Koje usluge i proizvode je moguće zaštiti na tržištu i na koji način?
Svaki gospodarski subjekt može zaštititi svoj proizvod ili uslugu na brojne načine, među kojima se svakako izdvajaju: zaštita izuma patentom, obilježavanje proizvoda ili usluga žigom, zaštita vanjskog izgleda proizvoda industrijskim dizajnom, zaštita pisanog, umjetničkog ili druge vrste djela autorskim odnosno srodnim pravom.
Prava industrijskog vlasništva stječu se registracijom pred Državnim zavodom za intelektualno vlasništvo. Potrebno je istaknuti kako se za razliku od navedenog, autorsko pravo stječe se automatski samim nastankom autorskog djela, bez posebnih postupaka i dodatnih troškova. Žig može, ali ne mora, sadržavati naziv tvrtke. Pojedino društvo može posjedovati veliki broj različitih žigova, koji dugoročno bitno doprinose prepoznatljivosti proizvoda odnosno usluga koje se njima obilježavaju. Također je u vrijeme sve veće internetizacije moguće zaštiti i određenu internetsku domenu tj. adresu putem koje se pristupa određenoj stranici.Međutim, neovisno za koji oblik zaštite se odlučili i unatoč postojanju određenih dodirnih točki između žiga i primjerice internetske domene, među njima ipak postoje i izrazito velike razlike. Tako na primjer žig vrijedi samo na nacionalnim tržištima, a internetska domena vrijedi globalno. Žig može biti verbalni,figurativni ili trodimenzionalni, dok je naziv internetske domene uvijek samo tekstualni. Da biste izbjegli situaciju da Vi kršite prava dugih subjekata koji nastupaju na tržištu ili da bi osigurali zaštitu svojih prava, svakako bi bilo oportuno izvršiti provjeru status zaštite srodnog ili sličnog proizvoda ili usluge, koji na tržištu već postoje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu