Povećanje cijena energije i dalje je glavna prijetnja poduzećima, kažu globalni donositelji poslovnih odluka

Autor: Promo , 21. ožujak 2023. u 11:37
Foto: Dun & Bradstreet

Prema novom izvješću društva Dun & Bradstreet, ispitani globalni poslovni čelnici također navode slabljenje potražnje korisnika (25 %), kibersigurnost (24 %), povećano oporezivanje (24 %) i pristup talentima (20 %) kao druge velike izazove za 2023.

Gotovo polovica (43 %) ispitanih globalnih poslovnih čelnika i dalje vidi povećanje cijena energije kao najveći izazov ove godine, unatoč svim naporima zapadnih zemalja da uvedu ograničenja za potrošnju energije tijekom zimskih mjesec te da upravljaju inflacijom.

Prema izvješću društva Dun & Bradstreet koje je objavljeno danas, „Otpor temeljen na podacima: Kako se razvijati u trenutku suočavanja s neizvjesnom budućnošću” – u sklopu kojeg je ispitano 3.396 poslovnih čelnika u 18 zemalja – zabrinutost oko povećanja cijena energije najviše se osjeti u Europi, ponajviše u Poljskoj gdje 60 % ispitanika to vidi kao najveći izazov dok se kontinent suočava s još većim gospodarskim poteškoćama. Međutim, u Sjedinjenim Američkim Državama ta je točka podataka naglo pala na četvrtinu (27 %), vjerojatno zbog toga što se ta zemlja oslanja na vlastitu opskrbu energijom.

Radi usporedbe, očekuje se da će ukupna povećanja troškova poslovanja imati velik utjecaj na više od trećine (37 %) ispitanih poduzeća 2023., dok svijet nastavlja nadoknađivati svoje ekonomske gubitke nakon pandemije.

Iako je na temelju istraživanja utvrđeno da 27 % čelnika ocjenjuje otpornost svojeg poslovanja tijekom teških vremena „izuzetnom”, s obzirom na stalnu gospodarsku nesigurnost, nužno je da veći broj poduzeća razvije višu razinu otpornosti kako bi ostala konkurentna i poboljšala svoj položaj za rast i inovacije. Imajući to na umu, zabrinjavajuće je vidjeti da 85 % poduzeća trenutačno ne upotrebljava podatke za razumijevanje poremećaja u svojem ekosustavu.

 Rikard Candell, potpredsjednik Odjela za podatkovnu znanost društva Dun & Bradstreet rekao je:

“Današnje tržište obiluje neizvjesnostima, koje istovremeno i znatno utječu na poslovno okruženje. Poduzeća se suočavaju s nizom izazova, uključujući stalno visoku inflaciju, trajno pooštravanje monetarne politike i visoke kamatne stope, povećane troškove energije i dugotrajne učinke pandemije, kao i rat te geopolitičku nestabilnost. S obzirom na jako velik broj tržišnih pitanja s kojima su suočeni, poslovnim vođama je iznimno teško predvidjeti što slijedi, a donošenje odluka sve je zahtjevnije.

Za pomoć poduzećima u snalaženju u neizvjesnom okruženju iznimno je važno imati omogućen pristup uvidima u podatke. Međutim, važno je napomenuti da znatan postotak poduzeća trenutačno ne koristi podatke na taj način.”

Iako su ispitanici naveli da trenutačno ne koriste podatke za razumijevanje poremećaja, složili su se da podaci podupiru većinu njihovih poslovnih funkcija. Na primjer, više od tri četvrtine donositelja poslovnih odluka smatra da su podaci ključni za pomoć u utvrđivanju novih klijenata (79 %), kao i za pomoć u procjeni rizika u poslovanju (78 %) te da su od iznimne važnosti za financijsko planiranje (79 %). Dodatnih 72 % također smatra da su podaci ključni pri pokušaju razumijevanja promjene u lancu opskrbe. Zapravo, više od trećine (37 %) poduzeća već upotrebljavaju podatke za povećanje prihoda. Osim toga, petina upotrebljava podatke za prepoznavanje potencijalnih zloupotreba/prijevara (17 %).

U budućnosti će uvidi iz podataka o kvaliteti imati temeljnu ulogu u sposobnosti poduzeća da riješe daljnje gospodarske poteškoće i utvrde nova područja za rast. Stoga ne iznenađuje to što više od četvrtine poslovnih čelnika (27 %) vjeruje da će kvaliteta njihovih podataka imati najveći utjecaj na njihovu organizaciju u povećanju prihoda.

Candell je dodao:

“Nema sumnje da rastuće cijene energije i stalna kriza troškova života predstavljaju znatnu prijetnju poduzećima. Dok poslovni čelnici diljem svijeta prepoznaju ključnu ulogu podataka i uvida koje oni pružaju za budući uspjeh njihovih organizacija, mnogi se bore kako bi iskoristili njihov puni potencijal. Zapravo, naše istraživanje pokazuje da trećina (32 %) čelnika nailazi na poteškoće pri ostvarivanju punog potencijalna vrijednosti svojih podataka, a više od petine (23 %) nije sigurno kako postići maksimalnu vrijednost svojih poslovnih podataka.

“Budući da je poduzećima cilj povećati svoju otpornost, podaci i analitika bit će temelj za donošenje ključnih odluka. Može vam pomoći da shvatite kako to utječe na vaše poslovanje i podjednako utvrđujete rizike i prilike. Iskorištavanje podataka i analitike može isto tako omogućiti poduzećima da budu proaktivni, sposobniji te da planiraju unaprijed na temelju scenarija, kao što su utjecaj daljnjeg povećanja kamatnih stopa ili cijena energije na njihovo fiskalno planiranje ili moguće poremećaje u lancu opskrbe. Korištenjem uvida u podatke poduzeća se mogu bolje pripremiti za prevladavanje mogućeg nadolazećeg poremećaja, kao i svih budućih poremećaja koji se mogu dogoditi, te poboljšati svoj položaj za rast i napredovanje.”

Metodologija

Censuswide, savjetnici za istraživanje, proveli su internetsko istraživanje tijekom listopada 2022. u ime društva Dun & Bradstreet te su ispitali 3396 poslovnih čelnika u 18 zemalja i na 19 tržišta. Uključene su sljedeće zemlje: Ujedinjena Kraljevina, SAD, Francuska, Italija, Španjolska, Njemačka, Austrija, Švicarska, Švedska, Norveška, Danska, Finska, Poljska, Mađarska, Indija, Kina, Hong Kong i Tajvan. Raščlamba je prema sektorima sljedeća: arhitektura, inženjerstvo i građevinarstvo, umjetnost i kultura, obrazovanje, financije, zdravstvo, ljudski potencijali, informacijske tehnologije i telekomunikacije, pravo, proizvodnja i komunalne usluge, maloprodaja, ugostiteljstvo i rekreacijske aktivnosti, prodaja, mediji i marketing, putovanja i prijevoz , ljudski potencijali, oglašavanje, financije i računovodstvo, informacijske tehnologije, marketing, proizvodnja i prodaja.

New Report

Close