‘Za male domjenke razvijamo nove proizvode i modele pakiranja’

Autor: Ivan Tominac , 17. studeni 2020. u 14:09
Foto: PD

Iako je potražnja za domjencima znatno pala, nisu posustali, smislili su party pakete, fingerfood kutije, pakirane torte i slastice, kaže Dora Tuđman Šuk iz Cateringa Favory.

Njihova priča kao prvog profesionalnog hrvatskog cateringa počela je još 1989., a naporan rad i kontinuirano ulaganje u edukaciju omogućilo je da i danas, u uvjetima najvećih tržišnih nesigurnosti za ugostiteljstvo, spremno reagiraju na sve izazove. Riječ je tvrtki Catering Favory, a ono što ih ističe pred konkurencijom jest što im je na čelu majstor kuhar, Tomislav Šuk. On je pravi znalac o hrani, no to nije jedino što priču o cateringu čini uspješnom. Danas se mogu pohvaliti s više od 30 uspješnih godina rada i sa 16 zaposlenih. Ono što stoji iza uspjeha jesu, kažu, proaktivnost te ulaganje u razvoj i edukaciju.
“Direktorica firme odmah je reagirala i položila edukaciju za certifikat na temu Covid-19 sa Sveučilišta Stanford, jednog od najprestižnijih u Americi, kako bi naši klijenti i u ovim okolnostima uz nas bili sigurni. Također, nismo dali da dumping cijene koje su se pojavile na slabo reguliranom tržištu utječu na nas. Catering Favory je jednostavno rečeno pouzdan. To je danas, u doba brzog nastanka i nestanka tvrtki rijetkost”, rekla je voditeljica odnosa s javnošću Cateringa Favory Dora Tuđman Šuk.
Razvili brend
S godinama su razvili i brend Slastice Šarlota te agenciju Favory Event&Travel. Cilj je bio klijentima pružiti zaokruženu uslugu pa organiziraju događaje od svadbenih večera do team buildinga. Okrenuti su konceptu održivog razvoja i stvaranju partnerstva s dobavljačima, a njihov pristup kao što je zamjena plastike biorazgradivim proizvodima koristan je jer smanjuje otpad. Osim što ih je moguće naći i u fizičkim prodavaonicama, otvorili su i web shop te se povezali s platformama za prodaju i dostavu hrane.
“Uveli smo i Drive in na Svetom Duhu 50, gdje sami beskontaktno možete podići naručenu hranu te kolače iz Slastica Šarlota”, dodala je Tuđman Šuk.
Beskontaktno plaćanje postalo je sinonim za sigurnu kupnju, no brza reakcija postala je i sinonim održivosti. U tvrtki Favory primijenili su znanja stečena na Stanfordu, a podvrgnuli su se i vrlo striktnom HACCP nadzoru koji je obuhvatio cijeli radni proces. Iako je nadzor pokazao visoku razinu spremnosti, osnovnu djelatnost organizacije i provedbe domjenaka morali su svesti na 30 osoba. “Na tim malim domjencima nudimo nove modele individualno pakirane hrane za svakog gosta, a razvili smo i mnoge nove proizvode, poput party paketa, finger food boxeva, pakiranih torti i slastica. U ponudi je i velik izbor smrznutih gotovih jela koje možete naručiti ili pronaći u trgovinama poput Vrutka ili voćarne Veronika”, rekla je Tuđman Šuk.
Iako su nekad organizirali cateringe i za zvijezde kao što su Beyoncé ili Jon Bon Jovi, ova pandemija uzdrmala ih je do temelja. Uzdali su se u sniženi PDV, ali vrijeme koje je nastupilo ipak je donijelo samo manju potražnju za njihovim uslugama. Smanjenu potražnju osjetili su odmah u ožujku, a s vremenom je sve više domjenaka otkazivano. To je dovelo do pada prihoda od domjenaka za čak 80%. Razlog su i novodonesene mjere, no kako objašnjava Tuđman Šuk, inače i studentica medicine, takav pristup bio je potreban. “Mjere su spasonosne, donesene su brzo i to je bilo najvažnije. Smatram da za našu branšu koja je na koljenima moraju potrajati koliko i Covid-19. Trebalo bi ih proširiti i na vlasnike, direktore i poduzetnike ako su ujedno i zaposlenici i plaćaju doprinose. Oni snose velike posljedice ove krize, te često stavljaju dobrobit zaposlenika ispred vlastite i preuzimaju teret odgovornosti, te se dodatno zadužuju kako ne bi zatvarali i odlazili u stečaj. Nitko ne spominje takve primjere, a nije ih malo”, dodaje sugovornica.
‘To je naša obitelj’
Namjera je tvrtke catering Favory okrenuti se i novim poslovnim idejama.
“Naučili smo prvo što je strah, neizvjesnost, naučili smo biti skromni, dijeliti, riskirati, misliti izvan okvira i koristiti apsolutno sve raspoložive resurse. U životu jedino je izvjesno da je sve neizvjesno. S tim se nije lako nositi, ali nemamo izbora, što se brže prilagodimo i prihvatimo realnost, manju štetu ćemo snositi. Ostajemo optimistični i ne gledamo unatrag, nego isključivo naprijed. Izlaz je teško predvidjeti jer nitko ne zna do kad će kriza trajati. Favory je naša obitelj i postignuće i dat ćemo sve od sebe da opstanemo i u ovom, za ugostiteljstvo izuzetno teškom vremenu”, zaključila je poduzetna Dora Tuđman Šuk iz Favoryja.
Komentirajte prvi

New Report

Close