Zašto ne i prva virtualna konferencija o turističkoj ponudi Hrvatske?

Autor: Bernard Ivezić , 23. travanj 2020. u 22:00
Prva kompanija koja je hrabro zakoračila i odlučila napraviti virtualnu Glavnu skupštinu je Mon Perin iz Bala/SHUTTERSTOCK

Video-konferencije nova su poslovna ‘killer’ aplikacija, ona koja će obilježiti 2020., a za razliku od drugih kriza, poput Dot.com balona, kada je ta tehnologija samo nakratko uzletjela, ovoga puta ostat će trajno.

Neobično je da u državi, koja sa 15-20% BDP-a ovisi o turizmu, i to uz sve nepoznanice oko karantene, još nitko nije našao interes da organizira virtualnu, odnosno video-konferenciju o turističkoj ponudi u Hrvatskoj za predstojeću sezonu.

Tim više što su svi potencijalni gosti, ali i hotelijeri, vlasnici apartmana, radnici u agencijama i drugi turistički radnici, kako u Hrvatskoj tako i u Sloveniji, Italiji, Austriji, Njemačkoj, Češkoj i drugim europskim zemljama, također kod kuće. Neki će od ponedjeljka možda i do ureda, ali svi će ostati online. Video-konferencije su nova poslovna “killer” aplikacija.

Ona koja će istinski obilježiti 2020. godinu! U tjednu iza nas održane su prve dvije velike virtualne konferencije u Hrvatskoj od izbijanja pandemije koronavirusa. Shift AI 2020 o umjetnoj inteligenciji i WinDays Virtual, online pandan Microsoftove godišnje poslovno-tehnološke konferencije u Hrvatskoj, odgođene u fizičkom izdanju za jesen. Obje virtualne konferencije imale su tendenciju da budu lokalne. Privukle su pak i sudionike izvan Hrvatske. K tome, WinDays Virtual za trećinu je nadmašio fizičkog pandana dosegnuvši 1997 sudionika.

Danas se konferencije zbog koronavirusa više isključivo ne odgađaju već i virtualiziraju. Popis virtualnih konferencija, koje će se održati u 2020. ubrzano raste i već je sad podugačak.

Više nije ograničen ni samo na IT industriju. Tako će se od 19 do 21. lipnja okupiti na IC Virtual Music Conference and Expou više od tisuću glazbenika, skladatelja i drugih profesionalaca. The European Association for Sport Management (ESMA) je umjesto fizičke konferencije pozvao članove da se pridruže njegovim web radionicama i seminarima. Prošlog tjedna održala se liječnička virtualna konferencija Medical Disorders & Pregnancy Conference 2020.

Razmjena dokumenata, linkova…

Prethodno se održao virtualni dvodnevni summit na temu ljudskih prava COVIDCON, čiju je koordinaciju iz Osla podržao Human Rights Foundation. Kroz par dana počinje petodnevna virtualna konferencija za dizajnere Remote Design Week itd.

U Hrvatskoj su pak zbog koronavirusa u virtualni svijet, među inima, prešli treneri taekwondoa, učitelji joge, plesni studiji i škole stranih jezika.

Standardni poslovni sastanci postali su uobičajeni preko video-konferencija, a uskoro će se sve to podići na još višu razinu. Krajem svibnja održat će se prva virtualna Glavna skupština u Hrvatskoj.

U poslovnom svijetu nema “skupljeg” od redovitog, godišnjeg sastanka. Na skupštinama se, među inim, odlučuje o direktorskim foteljama, investicijama i isplati dividende, a ako bilo što pođe po krivu dioničari se ne susprežu od tužbi i traženja odšteta. Prvi koji je hrabro zakoračio i odlučio napraviti virtualnu skupštinu je Mon Perin iz Bala. Riječ je o turističkom dioničkom društvu s više od 700 dioničara, među kojima su i krupni ulagači na Zagrebačkoj burzi. Među njima je i šesti najbogatiji građanin Hrvatske Plinio Cuccurin.

Virtualni događaji, dakle, više nisu puko telefoniranje preko videa. Imaju program, a neki su čak formom zakonski određeni. Imaju i pravila ponašanja.

U okviru njih razmjenjuju se dokumenti, linkovi, zajednički skicira, pretražuje tablice i web, promatra prezentacije, fotografije i komentira što glasom što tekstom.

Oni su podloga i za prodajne pitcheve, sastanke uprava, za novi način potpisivanja ugovora, medijaciju, parničenje i druge poslovne aktivnosti.

Zato online platformi koje to omogućuju ima sve više. Od jednostavnog video razgovora preko Signala, Vibera i WhatsAppa, korporativnih video-kolaboracijskih sustava poput Teamsa, Webexa i Connect Meetingsa, servisa za online seminare, konferencije i summite kao što su GoToWebinar, ON24 i BlueJeans, pa sve do popularnih izazivača kao što su Livestorm, Jitsi i, dakako, Zoom.

Domaće tržište je spremno

Tehnologija nije mlada. Krajem 30-tih godina prošlog stoljeća German Reich Postzentralamt nudio je uslugu video-konferencija preko koaksijalnih kablova između Berlina i nekoliko njemačkih gradova.

No, sve dosad video komunikacija bila je prisutna u biznisu gotovo isključivo u velikim kompanijama. Sada se njenim korištenjem hvale i Ministarstvo znanosti, Hamag-Bicro pa čak i političari u BiH. Činjenica da prema anketi portala MojPosao, 65 posto ljudi, koji trenutačno u Hrvatskoj rade od doma, ističe da im najviše nedostaje komunikacija licem u lice s kolegama, ukazuje i da je domaće tržište i više nego spremno za video-komunikaciju.

Za razliku od drugih kriza, poput Dot.com balona 2000/2001., kad je ova tehnologija nakratko uzletjela pa zatim stagnirala, ovoga puta ostat će trajno. Prvo stoga što si niti jedna ozbiljna kompanija, koja drži do kontinuiteta poslovanja, nakon ove pandemije neće moći dozvoliti da svojim zaposlenicima i partnerima ne može ponuditi komunikaciju preko nekog video-konferencijskog sustava.

Zatim, brojni mali poduzetnici već su prepoznali da su si ovako proširili doseg, a time i potencijalni prihod. Uz nove generacije pak, koje su prisiljene školovati se preko interneta, a video-konferencije bit će im sastavni dio života. Ove godine to će postati i nama ostalima.

Komentirajte prvi

New Report

Close