Modna industrija ima velik utjecaj na okoliš. Globalno tržište odjeće, bez obuće i dodataka, vrijedi 1,34 bilijuna dolara godišnje. Samo maloprodajni modni sektor veći je od ruskoga gospodarstva. Nije iznenađujuće što industrija te veličine ima znatne ekološke nedostatke. Godine 2018. modni sektor u atmosferu je ispustio 2,1 milijardu tona stakleničkih plinova.
Modna industrija nije uvijek održiva. Što je održiva moda? To je moda koja ima minimalan utjecaj na okoliš. Može se definirati kao odjeća, obuća i dodaci koji se proizvode, prodaju i koriste na najodrživiji mogući način, uzimajući u obzir i okoliš i socioekonomske aspekte. Cilj bi trebao biti minimaliziranje svih neželjenih utjecaja na okoliš životnog ciklusa proizvoda. Brendovi bi trebali učinkovito i pažljivo koristiti prirodne resurse – poput vode, zemlje i tla – te se okrenuti obnovljivim izvorima energije. Osim toga, trebali bi uzeti u obzir utjecaj mode na čovjeka, odnosno uvjete rada na terenu, u tvornicama, u prijevozu i u trgovinama. Trebali bi biti što etičniji i što pošteniji.
Održiva moda važnija je nego ikad. Ako se modna industrija ne promijeni, prema podacima Greenpeacea, ukupni ugljični otisak odjeće do 2050. doseći će 3.978 megatona, što je gotovo dvostruka emisija ugljika u Indiji za 2018. godinu.
No emisije stakleničkih plinova samo su dio problema. Modna industrija opterećuje mnoge zemaljske resurse, uključujući vodu i zemlju. Na primjer, za proizvodnju samo jednog kilograma pamuka potrebno je 20 tisuća litara vode. U amazonskoj kišnoj šumi stočari uzgajaju stoku ne samo radi govedine nego i za proizvodnju kože. Ujedinjeni narodi ističu da se modna industrija mora promijeniti želimo li spasiti planet.