Druga generacija u lovu na novu bestseller titulu

Autor: Marina Biluš , 31. svibanj 2020. u 10:32
Captur je drugi model konstruiran na novoj platformi, ključnoj za razvoj alijanse

Testirali smo Renault Captur Edition One TCE 130 EDC.

Nastojanje da s drugom generacijom Captura kupcima ponude bitan napredak u odnosu na njegovu prvu verziju ,Renaultovi konstruktori pošteno su odradili. Izuzetno popularan gradski crossover u svojoj novoj izvedbi, koja je svijetu premijerno prikazana na lanjskom Auto showu u Frankfurtu, ponudio je zaokruženiju priču koja je otišla korak dalje od prethodnika.

Mnogo toga u toj priči o poboljšanjima zapravo podsjeća na scenarij o kreiranju novog Clija, najblistavije Renaultove prodajne zvijezde, koja svojom petom generacijom tržištu nije ponudila samo nasljednika tog popularnog modela, već zapravo posve nov, daleko kvalitetniji automobil od svih njegovih prethodnika.

Osim te činjenice Captur s Clijom dijeli i puno opipljiviji detalj – platformu na kojoj je konstruiran. Riječ je o CMF (Common Module Family) bazi koja predstavlja i temelje razvoza Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse u kojoj kane brojne različite modele svojih brendova temeljiti upravo na toj platformi.

CMF tako zapravo postaje temelj kompletne poslovne strategije ovih udruženih proizvođača automobila u kojoj je precizirano da do 2022. godine čak 80% Renaultovih i 70% modela alijanse bude bazirano upravo na toj platformi. A što je na njoj toliko posebno?

130

konjskih snaga ima testni benzinac, a od 0-100 km/h ubrzava za 9,7 sekundi

U samom Renaultu kažu kako se taj inovativni koncept razvija od 2014., a imperativ je intenzivna modernizacija što dokazuje i podatak da je čak 85% komponenti platforme posve novo.

Vjerojatno najveći benefit CMF-a je to što se u tu platformu “bezbolno” mogu integrirati sve tehnologije ključne za razvoj električnih automobila, koji su, što god netko mislio o tome, budućnost kojoj streme ama baš svi proizvođači na svijetu.

“Platforma se bazira na modularnom dizajnu koji se može koristiti u proizvodnji različitih modela. To znači da se platforma može koristiti na različitim svjetskim tržištima i ispuniti očekivanja različitih profila kupaca”, pojašnjavaju u Renaultu prednost ovakvog pristupa.

Trendi izgled, komforniji interijer

Captur je drugi Renaultov model izrađen na ovakvoj platformi. Prvi je bio Clio pete generacije. I mada mislim da je transformacija Clija bila uspješnija, vlasnici Captura, osobito oni koji su vozili njegovo prvo izdanje, imaju razloga za zadovoljstvo. Dizajnerske su preinake možda male, ali efektne. Captur je poprimio trendy izgled kakav danas jako dobro prolazi kod kupaca.

Gabariti nisu drastično mijenjani – kada je u pitanju širina dodan je tek centimetar, osovinski razmak povećan je za dva, ali zato je dužina profitirala s dodanih 11 centimetara pa sada ukupna duljina iznosi 4,23 metra. Takav je manevar Capturu osigurao prostraniju stražnju klupu i prtljažnik.

Koristite li ga u standardnom položaju stražnje klupe prtljažni prostor iznosi nešto više od 420 litara, ali pomicanjem sjedala prema naprijed oslobađa se dodatnih stotinjak listara u prtljažniku na dvije razine.

Dizajnerske preinake eksterijera male su, ali efektne. Interijer donosi puno više promjena i to onih na bolje/Josip RegoviĆ/PIXSELL

Interijer donosi puno više promjena i to onih na bolje. Od materijala i završne obrade do funkcionalnosti, sve je pomaknuto na višu razinu u odnosu na prvo izdanje, a i tu ovaj model po mnogočemu podsjeća na Clio “peticu”.

Dva meni omiljena detalja su “lebdeća” konzula na kojoj je smješten mjenjač te golema ladica pred suvozačevim sjedalom. Kad smo kod sjedala, treba reći da su udobna, dovoljno prostrana i brižno nanovo konstruirana što se posebno vidi s njihove stražnje stane na kojoj su profilirani nasloni za glavu i “utori” u donjem dijelu.

Infotainment dominira u kabini s velikim, vertikalno postavljenim 9,3’’ inčnim ekranom kakav je debitirao u Cliju. Za svaku pohvalu je upravljanje klimatizacijom koje nije “prešlo” na dodirni ekran već se spretno zadržalo na kotačićima smještenim taman gdje i trebaju biti.

Potrošnja nije postala žrtva mjenjača

Testnu verziju pogodio je 1,3 litrenu turbobenzinac sa 130 KS i 240 Nm okretnog momenta koji se pokazao živahnim, osobito vozi li se u sport modu. Motor svoj posao odrađuje bez pretjeranih zamjerki, ubrzanja nisu intenzivna, ali s oko 9,7 sekundi do stotke nema se što prigovarati.

Automatski EDC mjenjač sa sedam stupnjeva nije bezgrešan i na njega se treba naviknuti, ali dojam suradnje s motorom je solidan. Dobro je što automatici unatoč potrošnja nije platila danak, prosjek testa “vrtio se” oko 7,6 litara, s tim da ga nisam štedjela i rijetko je vožen u eco modu.

Pridodamo li svu silu tehnoloških noviteta, osobito naprednih sigurnosnih sustava, novi Captur sigurno će mnogima biti kandidat pri odabiru modernog i dopadljivog obiteljskog automobila.

Komentirajte prvi

New Report

Close