Spotify će od sljedeće godine početi nuditi svoje video podcaste na Netflixu, objavila je tvrtka u utorak. Riječ je o dijelu šire strategije švedske platforme da proširi ponudu video sadržaja i ojača poslovanje s oglasima.
Prema najavi, novo partnerstvo između Netflixa i Spotifyja u početku će uključivati odabrane video podcaste iz produkcije Spotify Studiosa i The Ringera, s temama iz sporta, kulture, životnog stila i true crime žanra. Tijekom vremena, plan je dodavati i druge podcaste iz različitih studija i žanrova, poručili su iz Spotifyja.
Ovaj potez dolazi nakon što se Spotify sve snažnije usmjerio na video format, uvodeći alate koji su omogućili svakome da svoje emisije objavljuje i u video obliku. U protekloj godini tvrtka je uvela poticaje kojima se autori nagrađuju za popularne video epizode te pokrenula Partner Program, koji im omogućuje monetizaciju sadržaja, izravni izazov YouTubeu.
Spotify je također predstavio niz društvenih alata koji voditeljima omogućuju veću interakciju s publikom, uključujući ankete, pitanja i odgovore te komentare.
Interes za videoformat pojavio se nakon velikog zaokreta u podcast strategiji 2023. godine, kad je kompanija otpustila više zaposlenika, među njima i glavnu direktoricu za sadržaj Dawn Ostroff, koja je predvodila višemilijardne investicije u podcast industriju. Tada je Spotify kupio studije Parcast, The Ringer i Gimlet Media, te potpisao ekskluzivne ugovore s poznatim imenima poput Joea Rogana i Alex Cooper koji su u međuvremenu istekli.
Međutim, golema ulaganja nisu donijela očekivanu profitabilnost, pa se tvrtka okrenula novoj strategiji. Video, koji osobito privlači generaciju Z, nudi šire mogućnosti za oglašavanje i monetizaciju.
Prema podacima iz drugog tromjesečja 2025., Spotify sada ima više od 430.000 video podcasta, a njihova konzumacija raste 20 puta brže od audio formata u odnosu na 2024. godinu. Više od 350 milijuna korisnika barem je jednom reproduciralo video na platformi, što je porast od 65% u odnosu na prethodnu godinu.
Spotify nije otkrio detalje dogovora s Netflixom, uključujući podjelu prihoda od oglasa, prenosi TechCrunch.
Video podcasti bit će u početku dostupni korisnicima u Sjedinjenim Državama početkom 2026. godine, a potom i na drugim tržištima.
“Ovo partnerstvo označava novo poglavlje u razvoju podcast industrije”, izjavio je Roman Wasenmüller, potpredsjednik Spotifyja i voditelj odjela za podcaste. “Zajedno s Netflixom širimo mogućnosti otkrivanja sadržaja, pomažemo kreatorima da dosegnu novu publiku i pružamo fanovima priliku da dožive priče koje vole i otkriju one koje nisu očekivali. Ovo otvara nove mogućnosti distribucije i izbora za kreatore.”
Unatoč rastu broja korisnika, dionica Spotifyja pala je nakon posljednjeg kvartalnog izvješća u srpnju, jer su prihodi od oglasa smanjeni. Tvrtka je tada poručila ulagačima da i dalje vjeruje u dugoročnu strategiju te u sposobnost da preokrene rezultate svog oglasnog poslovanja.
U partnerstvo s Netflixom uključeni su sljedeći popularni podcasti:
- The Bill Simmons Podcast
- The Zach Lowe Show
- The McShay Show
- Fairway Rollin’
- The Mismatch
- The Ringer F1 Show
- The Ringer Fantasy Football Show
- The Ringer NFL Show
- The Ringer NBA Show
- The Rewatchables
- The Big Picture
- The Dave Chang Show
- The Recipe Club
- Dissect
- Conspiracy Theories
- Serial Killers
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu