Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Otvoreni smo cijelu godinu, a 85 posto naših gostiju čine stranci’

Autor: Tomislav Hrastovčak
15. ožujak 2013. u 16:29
Podijeli članak —
Nađa Vukasović

“Obzirom da smo često jedini hotel na Hvaru koji je otvoren cijelu godinu, posebno nas vesele domaći gosti koji u zimskim i proljetnim mjesecima uzmu par dana za odmor.”

Hotel Park na Hvaru prvi je put kao hotel otvorio svoja vrata prije točno sto godina tako da ove godine slavi veliku obljetnicu. Međutim, to nije početak povijesti same građevine. Naime, zgrada Hotela Park datira s kraja 16. stoljeća, a izradio ju je ugledni član hvarske obitelji Ivanić. Po svojim odlikama pripadala je baroknom slogu te je tako bila prvi primjer stambene barokne gradnje u Hvaru. Zatvoren je 1962. zbog derutnog stanja u kojem je tada bio, da bi nakon opsežne adaptacije bio otvoren 2006. godine. Godine 1999. zgradu s vrtom kupio je poduzetnik Boris Vukasović iz Kaštela, koji se posvetio potpunom uređenju interija i eksterijera. Njegova kćer Nađa Vukasović danas je menadžerica Hotela Park Hvar i u razgovoru za Poslovni.hr nam otkriva zanimljivu priču o hotelu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Što Vam je dosad predstavljalo najveće poteškoće u poslovanju?

Hotel Park na Hvaru prvi je put kao hotel otvorio svoja vrata prije točno sto godina tako da ove godine slavi veliku obljetnicu. Međutim, to nije početak povijesti same građevine. Naime, zgrada Hotela Park datira s kraja 16. stoljeća, a izradio ju je ugledni član hvarske obitelji Ivanić. Po svojim odlikama pripadala je baroknom slogu te je tako bila prvi primjer stambene barokne gradnje u Hvaru. Zatvoren je 1962. zbog derutnog stanja u kojem je tada bio, da bi nakon opsežne adaptacije bio otvoren 2006. godine. Godine 1999. zgradu s vrtom kupio je poduzetnik Boris Vukasović iz Kaštela, koji se posvetio potpunom uređenju interija i eksterijera. Njegova kćer Nađa Vukasović danas je menadžerica Hotela Park Hvar i u razgovoru za Poslovni.hr nam otkriva zanimljivu priču o hotelu.

Što Vam je dosad predstavljalo najveće poteškoće u poslovanju?

Izuzev birokratskih poteškoća na koje nailaze vjerovatno svi poduzetnici u ovoj zemlji bez obzira čime se bavili, mi smo imali i tehničkih poteškoća kao što su primjerice: hotel je u centru stare jezgre Hvara kojoj osim što je pješačka zona, čak i uz posebne dozvole ulaska vozila, fizički ne možete prići sa radnim strojevima, bagerima, dizalicama, kamionima…. tako da se kompletan posao odvijao uglavnom "na ruke". Osim toga građevina je dio kulturne baštine i sve treba proći stroge kontrole restauratora, svaki kamen se pregledava, na svaku nijansu na fasadi se treba paziti… I mi sami smo htjeli da hotel izgleda što autohtonije, da se unutarnji zidovi (inače ožbukani u nekoj fazi) čiste od žbuke i da svjetlo dana opet ugledaju originalni kameni zidovi koji sada krase unutrašnjost pojedinih soba. Također smo naglasak stavili i na ostale prirodne materijale unutar hotela tako da su sve sobe oplemenjene namještajem od punog drva, kao i prozorska okna, grilje, pa do završnih detalja kao što je primjerice satenska posteljina. Rezultat je da je Hotel Park Hvar postao prvi "Hotel Baština" (hotel heritage) u Hvaru, a i jedan je od rijetkih te kategorije u Hrvatskoj.

Tko su Vaši najčešći gosti?

Oko 85 posto naših gostiju čine stranci i to najviše Amerikanci, Englezi, dosta je tu i gostiju iz skandinavskih zemalja, pa Australaca, Francuza… Sada postajemo kao destinacija zanimljivi i, recimo, Brazilu kao jednom novom velikom tržištu. Moram naglasiti da naši, domaći gosti iako u ukupnom broju ne čine veliki postotak, su izuzetno dobri i kvalitetni gosti. Obzirom da smo često jedini hotel koji je otvoren cijelu godinu, posebno nas vesele ti naši domaći gosti koji u zimskim i proljetnim mjesecima uzmu par dana za odmor i relaksaciju, te dođu na Hvar upijati sunce i onda kada ga na drugim krajevima Lijepe naše nema.

Koliko ljudi radi u tvrtki, odnosno hotelu i kakav je prosječan profil zaposlenika u njoj?

Hotel Park se zapravo sastoji od tri objekta koja funkcioniraju svaki kao zaseban objekt, a to su Hotel Park, Restaurant Park i Central Park Klub. U sezoni kad smo u punoj postavi (otprilike od 15. svibnja pa do 15. listopada) brojimo oko 30 zaposlenih, a sada u ovim zimskim mjesecima, ostaje nas otprilike 10 koji smo cijelu godinu tu. Veliki broj naših zaposlenih radi u hotelu vec od samog početka tako da se svi međusobno dobro poznajemo i samim time funkcioniramo jako dobro.

Tražite li možda nove zaposlenike?

Za ovu sezonu imamo kompletan tim, dakle trenutno su popunjena sva radna mjesta, ali povećanjem obujma posla tj. u našem slučaju produljenjem sezone (što se zaista događa iz godine u godinu), vrlo skoro ćemo imati potrebu za povećanjem i broja zaposlenih.

Što biste izdvojili kao najveće uspjehe do sada?

Izuzev samih nagrada i priznanja kao što je ono "Adrina-Finalist izbora za najbolji mali i obiteljski hotel", koje dobivamo već nekoliko godina za redom, prestižne nagrade "GaultMillau 2010", 15 bodova, prema kojoj je Restoran Park svrstan u top 10 restorana u Hrvatskoj, osobno najvećim uspjehom smatramo pohvale naših gostiju. Najljepša od svih nagrada je kada vam se isti gost vraća iz godine u godinu. Mislim da će to svaki hoteljer ili ugostitelj potvrditi. A što gosti misle, može se provjeriti na stranici www.tripadvisor.com gdje prema kritikama i recenzijama gostiju, Hotel Park već nekoliko godina konstantno, suvereno vlada prvim mjestom ne samo u gradu Hvaru, nego na otoku Hvaru. Za uspjeh u ovom segmentu je potrebno više faktora, ali mislim da se kod nas poklopilo: lokacija i ambijent, trud i rad našeg osoblja da svakom gostu pružimo ono najbolje i sama magija Hvara, rezultirali su zadovoljstvom gostiju koji se iznova vraćaju.

Je li kriza imala utjecaja na vaš posao i na koji način?

Mislim da je kriza utjecala na svaki posao pa tako ni mi nismo prošli neokrznuto. Kriza, obzirom na svoj globalni karakter je utjecala i na sektor turizma pa su tako 2008. i 2009. doista i za nas bile najteže godine. Mi imamo tu sreću da u ovom slučaju ovisimo više o svjetskom tržištu koje se ipak, sad već oporavlja pa je prošla sezona opet donijela rast, a trend se i dalje nastavlja. Tako će ova sezona biti bolja od prošle, to nisu špekulacije, najave su doista jako dobre. Svaka depresija je kao i ekspanzija dio normalnih ekonomskih gibanja i naprosto se morala dogoditi u jednom momentu, ali ja sam uvijek, a posebno sad optimistična i mislim da nam u narednim godinama slijedi oporavak.

Možete li nam otkriti neke planove za budućnost?

Plan, a ujedno i naš moto je stalno unaprijeđivati, truditi se biti i ostati najbolji, osluškivati potrebe svakog gosta i prilagoditi im se,a pritom očuvati izgrađeni identitet i prepoznatljivot. Pošto nisam spomenila ranije, baš na tom tragu smo prije dvije godine kada je otvoren Central Park Club odlučili ponuditi Hvaru nešto što do tada nije imao – jazz & funky & evergreen klub sa živom glazbom. Od 15. svibnja pa do kraja desetog mjeseca, gosti svaku večer mogu uživati u live koncertima brojnih domaćih i stranih glazbenika. Gosti su prepoznali ovaj blagi odmak od dosadašnje ponude u Hvaru i nakon odlične lanjske i preklanjske sezone veselimo se pripremati koncertni program i za ovu sezonu. Uz to jedan je od planova nastavak rada na vansezonskom turizmu. Hvar zahvaljujuci svojoj predivnoj klimi ima svega par kišnih dana u cijeloj godini stoga su zimski i proljetni mjeseci idealni za sve koji svoj odmor žele aktivno iskoristiti. Kod nas tako borave grupe trkača, biciklista, škole jedrenja… Gostima se zaista u ovo doba godine može lijepo osmisliti odmor: posjet vinskim podrumima i degustacije vina i ulja, razgledavanje napuštenih hvarskih sela kao primjerice Malo Grablje, škola tenisa, free climbinga etc. To je ono na čemu planiramo još više poraditi u budućnosti.

Autor: Tomislav Hrastovčak
15. ožujak 2013. u 16:29
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close