Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Najpoželjnije velike tvrtke u RH poslodavci – Holcim, DM i Orbico

Autor: Darko Bičak
04. lipanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Prosječna ocijena za srednje i male tvrtke je 3,92, a najbolje ocijenjeni su Microsoft, Bruketa&Žinić i Combis

Prema rezultatima istraživanja o najboljim poslodavcima (tvrtke u kojima je najbolje raditi prema ocjenama zaposlenika), koje je proveo portal MojPosao u razdoblju između studenog 2006. i svibnja 2007., najbolje ocijenjena velika tvrtka je Holcim, a slijede DM i Orbico. U istraživanju su sudjelovale 62 tvrtke u svim oblicima vlasništva, koje je provedeno među više od 5500 njihovih zaposlenika.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pristali najbolji
Istraživanjem se željelo doznati u kojim je tvrtkama najbolje raditi u Hrvatskoj, a na temelju iskustava i percepcije samih zaposlenika. Tvrtke su podijeljene u dvije skupine prema veličini. Velikim tvrtkama smatraju se tvrtke s 200 ili više zaposlenih, a srednje i male tvrtke su one koje imaju manje od 200 zaposlenih, a one ispod 50 zaposlenika nisu uzimane u obzir. Prosječna ocjena koju su zaposlenici dali najboljim srednjim i malim tvrtkama je 3,92, a u redoslijedu vodi Microsoft, a slijede Bruketa&Žinić, Combis, Grad export i Ellabo. Istraživači napominju da su uglavnom kvalitetne tvrtke pristale sudjelovati u istraživanju te je utoliko razlika između najboljih tvrtki i ostalih koje su sudjelovale u istraživanju manja nego što bi bila između najboljih i prosječne hrvatske tvrtke. U najboljim velikim tvrtkama najveća prosječna ocjena je u području međuljudskih odnosa (3,95), a najniža u području usavršavanja i razvoja (3,45) što upućuje na nedostatke na kojima bi i najbolji poslodavci trebali poraditi. Najboljih 10 srednjih i malih tvrtki u gotovo svim područjima istraživanja imaju veće ocjene od najboljih velikih tvrtki. Najveća razlika je u području usavršavanja i razvoja (3,78 naprema 3,45). U manjim tvrtkama, smatraju njihovi zaposlenici, pruža se veća mogućnost učenja i napredovanja, a nadređeni posvećuju više pozornosti zaposlenicima te se s njima razgovara o mogućnostima napredovanja. Ukupna prosječna ocjena svih tvrtki sudionika istraživanja iznosi 3,59. Prosječno najviše ocjene hrvatski zaposlenici u ispitanim tvrtkama dali su području međuljudskih odnosa (3,81). Odnos s kolegama, ali i s nadređenima smatra se korektnim te su u većini promatranih tvrtki ispitanici zadovoljni. Područje na kojem treba poraditi je područje usavršavanja i razvoja koje ima prosječno najnižu ocjenu (3,34).

Prema rezultatima istraživanja o najboljim poslodavcima (tvrtke u kojima je najbolje raditi prema ocjenama zaposlenika), koje je proveo portal MojPosao u razdoblju između studenog 2006. i svibnja 2007., najbolje ocijenjena velika tvrtka je Holcim, a slijede DM i Orbico. U istraživanju su sudjelovale 62 tvrtke u svim oblicima vlasništva, koje je provedeno među više od 5500 njihovih zaposlenika.

Pristali najbolji
Istraživanjem se željelo doznati u kojim je tvrtkama najbolje raditi u Hrvatskoj, a na temelju iskustava i percepcije samih zaposlenika. Tvrtke su podijeljene u dvije skupine prema veličini. Velikim tvrtkama smatraju se tvrtke s 200 ili više zaposlenih, a srednje i male tvrtke su one koje imaju manje od 200 zaposlenih, a one ispod 50 zaposlenika nisu uzimane u obzir. Prosječna ocjena koju su zaposlenici dali najboljim srednjim i malim tvrtkama je 3,92, a u redoslijedu vodi Microsoft, a slijede Bruketa&Žinić, Combis, Grad export i Ellabo. Istraživači napominju da su uglavnom kvalitetne tvrtke pristale sudjelovati u istraživanju te je utoliko razlika između najboljih tvrtki i ostalih koje su sudjelovale u istraživanju manja nego što bi bila između najboljih i prosječne hrvatske tvrtke. U najboljim velikim tvrtkama najveća prosječna ocjena je u području međuljudskih odnosa (3,95), a najniža u području usavršavanja i razvoja (3,45) što upućuje na nedostatke na kojima bi i najbolji poslodavci trebali poraditi. Najboljih 10 srednjih i malih tvrtki u gotovo svim područjima istraživanja imaju veće ocjene od najboljih velikih tvrtki. Najveća razlika je u području usavršavanja i razvoja (3,78 naprema 3,45). U manjim tvrtkama, smatraju njihovi zaposlenici, pruža se veća mogućnost učenja i napredovanja, a nadređeni posvećuju više pozornosti zaposlenicima te se s njima razgovara o mogućnostima napredovanja. Ukupna prosječna ocjena svih tvrtki sudionika istraživanja iznosi 3,59. Prosječno najviše ocjene hrvatski zaposlenici u ispitanim tvrtkama dali su području međuljudskih odnosa (3,81). Odnos s kolegama, ali i s nadređenima smatra se korektnim te su u većini promatranih tvrtki ispitanici zadovoljni. Područje na kojem treba poraditi je područje usavršavanja i razvoja koje ima prosječno najnižu ocjenu (3,34).




Premalo plaćeni
U tom području ispitivala se i ocjenjivala mogućnost napredovanja, učenja i usvajanja novih vještina. Većina hrvatskih zaposlenika u promatranim tvrtkama smatra da na radnom mjestu radi nešto korisno. Ta tvrdnja imala je najvišu prosječnu ocjenu u istraživanju koja iznosi 4,17. Čak 83 posto zaposlenika svih tvrtki koje su sudjelovale u istraživanju u potpunosti ili uglavnom se slažu da na trenutnom radnom mjestu rade nešto korisno. Suprotno tome najniže je ocijenjena tvrdnja: “Smatram da sam pravedno plaćen/a s obzirom na posao koji obavljam” prosječnom ocjenom 3,02. Samo 42 posto zaposlenika svih promatranih tvrtki smatra da je pravedno plaćeno za posao koji obavljaju. Znatno zadovoljniji plaćom su zaposlenici najboljih srednjih i malih tvrtki u odnosu na zaposlenike u najboljim velikim tvrtkama i zaposlenike u ostalim tvrtkama koje su sudjelovale u istraživanju.

Isplatio se trud

U prvoplasiranim velikim tvrtkama, Holcimu i DM-u, nisu iznenađeni izborom. U Holcimu kažu da je to plod dugogodišnjeg truda koji se svakodnevno ulaže u razvoj ljudskih potencijala. U DM-u matraju da uspješnost njihove tvrtke najviše ovisi o zadovoljstvu zaposlenika, prvenstveno onih u izravnom kontaktu s kupcima te da zbog toga DM ulaže u njihovu edukaciju i motiviranost.

Autor: Darko Bičak
04. lipanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close