Često se nađemo u situaciji da nam netko nešto kaže i da se nakon toga loše osjećamo. Kako si pomoći da ne primamo srcu baš sve što nam se kaže? Sposobnost prihvaćanja kritike je važan dio uspjeha te je bitno poznavati vrste kritike kako bismo mogli na pravovaljani način reagirati.
Mnogi ljudi pod pojmom kritika podrazumijevaju nešto negativno. Većina ljudi previše uzima k srcu bezazleno bockanje svojih bližnjih i shvaćaju to kao osobnu uvredu. Nepravedna kritika često nije ništa drugo nego zaodjeveni kompliment, te u većini slučajeva znači da ste svojim poslom i ponašanjem pobudili zavist bližnjih. Važno je ostati ravnodušan prema nepravednoj kritici i ignorirati je, a ne sprečavati ljude da vas napadaju. Najčešće nas drugi kritiziraju zato što su oni učinili nešto loše prema sebi ili drugima, zato što upravo oni nisu napravili nešto bolje i zato što su oni prekršili neki dogovor. Dvije su osnovne vrste kritika: konstruktivna i destruktivna. Destruktivna kritika se koristi kada želimo nekoga povrijediti, poljuljati tuđe samopouzdanje poniziti, omalovažavati i podcijeniti. Takva kritika najčešće izaziva obrambena ponašanja i prijelaz od sadržajnog na relacijski vid komunikacije i ne nudi nikakva rješenja. Postoji opasnost da kritizirana osoba shvati to kao napad i reagira protunapadom ili povlačenjem. A kada kritika sadrži napade i uvrede, onda je teško reagirati konstruktivno. Nemojte dozvoliti napadaču da vas porazi i pokušajte savladati tehnike kojima će te se obtaniti od nedobronamjerne kritike. Kako se zaštiti od nedobronamjerne kritike? Posao obavite po vlastitoj savjesti i nabolje što možetene dozvolite da vas bilo tko omete u tome. Kod napada otvorite ‘‘kišobran’’ i njime zaustavite pljusak kritike. Zatim osvijestite svoje greške i propuste prije nego ih uoče drugi i nastojite ih ispraviti. Ljudski je griješiti kao što je ljudski i ispraviti greške.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu