Da dobar savjet zlata vrijedi, kako kaže stara uzrečica, najbolje pokazuje činjenica da je konzalting jedna od najbrže rastućih industrija u svijetu. Sve je više ljudi svjesno da ne moraju sva znanja i usluge posjedovati u vlastitoj tvrtki. “Poduzeća su sve svjesnija da im trebaju dodatna znanja i da je neke stvari jeftinije outsourcati jer ih trebaju povremeno, a i trebale bi mnogo više investirati da takav profil znanja i stručnjaka školuju i plaćaju u svojem poduzeću”, ističe Ante Babić, direktor tvrtke Sigma consulting. Njegova se tvrtka bavi izradom strategija, makromenadžmentom i ekonomskim konzaltingom. Osim ekonomskog, postoji još nekoliko vrsta konzaltinga: poslovni, IT konzalting, financijski, računovodstveni, revizijski i PR konzalting. Važno je, naglašava Babić, na što se svodi posao konzultanta, a to je razumjeti problem koji klijent ima, analizirati sva moguća rješenja i ponuditi klijentu na izbor nekoliko najboljih. Uslugama njegove tvrtke uglavnom se koriste međunarodne organizacije poput USAID-a, Komisije Europske unije te domaće organizacije kao što su HUP, veća poduzeća i male i srednje banke.
Klijenti financijaši
Jedna od vodećih svjetskih konzultantskih i revizijskih tvrtki Deloitte također smatra da je hrvatsko tržište jako privlačno za usluge koje pružaju, od izrade poslovnih strategija i njihove implementacije, do procesa restrukturiranja i reorganizacije, te savjetovanja u području ljudskih resursa, unapređenja procesa izrade proračuna, planiranja i upravljanja troškovima. Najveći klijenti Deloittea, prema riječima Johna Winklera, partnera za poslovno savjetovanje zaduženog za Jadransku regiju, dolaze iz financijskog sektora, a to su banke ili osiguravajuća društva, zatim iz javnog sektora, telekomunikacija, energetike, proizvodnje i prometa. Kad je u pitanju javni sektor, Winkler isitiče “da se pretežno traže usluge vezane uz racionalizaciju poslovanja, odnosno boljeg upravljanja troškovima”, dodavši kako je razvoj tržišta neupitan i pozitivan, no brzina rasta znatno će ovisiti o brzini reformi u javnom sektoru i upravi. Osim financijskog konzaltinga kao najjačeg u nas, jako je tražen i PR konzalting, odnosno komunikacijski menadžment koji je dio portfelja konzultantskih usluga. U ovom sektoru, s obzirom na veliki rast i potrebu što bolje komunikacije tvrtki ili drugih organizacija s javnošću, postoji čitav niz servisa i usluga koje PR konzultanti nude, od početnih stadija lobiranja, komunikacijske strategije do političkog marketinga. Uslugama Madison consultinga, tvrtke specijalizirane za komunikacijski menadžment, kako navodi direktor Mladen Hrgarek, najviše se koriste velike kompanije, što domaće što strane, banke, osiguravajuća društva, telekomunikacijske kompanije te političke stranke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu