Ima li Hrvatska danas autoindustriju, ili što je možda još važnije, kakve su joj perspektive da je razvije u sljedećih nekoliko godina? Svakom je jasno da automobili Made in Croatia ne postoje, a niti su ikada postojali. No unatoč tome Hrvatska je imala i još uvijek ima zavidnu razinu proizvodnje automobilskih dijelova. Štoviše, neke hrvatske tvrtke autodijelova, prije svega AD Plastik, odnosno nekadašnja Jugoplastika, toliko su ojačale da otvaraju svoje tvornice i u drugim europskim državama, konkretno u Rusiji, Srbiji, Rumunjskoj i Mađarskoj.
Kako bilo, Hrvatska ima 30-ak ozbiljnijih proizvođača autodijelova, uz stotinjak manjih podizvođača, a procjenjuje se da ovaj sektor godišnje ostvari oko 500 milijuna eura prihoda, gotovo isključivo u izvozu. Ali, posljednjih godina na krilima digitalizacije i elektrifikacije te transformacije čitave autoindustrije prema zelenoj agendi bilježimo i ozbiljne pokušaje da se u Hrvatskoj stvori i prava automobilska industrija koja bi na tržište plasirala vozila Made in Croatia.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.<div id=”quote-4245915″ class=”forum-post__quote”>
<div class=”user-inline”>
<div class=”user-inline__avatar”>
<div class=”avatar avatar–xsmall”>
<div class=”avatar__inner”><noscript>
</div>
</div>
<div class=”user-inline__content”>
<div class=”user-inline__time”>dragon2000<span class=”u-light”>, 13.08.2020. u 10:51</span></div>
</div>
</div>
<div class=”forum-post__quote-text text text–mlight”>
Ima veze, sutra će sve tu zatvoriti i preseliti u Srbiju jer njemu je svejedno gdje je kako nije vlasnik Hrvat a tamo su manji troškovi. Isto kao što se desilo i sa Meggle u Osijeku.
</div>
</div>
Nema veze, i Hrvat će sve zatvorit i preseliti u Srbiju (ili bilo gdje drugo) ako mu je to ekonomski isplativije.
Pametni Hrvat i tako širit i štitit nacionalne interese.
Ima veze, sutra će sve tu zatvoriti i preseliti u Srbiju jer njemu je svejedno gdje je kako nije vlasnik Hrvat a tamo su manji troškovi. Isto kao što se desilo i sa Meggle u Osijeku.
Nema veze, i Hrvat će sve zatvorit i preseliti u Srbiju (ili bilo gdje drugo) ako mu je to ekonomski isplativije.
Ima veze, sutra će sve tu zatvoriti i preseliti u Srbiju jer njemu je svejedno gdje je kako nije vlasnik Hrvat a tamo su manji troškovi. Isto kao što se desilo i sa Meggle u Osijeku.
Pa kakve veze ima tko je vlasnik. Da li isplaćuje plaće radnicima, da li plaća poreze u RH. Valjda bi država trebala bit vlasnik, onda bi se računalo da je hrvatska autoindustrija. 😂
Uključite se u raspravu