Vrijeme Božića trebalo bi biti vrijeme sreće i blagostanja, druženja s obitelji i prijateljima no komercijalizacija i konzumerizam kojima naše društvo sve više podliježe mogu to blagdansko ozračje učiniti vrlo stresnim i depresivnim. Veselje kićenja božićnog drvca, ukrašavanje doma i darivanje vrlo lako zamjenjuje osjećaj potištenosti, pa i tjeskobe, potvrdilo je i istraživanje koje je u Francuskoj provela mrežna stranica AshleyMadison.com. Pritom se osjećaj potištenosti ne tumači strahom od samoće, nego obvezama materijalne prirode: stresom od utrke za božićnim darovima, osobito strahom da se dar nekome neće svidjeti. Oko 45 posto muškaraca i 32 posto žena priznaje da im nedostaje ideja za kupnju poklona i da nisu sigurni jesu li izabrali pravi dar. Zbog straha od razočaranja mnogi se odlučuju za već provjerene stvari kao što su miris ili poklon-aranžman, a vrlo često iz godine u godinu poklanjaju isto. Darivanje u božićno vrijeme povezano je s početkom nove godine, a korijeni darivanja u to doba sežu do starog Rima. Tada su se darivale borove grančice iz šume, a tek kasnije slatkiši, bakreni i rjeđe zlatni novčići te ostale sitnice.
Tradicionalno vs. suvremeno
Darivalo se s namjerom da godina koja slijedi bude obilna, bogata i radosna popu njezinog prvog dana. No "običaji" suvremenog doba u kojem živimo pokazuju da darovi zaista mogu biti izvor frustracija, a i ekonomski gledano mogu biti totalno promašena investicija. Tko barem jedanput nije dobio kravatu od svekrve koja se kasnije nekim čudom izgubila u mraku ormara ili porculanski servis od rođake u kojem, niti u snu, ne biste poslužili blagdanski, niti bilo koji drugi obrok.A upravo kravate i alat za kućne popravke darovi su koje Francuzi najmanje žele za Božić, dok sanjaju o putovanjima i uređajima visoke tehnologije. Prema anketi koju je Ifop proveo za mrežnu stranicu Bons-de-reduction.com, 60 posto Francuza je izjavilo da je dosad za Božić dobilo barem jedan poklon koji im se uopće ne sviđa ili ga smatraju nepotrebnim. Za 44 posto ispitanika kravata je i dalje najnepoželjnija, a iza nje su sokne (34 posto). Po drugoj anketi koju je za eBay proveo TNS Sofres, alat za kućne popravke također je pri vrhu ljestvice nepoželjnih božićnih darova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu