Istraživanje tržišta se sve češće smatra neizostavnim dijelom marketinške strategije; ono omogućava stjecanje podataka o potrošačima i o tržištu koje bi drugim putevima bilo nemoguće dobiti. Ovo povećava i važnost učinkovitog vođenja istraživanja, no greške u istraživanju i dalje su česte, ponajprije zbog nedostatka kvalitetne edukacije za istraživanje tržišta.
Jedna je od najvećih grešaka, i to zato jer pogrešno postavlja sam temelj istraživanja, izostavljanje je marginalne analize, što ima za posljedicu dobivanje krivih ili obmanjujućih odgovora na istraživačka pitanja unatoč uspješno odrađenom ostatku istraživanja. Što je točno marginalna analiza, i zašto određuje uspjeh istraživanja? Marginalna analiza odgovara na pitanje "U što uložiti preostala sredstva?" – ona uzima u obzir postojeće investicije i postojeće operacije poduzeća, koje utječu na sadašnje opcije. Ako je, na primjer, poduzeće već ostvarilo velika ulaganja u oglašavanje potrošačima u određenom tržištu, a povrat na to oglašavanje se postupno smanjuje, marginalna analiza će to prepoznati i pri formuliranju inicijalnih pitanja i postavki istraživanja uzeti u obzir smanjujući povrat na oglašavanje. Isto tako, ako je poduzeće ostvarilo velika ulaganja u proizvodne kapacitete i počelo registrirati znatna smanjenja u trošku proizvodnje, marginalna analiza će i to koristiti u potrazi za odgovorima koji omogućavaju donošenje efektivnih odluka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu