Prije pedeset godina Milton Friedman objavio je članak u New York Timesu u kojem je iznio nešto što je kasnije postalo poznato kao Friedmanova doktrina: “društvena odgovornost tvrtke je povećanje svoje dobiti”. To je bila tema koju je razvio u svojoj knjizi iz 1962. pod nazivom Kapitalizam i sloboda, gdje je argumentirao da je “jedna i jedina” odgovornost koju tvrtka duguje društvu težnja za dobiti u okviru zakonskih pravila igre.
Friedmanova doktrina obilježila je naše doba. Legitimizirao je neobuzdani kapitalizam koji je proizveo ekonomsku nesigurnost, potaknuo rastuću nejednakost, produbio regionalne podjele i intenzivirao klimatske promjene i ostale ekološke probleme. Naposljetku, to je dovelo do negativne društvene i političke reakcije. Brojne velike tvrtke odgovorile su hvaleći pojam korporativne društvene odgovornosti ili upuštajući se u nju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu