U kojem smjeru se kreće komunikacija između vas i vašeg računovođe? Djelujete li kao tim ili se vaša suradnja svodi na puko „rješavanje“ mjesečne dokumentacije? Postoje situacije u poslovanju na koje bi trebalo pravovremeno reagirati, a upravo računovođa je taj koji bi vam na iste trebao skrenuti pažnju. Evo nekoliko slučajeva koji mogu iskriviti sliku vašeg poslovanja, a koje je moguće izbjeći.
Vrlo je bitno da svakodnevno imate uvid u otvorene stavke kupaca i dobavljača, bez obzira kontaktirate li sami kupce od kojih imate određena potraživanja izvan roka dospijeća ili ste tu obvezu prepustili svojem računovođi. Ukoliko reagirate na vrijeme postoji mogućnost da ćete svoje potraživanje naplatiti što će pozitivno utjecati na novčani tok, a ujedno i na likvidnost vašeg Društva. Također, može se dogoditi da je vaš kupac izvršio uplatu po ponudi, a vi ste zaboravili naknadno izdati račun u obračunskom razdoblju u kojem je usluga izvršena ili roba isporučena (ako roba nije isporučena ili usluga nije izvršena, a kupac je izvršio uplatu, trebali ste izdati račun za predujam) . U tom slučaju prekršili ste Zakon o PDV-u jer niste iskazali obvezu PDV-a po izdanom računu (računu za predujam). Na dan sastavljanja bilance potrebno je procijeniti naplativost potraživanja od kupaca i utvrditi njihovu fer vrijednost kako bi vaši financijski izvještaji pružali objektivne i istinite podatke. Ne zaboravite da se imovina vašeg društva, između ostalog, sastoji i od potraživanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu