Digital više nije alat nego baza komunikacije, kreativnost s primjenom revolucionarnih tehnologija stvara nove marketinške magove

Autor: Suzana Varošanec , 03. studeni 2019. u 22:01
Projekt menadžerice u Marketing Clubu Petra Čekalović-Brus i Rita Rumora

Zagrebačke agencije Rinzol, Holo Lab i Marketing Club otkrivaju kako su inovativnim modelima doprijele do klijenata i postigle uspjeh te postale prepoznatljive i originalne.

Na tržište dolaze inovativni poslovni modeli, a plasiraju ih novi poduzetnici. Sa svojim kreativama i inovativnim marketinškim proizvodima, kreiranim kako na platformama tako i s revolucionarnim tehnologijama, oni donose nove vrijednosti i vrlo brzo postaju prepoznatljivi. U svojevrsnoj novoj generaciji marketinških igrača tako su nezaobilazne i tri mlade zagrebačke agencije – Rinzol, Holo Lab te Marketing Club. Holo Lab vode njegovi većinski vlasnici Juraj Kolovrat i Zdenko Štok.

Hologramskom tehnologijom već predstavljaju velike hrvatske brendove u HoReCa kanalu, a uslugu planiraju plasirati i u snažnom kanalu retaila. Procjenjuje se da će poslovanjem koje je krenulo tek od svibnja tvrtka realizirati i prvi milijun. Rinzol je full service agencija, u vlasništvu Sandija Hadžića. Razvoj strategija, komunikacije, digitalnih kampanji, te online i offline kampanji, doveo ih je do statusa jedne od najbrže rastućih agencija u 2019. S dvoje zaposlenih u 2018. ostvarili su više od 800 tisuća kuna prihoda, no najveći rast bilježe unazad pola godine.

Za to je dobar pokazatelj rast broja zaposlenika, već imaju 12 stručnjaka koji dolaze iz različitih renomiranih marketinških agencija. Iza Marketing Cluba stoje poduzetnici Denis Matijević, čelni čovjek specijalizirane konzultantske tvrtke Smarter u području poljoprivredno-prehrambenog sektora te Davorin Štetner. U timu su još projekt menadžerice Petra Čekalović-Brus i Rita Rumora te web developer Davorin Prišlin.  Postoji prostor na tržištu za novi projekt, viđenje je Matijevića, koji je to uvjerenje stekao kroz veliko konzultantsko iskustvo upravo na temama s kojima će se baviti i Marketing Club. 

Ključan faktor budućeg oglašavanja
"Kao netko tko se bavi poljoprivredom na tržištu nisam mogao pronaći agenciju koja bi mogla ući u dubinu problema sektora, dovoljno dobro poznavati ovo specifično tržište i prema svemu navedenom adekvatno nas prezentirati na njemu pa posljedično, nakon dugo vremena traženja, jedini logični zaključak je bio osnovati agenciju", kaže Matijević. 

Revolucionarna 3D tehnologija će transformirati marketinški pristup kakav smo poznavali. U to su čvrsto uvjereni u Holo Labu, zbog čega i nastoje potaknuti publiku da se osjećaju kao da su svjedoci posebnom događaju, a ne samo pogledu na običnu reklamu.  "Naš pristup je probuditi maštu u oku promatrača koja će zadržati interes dugo nakon što su vidjeli oglas. Hypervsn uređaji donose krajnji izraz 3-D iskustva i predstavljaju novo rješenje vizualnog oglašavanja – revolucija su u svakoj dimenziji", poručuje Kolovrat.   

Komunikaciju preko digitalnih kanala u Rinzolu uopće ne izdvajaju kroz određeni udio u strukturi svog ukupnog biznisu. I to samo zato što drže da digital više nije alat, nego – baza. Digital nije dodatak komunikaciji kako bi zadovoljili formu kampanja; on je put prema potrošaču, kanal kroz koji danas idu sve informacije, odnosno kako zaključuje Hadžić, on je pitanje jesi li ili nisi prisutan na tržištu, u svijesti potrošača ili u njegovu prirodnom okruženju. 

