Hrvatski proizvod doživio je planetarni bum, u njihovim plovilima uživaju čak i na Maldivima, Karibima, Sejšelima…

Autor: Marija Crnjak , 13. kolovoz 2020. u 07:47
Foto: Agena Marin

Biznis s polupodmornicama je usporio zbog korone, ali inovacije neće stati.

Nakon više od deset godina u kojima je trebalo da se posao “zarola” i mladenački entuzijazam sazre u stabilan biznis, Mladen Peharda mislio je da je to to, da od sada ne bi trebalo biti razloga za korak unatrag. A onda je došla globalna pandemija koronavirusa.

Njegova tvrtka Agena Marin, koja proizvodi turistička plovila zajedno s poslovnim rješenjima za tržišta u cijelom svijetu, kap je u moru kompanija kojoj je ove godine koronavirus poremetio planove, otkazao gotovo zaključene poslove i narudžbe. No za Pehardu je ovo samo pauza koja će proći, jedina opcija je nastavak poslovanja, priprema i razvoj novih projekata i tržišta. Vizionar i inovator koji je svoj biznis pokrenuo prije petnaestak godina, i to doslovce u garaži, osmislivši prvu polupodmornicu za turističke izlete u svijetu, danas u radioni u mjestu Poličnik kraj Biograda ima 15 zaposlenih, zasad nije bio otkaza ni rezova, i posao, kaže – ne prestaje.

‘Nije sve stalo’

“Ovoj krizi nitko nije uspio pobjeći, jer je zahvatila cijeli svijet, sva naša tržišta imaju zastoj u turizmu, i to treba prebroditi. Godina nam je zasad poluloša, prodali smo dosad šest brodova, dosta je toga stornirano, jer se radi o proizvodima i poslu koji je vezan uz turističku sezonu. Iskoristili smo pomoć države što je bilo vrlo korisno, a u nastavku godine sve će puno ovisiti o tome kako će se koje tržište oporavljati”, pojašnjava ovaj poduzetnik.

50 plovila

prodala je hrvatska tvrtka Agena Marin u protekle četiri godine

Dodaje kako puno novca i vremena ulažu u istraživanje i razvoj, čime se sada intenzivno bave. “Razvijamo model solarnog malog broda… U međuvremene dogovaramo neke nove projekte i imamo nekoliko potencijalnih novih kupaca, tako da nije sve potpuno stalo”, ističe Mladen Peharda, čiji se biznis nakon proboja koncepta polupodmornice u Hrvatskoj prebacio na izvoz. Njegova je tvrtka lani ostvarila 10,2 milijuna kuna prihoda, čak 3,5 puta više nego godinu ranije, uz nešto više od pola milijuna kuna dobiti.

Peharda je osmislio i proizveo prvu polupodmornicu za turističke izlete u svijetu, Foto: PD

“Nakon što smo 2016. godine došli do cilja da prodamo 30 polupodmornica na hrvatskom Jadranu te u potpunosti riješimo sve ‘dječje bolesti’ tog proizvoda i koncepta, te izlagali na najvećem nautičkom sajmu u Düsseldorfu, okrenuli smo se izvozu. Naša poruka je da ne prodajemo proizvod, nego cijelo poslovno rješenje.l Praktički besplatno u cijeni plovila dajemo kupcima cijeli’ know-how’, jer nam je jako važno kako će na naš proizvod biti plasiran i prihvaćen na tržištu i među korisnicima. To nije franšiza, ali ima puno elemenata franšize. Isprva nije bilo lako probiti se na tržišta na kojima vas ne poznaju, no u ove četiri godine prodali smo oko 50 plovila na Maldivima, Karibima, Meksiku, Italiji, Grčkoj, Crnoj Gori, Sejšelima, Španjolskoj, a jedan brod nam je i na Ohridu”, otkriva Peharda.

Eco katamaran Taxi Cat

Nakon planetarnog uspjeha polupodmornice koja se prodaje u dvije veličine, ekipa Agena Marina prije tri godine razvila je prototip taksi katamarana, stvorenog za lokalni promet u pristojnoj brzini na relativno kratkim relacijama kao što su na Jadranu. Prvi žuti eco friendly katamaran Taxi Cat zaplovio je 2018. godine na Korčuli, a Italija je prvo i trenutno jedino inozemno tržište za ovaj proizvod. Trenutno se radi još devetTaxi Cat plovila za hrvatsko tržište, crta se jedan model za ronilačke izlete od 12 metara, kao i veći “brat” Taxi Cata za 80 ljudi.

“Ideja je bila na poznatu priču polinezijskog katamarana primijeniti nove materijale i dobiti novu učinkovitost i solidnu brzinu. Koncept je fenomenalan i dobro razvijen, s potencijalom za brojne atrakcije za kreativce u turizmu. Prvi plan je bio da ga razvijem za potrebe vlastite agencije, koju sam ipak još prije korone odlučio ugasiti, jer mi je sve to bilo previše i želio sam imati i malo privatnog života. Imamo nove potencijalne kupce za ovaj proizvod i očekujemo realizaciju”, kaže Peharda iza kojeg je oko 4000 sati skipera polupodmornice, koju, kaže, poznaje u dušu.

Komentirajte prvi

New Report

Close