Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zašto, kako i kada upravljati troškovima?

Autor: Poslovni.hr
22. kolovoz 2013. u 16:53
Podijeli članak —
Thinkstock

Trošak je neizostavni dio poslovanja te predstavlja put k ostvarenju poslovnih ciljeva i stvaranju dobiti.

Autori članka su Filip Jelić, vlasnik poduzeća Fidestum d.o.o. i Edin Leho, voditelj razvoja Fininfo portala 

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Trošak je neizostavni dio poslovanja te predstavlja put k ostvarenju poslovnih ciljeva i stvaranju dobiti. Naime, realizacija planiranog rezultata poslovanja, odnosno svako ulaganje (materijalno, financijsko, intelektualno i dr.) u proces proizvodnje proizvoda ili usluge uzrokuje troškove pa su stoga oni sastavni dio životnog ciklusa pravnih i fizičkih osoba.

Autori članka su Filip Jelić, vlasnik poduzeća Fidestum d.o.o. i Edin Leho, voditelj razvoja Fininfo portala 

Trošak je neizostavni dio poslovanja te predstavlja put k ostvarenju poslovnih ciljeva i stvaranju dobiti. Naime, realizacija planiranog rezultata poslovanja, odnosno svako ulaganje (materijalno, financijsko, intelektualno i dr.) u proces proizvodnje proizvoda ili usluge uzrokuje troškove pa su stoga oni sastavni dio životnog ciklusa pravnih i fizičkih osoba.

Zašto upravljati troškovima?

Upravljanje troškovima je proces čiji je cilj povećanje efikasnosti poslovnih procesa kroz poboljšanje (optimizaciju) troškovne strukture. U tom se procesu povećavaju operativne marže i rezultat poslovanja kroz smanjenje troškova po ostvarenoj jedinici prihoda, ali ne na način da se pritom ugrožava pozicija poduzeća na tržištu (npr. kvaliteta proizoda, prihodi od prodaje i dr.). Dapače, ovaj proces, kada je pravilno i uspješno vođen, osigurava konkurentnost poduzeća i stvara preduvjete za dugoročni razvoj i opstanak na tržištu.

U ekonomskoj krizi koja već nekoliko godina prati naše gospodarstvo, mogućnosti za rast su ograničene pa se naglasak u poslovanju u većoj mjeri prebacuje na upravljanje (kontrolu) troškovima i očuvanje likvidnosti. Naime, u uvjetima recesije povećava se rizik poslovanja, dani plaćanja i slučajevi neplaćanja obveza, kao i broj blokiranih subjekata te stečajeva. Iz tih je razloga, da bi poduzeće osiguralo kontinuitet poslovnih aktivnosti, nužno održavanje adekvatne razine likvidnosti. Ostatak pročitajte ovdje.

Autor: Poslovni.hr
22. kolovoz 2013. u 16:53
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close