su to stanice koje se obraćaju mlađoj publici sa puno glazbe i zabavnog sadržaja.

Koji dio vašeg posla smatrate najuzbudljivijim?
Zabavni dio mog posla je da ste uključeni i okruženi glazbom svaki dan, a pogotovo ako radite na CHR formatu, kao što je Kiss FM u Berlinu. Slušate glazbu svaki dan, u uskoj ste vezi sa izdavačkim kućama, sa glazbenicima, njihovim menadžerima, tako da je cijeli ovaj posao zapravo u funkciji glazbe i to je ono što me osobno najviše privlači i veseli. Drugo, radite sa mladim ljudima u opuštenom radnom okruženju za razliku od drugih medija i njihovih puno klasičnijih formata. CHR radio je kombinacija mladosti, zabave, urbanog stila i glazbe i stvarno je zabavno biti dijelom te energije i atmosfere svakoga dana. 

Na hrvatsku radio scenu po prvi puta dolazi chr format. O čemu se zapravo radi?
Riječ je o formatu i radiju za mlade ljude i one koji se tako osjećaju. U fokusu su urbana glazba, DJ-i te glazbenici, trendy i urbani lifestyle. Dakle, glazba, autentični DJ-i i zabava formula su ovog uspješnog formata za mlade ljude. 

Zašto je upravo sad pravo vrijeme da se pokrene jedan ovakav radio na hrvatskom tržištu?
Malo sam iznenađen da je ENTER prvi CHR radio na tržištu jer je to vrlo uspješan format gotovo u cijeloj Europi. On ne ovisi samo o veličini tržišta. Pokazao se uspješnim u velikim metropolama poput Berlina, Londona ali jednako tako i u malim austrijskim gradovima. Riječ je o vrlo snažnom i utjecajnom formatu i zapravo sam iznenađen činjenicom da Hrvatska tek pokreće svoj prvi CHR radio. S druge strane, nije mi nimalo teško predvidjeti budućnost i razvoj ovog formata u Hrvatskoj. Prostor za ovu formu postoji na svakom tržištu. 

Mislite li da u hrvatskoj imamo dovoljno medijskog prostora i interesa za više CHR radio stanica?
U Berlinu trenutno postoji pet CHR radija koje predvodi Kiss FM. Riječ je o vrlo kompetetivnom tržištu koje odlično funkcionira. Sudeći po veličini vašeg tržišnog i medijskog prostora, smatram da ima prostora za dvije, čak tri CHR stanice. 

Što je prema vama najizazivniji dio u procesu pokretanja CHR-a po prvi puta na novom tržištu?
Kada predstavljate bilo koji novi proizvod prva stvar koju treba imati u vidu jest prepoznatljivost, poruka kojom krećete i izlazite na tržište, komunikacija pravog imidža. Postizanje prepoznatljivosti je u ovom slučaju puno lakše nego kod klasičnih radio formata. CHR je zabavan te prepoznatljiv te ga ljudi obično registriraju dosta brzo. Kada govorimo o oglašivačima i marketingu, bitno je objasniti kako CHR funkcionira, kojoj populaciji se obraća, kako najbolje i najbrže doprijeti do njih. Sudeći prema mom dosadašnjem iskustvu, oglašivače možemo podijeliti u dvije grupe – one kojima su target mladi ljudi i sve što oni konzumiraju. Klubovi reagiraju trenutno. Jako dobro poznaju mlade ljude i njihove potrebe te se uključuju gotovo odmah jer najbolje razumiju, format i stil komunikacije. Druga grupa su tradicionalniji oglašivači i njima treba puno više vremena da nauče i razumiju format. 

Može li glazba koja se pušta utjecati lokalno na glazbenu scenu?
Prema mom iskustvu svakako da može. Ovakva platforma sigurno je put za mlade, urbane umjetnike koji možda nemaju prostora za svoju glazbu na klasičnim radio stanicama. Puštajući modernu, urbanu glazbu na neki način utječete na mlade. No jednako tako, upoznajete ih sa radom klubova, glazbom koju puštaju, koncertima i sve to mora utjecati i na samu glazbenu scenu. 

Utjecaj na tržište

Kakva je reakcija klasičnih radio postaja i koliko se mijenja tržišna slika pojavom CHR formata?

To je teško predvidjeti. Ponekad pokretanje noviteta ne znači nužno ipromjenu na cijeloj radijskoj i marketinškoj sceni. U okruženjima koja su poprilično stabilna ne možemo očekivati velike i nagle promjene. CHR format donekle može utjecati na promjene klasičnijih formata na način da u glazbenom smislu, prepoznaju neke umjetnike puno prije, promjene dio svog programa, ali svakako ne može utjecati na značaniju promjenu, pogotovo na hrvatskom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close