Situacija na tržištu rada nikada nije bila tako zahtjevna, a glavni je izazov pružiti mogućnosti za napredovanje i osobni rast

Autor: Suzana Varošanec , 05. lipanj 2023. u 22:00
foto: pd

Blanka Žerjav, direktorica ljudskih resursa za regiju Adria u Henkelu Hrvatska, predstavlja kako se ostvaruje cjelokupan odnos prema zaposlenicima.

Direktorica ljudskih resursa za regiju Adria u Henkelu Hrvatska, Blanka Žerjav, u razgovoru za Poslovni dnevnik predstavlja glavne programske ciljeve u radu Odjela ljudskih potencijala u Henkelu te među ostalim iznosi kako se ostvaruje motivacija i nagrađivanje, usavršavanje i razvoj te cjelokupan odnos prema zaposlenicima u zahtjevnim uvjetima na tržištu rada u Adria regiji koja obuhvaća Hrvatsku, Sloveniju, te Bosnu i Hercegovinu. Također, u svom osvrtu na brojna priznanja za izvrsnost u upravljanju ljudskim resursima, ujedno prestižni status Poslodavac Partner koji Henkel uživa tijekom niza godina, Žerjav naglašava da su nagrade važan čimbenik za povećanje atraktivnosti Henkela kao poslodavca čime se doprinosi uspješnijem zapošljavanju najboljih kadrova.

Kako iz perspektive direktorice koja je kroz jedno dugo razdoblje zadužena za upravljanje ljudskim potencijalima društva, gledate na sve te nagrade; što one znače za društvo, ali i za vas osobno i tim koji vodite? Koje biste priznanje izdvojili?

Svaka nagrada koju dobijemo u području upravljanja ljudskim potencijalima priznanje je dobroga rada ne samo za naš odjel, već za cijelo društvo koje neprestano teži razvoju i dobrobiti zaposlenika. Najvažniji nam je certifikat Employer Partner koji u Hrvatskoj ima dugu tradiciju, s obzirom na to da smo ga prvi puta dobili 2010. godine. Od tada svake godine provjeravamo kvalitetu izvođenja procesa upravljanja ljudskim potencijalima na strukturiran način koji možemo usporediti s drugim poduzećima.

Budući da se radi o analizi više od 40 procesa koji se bave ljudskim potencijalima, za moj tim certifikat je potvrda da svoj posao obavljamo kvalitetno i profesionalno, a važna je dodana vrijednost ovog certifikata i prepoznavanje područja koja je moguće dodatno unaprijediti. Svake godine sudjelujemo i u vanjskim istraživanjima na području plaća i nagrađivanja te na taj način pratimo Henkelov položaj u lokalnom okruženju. Naposljetku, nagrade su važan čimbenik za povećanje atraktivnosti Henkela kao poslodavca čime se doprinosi uspješnijem zapošljavanju najboljih kadrova.

Koliko sam Odjel ljudskih potencijala u Henkelu ima ljudi i kako je tekao njegov razvoj te koliko društvo ulaže u ovo sve zahtjevnije područje?

Odjel za ljudske potencijale i nagrađivanje organiziran je na razini regije koja se naziva regija Adria i obuhvaća Hrvatsku, Sloveniju, te Bosnu i Hercegovinu. Područje upravljanja ljudskim potencijalima podržavamo na dvije lokacije, u Zagrebu i Mariboru, procese u Bosni i Hercegovini podržavaju kolegice u Zagrebu. Budući da smo mali tim od pet kolegica i da djelujemo u vrlo složenoj regiji sa šest pravnih subjekata, suradnja, pronalaženje sinergija i digitalizacija koju uvodimo u sva područja našega rada vrlo su nam važni jer nam omogućavaju brza i učinkovita rješenja.

Henkel je iznimno aktivan u području digitalizacije, tako da imamo priliku koristiti brojne informacijske alate u radu koje implementiramo lokalno uz pomoć globalnih specijaliziranih stručnjaka zaduženih za pomoć lokalnim timovima za ljudske potencijale i nagrađivanje.

Koliko Henkel trenutno ima zaposlenika, postoje li potrebe za novim zapošljavanjem, i u tom kontekstu, kako se postaje zaposlenikom Henkela? Što može očekivati osoba kad postane dio ovog sustava pa i onda kako se ostvaruje motivacija i nagrađivanje, usavršavanje i razvoj te cjelokupan odnos prema zaposlenicima?

Postoji 800 zaposlenika koji rade u sve tri zemlje koje pokriva naš tim za ljudske potencijale i nagrađivanje.

Redovito nam se pridružuju i studenti koji kod nas stječu svoja prva radna iskustva, a najboljima od njih društvo Henkel često je prvi poslodavac na putu njihove karijere. Henkelova strategija jest kontinuirani rast i agilno prilagođavanje uvjetima na zahtjevnim tržištima, zbog čega smo stalno u potrazi za novim kvalitetnim zaposlenicima. Osoba koja nam se pridruži postaje dio međunarodnog tima koji radi u vrlo dinamičnom okruženju i ima brojne modele, kako na globalnoj tako i na lokalnoj razini, s pomoću kojih motiviramo i nagrađujemo zaposlenike. Osim zakonom propisanih aktivnosti, u Henkelu prepoznajemo potrebe i želje naših zaposlenika te se na njih odazivamo brojnim financijskim (božićnica, regres za godišnji odmor, naknada troškova prehrane, prijevoza na posao, pomoć pri plaćanju vrtića, pokloni za vjenčanje, rođenje djeteta…), kao i nefinancijskim pogodnostima (plaćanje zdravstvenih pregleda, sufinanciranje sportskih aktivnosti, voće na radnome mjestu, fleksibilno radno vrijeme, jubilarne nagrade…), što pridonosi zadovoljstvu i motivaciji naših kolega.

Kako biste opisali izazove s kojima se Odjel ljudskih potencijala u Henkelu danas susreće? Jesu li bitno zahtjevniji u uvjetima kroničnog nedostatka radnika?

Situacija na tržištu rada nikada nije bila tako zahtjevna kao danas i to u sve tri zemlje u kojima poslujemo. Bilježimo rekordno nisku stopu nezaposlenosti, što znači da osobe koje traže posao u ovim vremenima imaju brojne mogućnosti. Naš je zadatak uvjeriti potencijalne kandidate da je Henkel najbolji izbor za njih i, naravno, to potvrditi prilikom zapošljavanja. S druge strane, trenutno tržište rada nudi brojne mogućnosti koje bi mogle privući pozornost naših zaposlenika, stoga posebnu pozornost posvećujemo njihovoj dobrobiti i pružanju mogućnosti za napredovanje i osobni rast – to su trenutno naši glavni izazovi.

Koji su programski ciljevi na kojima ste sad angažirani te, gledano strateški kako s aspekta zadržavanja kvalitetnih radnika tako i pronalaska novih radnika, koji su tu planovi?

Trenutno imamo dva najvažnija projekta u našoj regiji koja zahtijevaju punu stručnu podršku i brojne aktivnosti Odjela za ljudske potencijale i nagrađivanje. Proizvodno postrojenje u Mariboru u procesu je reorganizacije s ciljem da postane Europski centar poslovne izvrsnosti na području njege kose, a naša prodajna poduzeća organizirana su s ciljem postizanja sinergije na području spajanja naša dva poslovna sektora – Beauty Care i Laundy & Home Care – u novu poslovnu jedinicu Consumer Brands. Oba projekta zahtijevaju veliku pozornost u smislu razvoja naših kolega i prilagođavanja novim potrebama.

Koji su alati u ostvarivanju ciljeva u upravljanju ljudskim potencijalima na premisama izvrsnosti po vama najvažniji u razvoju poslovanja?

Henkel je veliko međunarodno društvo koje posluje u 124 zemlje, što znači da naši zaposlenici imaju priliku raditi u različitim okruženjima i brojnim područjima. Stoga je od ključne važnosti kontinuirana edukacija zaposlenika u stručnim područjima te razvoj važnih vještina poput suradnje, komunikacije, upravljanja…

124 države

odabrao je Henkel za svoje poslovanje

Smatramo da su zadovoljni i osnaženi zaposlenici najvažniji za postizanje poslovnih ciljeva i zato su naše najnovije aktivnosti usmjerene na omogućavanje ravnoteže između poslovnog i privatnog života osiguravanjem mobilnosti i fleksibilnosti rada te provođenjem programa za dobrobit zaposlenika i održivi razvoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close