  "Implementacijom kampanji za različite klijente agencijski portfolio Rinzola naglo se proširio. Danas brojimo niz renomiranih klijenata: to su Ledo (brendovi King, Quattro i Okruglice), zatim Coca-Cola Hellenic (Hrvatska, BiH i Slovenija) i Coca-Cola Company (brendovi Coca-Cola, Smartwater, Romerquelle, Adez…), trgovački lanac KTC, Triglav osiguranje, Henkel, pirotehnika Mirnovec, Wolt i drugi. Samom kreativom, razvojem novih i drugačijih platformi komunikacije nastojimo biti drugačiji, dok stručnost potvrđuju i prodajni rezultati naših klijenata", iznosi Hadžić. Među prvima su okrenuli ekran iz horizontalnog u vertikalni tijekom snimanja kampanje za brend King i napravili iskorak u snimanju video kampanja za društvene mreže. Komunikaciju brendova koji su dosad komunicirali s potrošačima isključivo preko TVC-a prebacili su na društvene mreže i ciljanu skupinu koja dotad nije bila u fokusu. 

"Taj potez rezultirao je s impresivnom brojkom više polizanih sladoleda u odnosu na lani. U svijetu prepunom aplikacija koje ljudi svakodnevno koriste za komunikaciju prepoznali smo i Tik Tok, novu društvenu mrežu koja trenutačno broji više od petsto milijuna korisnika. Uključili smo klijente u ovu brzo rastuću mrežu s kojom postižemo odlične rezultate", navodi naš sugovornik te pojašnjava kako danas ne razlikuju targete po tome koji jesu ili nisu u fokusu.  "Svi targeti su u fokusu agencije koja radi s tako velikim brendovima koji imaju proizvode i usluge namijenjene gotovo svakom specifičnom targetu. Pitanje je samo gdje određeni target 'obitava' većinu vremena. Primjerice, djeca su jako kreativna i konzumiraju sadržaj na mrežama kao što su YouTube i TikTok. Tinejdžeri su u svijetu Instagrama, kao i sve veći broj onih srednje dobi. Na Facebooku dominiraju obitelji, mame, interesne skupine, politički aktivisti… Svaki target ima svoju mrežu ili skup mreža. Svi su oni u fokusu, samo je pitanje kojem brendu i kojem proizvodu ili usluzi. Zato više ne postoji pojam prebacivanja na društvene mreže – svi su tamo", kaže Hadžić dodajući da je strategija agencije, uz pozicioniranje na domaćem tržištu i širenje na ono vanjsko.

Kako tehnologija napreduje, prirodno je pratiti trendove pa je marketing putem interneta zabilježio astronomski rast tijekom prethodnog desetljeća i industrija traži, kaže Kolovrat, sljedeći logičan korak, a 3D vizuali privlače pozornost ljudi na duže vrijeme. "Osjećamo da je to ključan faktor u budućem načinu oglašavanja. Trendovi ukazuju da će digitalno hologramsko tržište vrijediti 5 i pol milijardi dolara do 2020. Iskustvo korisnika postalo je najrelevantniji čimbenik u donošenju odluka posljednjih godina. Nema boljeg načina za proizvodnju iskustva u stvarnom vremenu osim holograma i 3D tehnologije. Na taj način uključujemo publiku s dosad neviđenim pristupom reklamiranja proizvoda. Budimo njihovu maštu i 'dopuštamo' im da osjećaju uzbuđenje zbog proizvoda i branda iza kojeg stoji veliki trud i rad", kaže Kolovrat.

Holo Labov pristup čini sljedeće: omogućavaju klijentima da ispričaju priču i predstave svoje proizvode i usluge koji nije viđen dosad, te da impresivno povećaju prepoznatljivost brenda i istinski pokrenu konkurentsku prednost. Kolovrat iznosi da ovakva vrsta reklama gravira brend u um promatrača, a istovremeno pruža posebno iskustvo – potiče maštu dugo vremena nakon što vidi reklamu.

"Ako slika vrijedi tisuću riječi, zamislite što vrijedi hologram!? Postavljeni su da ometaju vizualnu komunikaciju kakvu znamo, a Hypervsn vodi revoluciju pa je tako jedina granica naša mašta. Holo Lab je postigao napredak u oglašavanju izvan doma učinivši hologramski efekt pristupačnim i prvi pružio svojim klijentima priliku da već danas mogu objaviti futurističke snove budućnosti na više jedinica i lokacija", iznosi Kolovrat. S obzirom na vrlo veliku važnost informacije o povratu uloženih sredstva u oglašavanje, napominje da je tim Holo Laba razvio analitiku koja nakon svake kampanje klijentu ispostavlja informacije o gledanosti kampanje – broju pogleda, prosječnom vremenu gledanja kao i segmentaciju gledatelja po dobi i spolu.

Klub za sve stručnjake
Marketing Club, agencija s novim pogledom na posao, zanimljiva je i po nešto drugačijem konceptu poslovanja. Prije svega radi se o nespojivom – maloj agenciji sa širokom lepezom usluga, jednako kvalitetnih za svakoga klijenta, bez obzira na njegovu veličinu. To je njihova misao vodilja, a u ostvarenje upravo kreću kroz sljedeći koncept: prema određenom klijentu i njegovu projektu formira se prilagođeni tim stručnjaka, baš po mjeri toga klijenta. U svaki projekt uključeni su projekt menadžeri koji osluškuju potrebe klijenta i prema njima okupljaju tim stručnjaka potreban da klijent dobije upravo onu uslugu koju je tražio. Kada projektni zadatak stigne na stol, odabiru se suradnici s kojima će se projekt odraditi. Ovo je drukčiji koncept poslovanja od standardnih kreativnih i marketinških agencija, jer na raspolaganju tako nisu primjerice samo grafički dizajneri koji su zaposleni u agenciji, već se na svakom projektu surađuje sa širokom lepezom stručnjaka upravo prema njihovim određenjima. 

"Nije isto trebate li dizajnera koji zna kvalitetno producirati oglas za tisak za beauty brend, ili pak dizajnera koji će izraditi ilustraciju za komunikaciju filmske industrije. Svatko od njih specijaliziran je u svom području i rijetko kada svaki dio dizajna radi jednako dobro. Zato uskačemo mi, kako bismo pronašli idealne suradnike za točno određeni projektni zadatak", kaže Rita Rumora. "Od tuda i ideja za ime. Doživljavamo se kao neka vrsta kluba za sve stručnjake iz naše branše. Cilj nam je okupiti zajednicu kvalitetnih i vrijednih ljudi kojima je svejedno za koga rade, već im je isključivo bitno da proizvod koji isporučuju bude kvalitetan", ističe  Petra Čekalović-Brus. U maloj zajednici koju stvaraju,  nalaze se svi koji su potrebni u procesu komuniciranja – grafički dizajneri, PR-ovci, voditelji društvenih mreža, zakupci oglasnog prostora, lektori, novinari, copywriteri, tiskare, analitičari tržišta, stratezi…

Namjeravaju je širiti, tako da se jednako kvalitetna usluga može pružiti poljoprivrednoj tvrtki koja nudi uslugu savjetovanja, za čije je djelovanje bitno jako dobro poznavati tematiku sektora, ali i promociji neke modne ili beauty priče. Danas brendovi komuniciraju kroz različite medijske kanale – mediji se ne dijele više na offline i online, a televizija odavno nije kraljica promocije. S idejom da je zato potrebno stvoriti integrirani pristup, i agenciju koja klijenta u tom pristupu može pratiti, tako Marketing Club nudi usluge i event menagementa, PR-a, društvenih mreža, digitalnog oglašavanja, kreiranja vizualnog identiteta i promocije.

Komentirajte prvi

New Report

Close