Gordana Kovačević: „Pobjednici su oni koji se konstantno prilagođavaju.“

Autor: Sponzorirani članak , 25. travanj 2014. u 09:05
Gordana Kovacevic

Naglasila je kako ne postoji strategija koja može predvidjeti sve, ali zato odgovore treba pronaći u kontinuiranom prilagođavanju

Institut za inovacije organizirao je još jedno u nizu Thinkers' Impact Series predavanja, programa osmišljenog kao platforma na kojoj ključne interesne skupine u području znanja raspravljaju na temu inovacija i stvaranja vrijednosti. Predavačica je ovoga puta bila mr.sc. Gordana Kovačević, predsjednica Uprave poduzeća Ericsson Nikola Tesla d.d., jednog od vodećih izvoznika znanja u regiji, a tema je obrađivala problematiku razvoja i poticanja inovativne kulture na primjeru dotične kompanije.

Kroz svoje predavanje, gospođa Kovačević je napravila kvalitetan odnos između opisivanja inovativne prakse unutar matičnog poduzeća te tržišnih problema općenito. Počela je od premise kako su „pobjednici oni koji se konstantno prilagođavaju“ te kako je najveći izazov, u današnjem poslovnom svijetu, pronaći odgovor na pitanje opstanka u dinamičnom okruženju.

Naglasila je kako ne postoji strategija koja može predvidjeti sve, ali zato odgovore treba pronaći u kontinuiranom prilagođavanju. Takvo prilagođavanje je prioritet pošto se svijet nalazi u razdoblju 5. tehnološke revolucije, pogonjene informacijskim i komunikacijskim tehnologijama u kojoj „promjene nikada više neće biti spore kao što su bile godinu ranije“.

Ericsson Nikola Tesla d.d. odlikuje visoka otvorenost inovacijama, koje su zapravo i ključ buduće konkurentnosti na tržištu. Gospođa Kovačević je istaknula kako je od iznimne važnosti živjeti te promjene, konstantno biti znatiželjan i motiviran te imati viziju o stvarima koje se na prvu možda čine nemogućim, kako zbog ograničenja malog tržišta (koje smatra „alibijem“), a tako i razdoblja gospodarske krize gdje navodi kako u takvim vremenima „želja za pobjedom mora biti još jača“.

Ericsson Nikola Tesla d.d. od svojih zaposlenika konstantno traži nove ideje te ih plasira kroz posebne inovacijske sustave. Takva praksa dovodi do kontinuiranog stvaranja novih vrijednosti jer „način rada od jučer nije dovoljan za opstanak danas“.

Gotovo ništa od toga ne bi bilo moguće da u poduzeću ne postoji snažna organizacijska kultura. Gospođa Kovačević daje veliku važnost istoj, ali i ljudima koji je čine, jer je od kritične važnosti da upravo ti zaposlenici vjeruju u strategiju poduzeća te da su međusobno povezani i predani poslu.

Ističe kako je jaka organizacijska kultura jača od svake strategije, ali i kako ni najbolja strategija neće biti uspješna ako nije duboko utkana u sve pore organizacije. Sukladno tome, navodi kako ni nedorađena strategija ne treba biti problem, jer ako u organizaciji postoji kvalitetna kultura, ona će je postepeno poboljšati. Gospođa Kovačević je predavanje zaključila sa sljedećom mišlju: „Pobjednici su oni koji se konstantno prilagođavaju i razvijaju inovativnu organizacijsku kulturu“.

New Report

Close