Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Crowdfunding – budućnost poduzetničkog financiranja

Autor: Jurica Dujmović
05. studeni 2013. u 14:21
Podijeli članak —
Thinkstock

Crowdfunding, način grupnog financiranja projekata preko internetske platforme, postiže sve veći zamah u poslovnom svijetu.

Autor teksta je Robert Dumančić, diplomirani ekonomist, povratnik iz Austalije i urednik vlastitog poslovnog bloga. Robert je stalni autor na Brand manager portalu za poduzetnike, koji je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima. Portal svojim čitateljima svakodnevno nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Crowdfunding, način grupnog financiranja projekata preko internetske platforme, postiže sve veći zamah u poslovnom svijetu. U osnovi crowdfundinga je internetska platforma na kojoj se predstavlja projekt potencijalnim investitorima i financijerima, ali i široj zajednici koja svojim doprinosima, često individualno ne osobito velikim, postaje dio priče u koju ulaže, za što ovisno o tipu platforme može uživati i neke beneficije ili profit.

Autor teksta je Robert Dumančić, diplomirani ekonomist, povratnik iz Austalije i urednik vlastitog poslovnog bloga. Robert je stalni autor na Brand manager portalu za poduzetnike, koji je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima. Portal svojim čitateljima svakodnevno nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Crowdfunding, način grupnog financiranja projekata preko internetske platforme, postiže sve veći zamah u poslovnom svijetu. U osnovi crowdfundinga je internetska platforma na kojoj se predstavlja projekt potencijalnim investitorima i financijerima, ali i široj zajednici koja svojim doprinosima, često individualno ne osobito velikim, postaje dio priče u koju ulaže, za što ovisno o tipu platforme može uživati i neke beneficije ili profit.

Dok ova usluga u Americi napreduje brzinom munje, u Hrvatskoj je još na samom početku, sa samo nekim hrabrim poduzetnicima spremnima boriti se s birokracijom, koja u ovoj zemlji koči njezin razvoj. U isto vrijeme, samo jedna platforma Kickstarter je prošli tjedan izvijestila da je financirala već svoj 50. 000-ti projekt s prilozima skupljenim od ukupno 5 milijuna donatora. Ukupna cifra koja se skupila do sada približila se milijardi dolara!

Naravno, s ovakvo uspješnim sustavom financiranja sljedeći korak je da se omogući kupnja dionica u start up firmi na isti način, što je samo po sebi projekt koji bi mogao revolucionirati financiranje poduzetničkih inicijativa. Ako ste mislili da žicanje donacija na internetu nije baš neka fora, onda ovaj sljedeći korak sigurno jest. I dok naša Vlada hoda po svijetu tražeći investitore, mogla bi se ugledati na ovaj model, biti među prvima te također dopusti ovakav način financiranja, a onda ostaviti slobodnom tržištu da odluči u što vrijedi investirati kod nas a u što ne.

Ali nažalost, s obzirom na naš zakonu o trgovačkim društvima, možemo biti sigurno da ćemo umjesto toga biti vjerojatno zadnji koji će omogućiti poslovni crowdfunding.

Autor: Jurica Dujmović
05. studeni 2013. u 14:21
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close