Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatskoj tek predstoji razvoj konzultantskih poslova

Autor: Romana Dugandžija
20. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Veliki igrači poput JP Morgana, Deloittea, Meril Lyncha godišnje bilježe prihode u milijardama dolara

Da dobar savjet zlata vrijedi, kako kaže stara uzrečica, najbolje pokazuje činjenica da je konzalting jedna od najbrže rastućih industrija u svijetu. Sve je više ljudi svjesno da ne moraju sva znanja i usluge posjedovati u vlastitoj tvrtki. “Poduzeća su sve svjesnija da im trebaju dodatna znanja i da je neke stvari jeftinije outsourcati jer ih trebaju povremeno, a i trebale bi mnogo više investirati da takav profil znanja i stručnjaka školuju i plaćaju u svojem poduzeću”, ističe Ante Babić, direktor tvrtke Sigma consulting. Njegova se tvrtka bavi izradom strategija, makromenadžmentom i ekonomskim konzaltingom. Osim ekonomskog, postoji još nekoliko vrsta konzaltinga: poslovni, IT konzalting, financijski, računovodstveni, revizijski i PR konzalting. Važno je, naglašava Babić, na što se svodi posao konzultanta, a to je razumjeti problem koji klijent ima, analizirati sva moguća rješenja i ponuditi klijentu na izbor nekoliko najboljih. Uslugama njegove tvrtke uglavnom se koriste međunarodne organizacije poput USAID-a, Komisije Europske unije te domaće organizacije kao što su HUP, veća poduzeća i male i srednje banke.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Klijenti financijaši
Jedna od vodećih svjetskih konzultantskih i revizijskih tvrtki Deloitte također smatra da je hrvatsko tržište jako privlačno za usluge koje pružaju, od izrade poslovnih strategija i njihove implementacije, do procesa restrukturiranja i reorganizacije, te savjetovanja u području ljudskih resursa, unapređenja procesa izrade proračuna, planiranja i upravljanja troškovima. Najveći klijenti Deloittea, prema riječima Johna Winklera, partnera za poslovno savjetovanje zaduženog za Jadransku regiju, dolaze iz financijskog sektora, a to su banke ili osiguravajuća društva, zatim iz javnog sektora, telekomunikacija, energetike, proizvodnje i prometa. Kad je u pitanju javni sektor, Winkler isitiče “da se pretežno traže usluge vezane uz racionalizaciju poslovanja, odnosno boljeg upravljanja troškovima”, dodavši kako je razvoj tržišta neupitan i pozitivan, no brzina rasta znatno će ovisiti o brzini reformi u javnom sektoru i upravi. Osim financijskog konzaltinga kao najjačeg u nas, jako je tražen i PR konzalting, odnosno komunikacijski menadžment koji je dio portfelja konzultantskih usluga. U ovom sektoru, s obzirom na veliki rast i potrebu što bolje komunikacije tvrtki ili drugih organizacija s javnošću, postoji čitav niz servisa i usluga koje PR konzultanti nude, od početnih stadija lobiranja, komunikacijske strategije do političkog marketinga. Uslugama Madison consultinga, tvrtke specijalizirane za komunikacijski menadžment, kako navodi direktor Mladen Hrgarek, najviše se koriste velike kompanije, što domaće što strane, banke, osiguravajuća društva, telekomunikacijske kompanije te političke stranke.

Da dobar savjet zlata vrijedi, kako kaže stara uzrečica, najbolje pokazuje činjenica da je konzalting jedna od najbrže rastućih industrija u svijetu. Sve je više ljudi svjesno da ne moraju sva znanja i usluge posjedovati u vlastitoj tvrtki. “Poduzeća su sve svjesnija da im trebaju dodatna znanja i da je neke stvari jeftinije outsourcati jer ih trebaju povremeno, a i trebale bi mnogo više investirati da takav profil znanja i stručnjaka školuju i plaćaju u svojem poduzeću”, ističe Ante Babić, direktor tvrtke Sigma consulting. Njegova se tvrtka bavi izradom strategija, makromenadžmentom i ekonomskim konzaltingom. Osim ekonomskog, postoji još nekoliko vrsta konzaltinga: poslovni, IT konzalting, financijski, računovodstveni, revizijski i PR konzalting. Važno je, naglašava Babić, na što se svodi posao konzultanta, a to je razumjeti problem koji klijent ima, analizirati sva moguća rješenja i ponuditi klijentu na izbor nekoliko najboljih. Uslugama njegove tvrtke uglavnom se koriste međunarodne organizacije poput USAID-a, Komisije Europske unije te domaće organizacije kao što su HUP, veća poduzeća i male i srednje banke.

Klijenti financijaši
Jedna od vodećih svjetskih konzultantskih i revizijskih tvrtki Deloitte također smatra da je hrvatsko tržište jako privlačno za usluge koje pružaju, od izrade poslovnih strategija i njihove implementacije, do procesa restrukturiranja i reorganizacije, te savjetovanja u području ljudskih resursa, unapređenja procesa izrade proračuna, planiranja i upravljanja troškovima. Najveći klijenti Deloittea, prema riječima Johna Winklera, partnera za poslovno savjetovanje zaduženog za Jadransku regiju, dolaze iz financijskog sektora, a to su banke ili osiguravajuća društva, zatim iz javnog sektora, telekomunikacija, energetike, proizvodnje i prometa. Kad je u pitanju javni sektor, Winkler isitiče “da se pretežno traže usluge vezane uz racionalizaciju poslovanja, odnosno boljeg upravljanja troškovima”, dodavši kako je razvoj tržišta neupitan i pozitivan, no brzina rasta znatno će ovisiti o brzini reformi u javnom sektoru i upravi. Osim financijskog konzaltinga kao najjačeg u nas, jako je tražen i PR konzalting, odnosno komunikacijski menadžment koji je dio portfelja konzultantskih usluga. U ovom sektoru, s obzirom na veliki rast i potrebu što bolje komunikacije tvrtki ili drugih organizacija s javnošću, postoji čitav niz servisa i usluga koje PR konzultanti nude, od početnih stadija lobiranja, komunikacijske strategije do političkog marketinga. Uslugama Madison consultinga, tvrtke specijalizirane za komunikacijski menadžment, kako navodi direktor Mladen Hrgarek, najviše se koriste velike kompanije, što domaće što strane, banke, osiguravajuća društva, telekomunikacijske kompanije te političke stranke.

Domaći stručnjaci
“Trendovi pokazuju na promjenu i prilagodbu komunikacijskog menadžmenta u Hrvatskoj u skladu sa svjetskim trendovima. Trenutno ima oko deset ozbiljnih tvrtki koje se bave ovim poslom, ali i jako mnogo onih koji se nazivaju konzultantima, a rade nešto dugo. Strane kompanije se, kad je u pitanju komunikacijski menadžment, uglavnom oslanjaju na domaće ljude jer u Hrvatskoj već ima izuzetno dobrih stručnjaka”, objašnjava Hrgarek. Kad je u pitanju zarada u konzalting industriji, veliki svjetski igrači koji svoje urede imaju diljem svijeta poput JP Morgana, Deloittea, Meril Lyncha godišnje bilježe prihode u milijardama dolara. U usporedbi s tim hrvatsko je tržište jako malo. Tako je Madison consulting s deset stalno zaposlenih i još toliko vanjskih suradnika prošle godine ostvario prihod od oko sedam i pol milijuna kuna. Sigma consulting, koji posluje oko godinu dana, ima milijun kuna prihoda. Budući da je postalo jako popularno baviti se konzaltingom, a mjesta za razvoj i rast tržišta još ima, može se očekivati da će uskoro doći do okrupnjavanja u konzalting industriji. Babić zaključuje kako “na hrvatskom tržištu postoji nesrazmjer nekoliko velikih konzultantskih poduzeća sa svjetskim brendovima i mnoštvo malih one-man konzultanata. Priroda posla i natječaji koji se pojavljuju zagovaraju veličinu pa će se dogoditi val povezivanja malih konzultanata u partnerske srednje i velike tvrtke, a to je na kraju bio i trend na zapadu prije više godina”.

Autor: Romana Dugandžija
20. studeni 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close