U ovo doba recesije mediji nas stalno informiraju o poduzećima koja su izgubila tržište pa moraju otpuštati djelatnike, smanjivati plaće, rezati troškove, a poneka i staviti ključ u bravu.
Mnogi poduzetnici recesiju vide kao elementarnu nepogodu protiv koje se je nemoguće boriti, već se treba sakriti, primiriti, smanjiti potrebe i čekati da prođe. Tada će se moći vidjeti kolike je posljedice ostavila te koliko će vremena trebati da se poduzeće oporavi (pod uvjetom da je oporavak uopće moguć). S druge strane gotovo stidljivo su se pojavile priče i o potpuno suprotnim primjerima. Jedna drvoprerađivačka organizacija iz Petrinje prošle je godine gotovo u potpunosti izgubila zapadnoeuropsko tržište na koje je izvozila svoje proizvode. Vlasnik nije imao novaca niti za isplatu plaća i mislio je da će morati zatvoriti posao. Međutim, djelatnici su ga odlučili poduprijeti i pristati na smanjenje plaće samo da bi poduzeće opstalo. Tada je vlasnik počeo aktivno tražiti nova tržišta i – brzo ih pronašao na istoku. S obzirom da su njegovi novi korisnici prepoznali kvalitetu njegovih proizvoda ugovorio je toliko poslova da mu trenutačno hitno nedostaje čak deset kvalificiranih stolara. Nudi im i smještaj i dobru plaću. Zbog čega neki krizu doživljavaju katastrofično dok joj drugi pristupaju hrabro, mirno i racionalno? Razlozi za to mogli bi se ugrubo podijeliti u dvije kategorije. Prva se odnosi na to čemu poduzetnici pripisuju svoj uspjeh prije krize. Ako smatraju da su za njihovo pokretanje posla i uspješno poslovanje zaslužne uglavnom vanjske povoljne okolnosti logično je da s njihovim nestankom nestaje i svaka njihova nada. Nisu se puno trudili niti pokrenuti ga, pa tako ne znaju niti reagirati u trenutku pojave problema. Moglo bi se reći da se oni ponašaju po staroj izreci kako došlo, tako i prošlo. S druge strane, ukoliko su poduzetnici sami odabrali baviti se nečim što dobro znaju, osmislili plan aktivnosti i pokrenuli poslovanje te rezultat doživjeli kao posljedicu svog aktivnog rada, onda znaju da su oni sami kreatori vlastitog uspjeha. Vanjske okolnosti im mogu pomagati ili odmagati, ali ako aktivno i kvalitetno rade, uspjeh je sigurno u njihovim rukama.Druga se kategorija odnosi na strah. Mnogi se poduzetnici na riječ kriza jednostavno paraliziraju, jer je u medijima ona uglavnom predočena kao nešto jako veliko i loše.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu