Zovu vas iz banke da morate doći u poslovnicu radi ažuriranja podataka? Evo o čemu se radi

Autor: Poslovni.hr , 21. rujan 2022. u 13:23
Foto: Davor Puklavec/24sata

Unatoč digitalizaciji, banke i po nekoliko puta zovu građane da se jave u poslovnice, što je mnogima problem

Velik broj građana dobio je poziv da dođu u banku radi ažuriranja osobnih podataka. Na njega se javila i Suzana Hrvatin-Kunić kojoj je brzo nakon toga stigao novi poziv. ‘S tim da na kraju poziva piše da ako ste već dobili onda ovu obavijest zanemarite, što je ustvari varljivo jer ja sam se odmah javila u banku i rekli su mi da moram doći, a da sam mislila da ne trebam. Da sam bacila to jer sam bila u banci, onda bih došla u situaciju da mi blokiraju račun‘, ispričala je Hrvatin-Kunić za HRT.

No račun su blokirali njezinu sinu koji je u banku morao dolaziti četiri puta. ‘On nije uopće mogao do svog novca, nije mogao platiti, nije mogao kiflu kupiti u pekarnici, ništa. Nije mogao do svog novca. Opet te se tjera da dođeš u banku i da digneš novce sa svog računa u gotovini’, dodaje Hrvatin-Kunić.

Banke su dužne ažurirati podatke svojih klijenata. Prema Zakonu o sprječavanju pranja novca i financiranju terorizma sve gotovinske i sumnjive transakcije moraju prijaviti Uredu za sprječavanje pranja novca. ‘Naš cilj kao, kao i cilj svih drugih u ovom sustavu je da se onemogući korištenje imovinske koristi koja je stečena kaznenim djelom bilo kroz počinjenje tih kreditnih kaznenih djela ili kroz pranje novca’, govori za HRT Ante Biluš, voditelj Ureda za sprječavanje pranja novca.

‘Ako su transakcije iznad 105 tisuća kuna, bilo jednokratno ili povezano, banka je obvezna provesti dubinsku analizu. To ne znači i automatsku prijavu Uredu za sprečavanje novca i upravo zato apeliramo na građane da surađuju s bankama jer to je zakonska obveza i na korist cijelog društva, što vidimo u posljednjim događanjima’, ističe Ivan Hrvoje Maljković, savjetnik za odnose s javnošću iz Hrvatske udruge banaka.

Uz ispitivanje o transakcijama, čak i kreditu koji je odobren u istoj banci, većina klijenata (u vremenu digitalizacije) bankama najviše zamjera to što i dalje inzistiraju na dolasku u poslovnicu.
‘U odnosu na način provođenja obvezne mjere ažuriranja podataka, u skladu sa Zakonom, postoji više mogućih načina, koji ne zahtijevaju nužno fizički dolazak u poslovnicu banke. Zakonom je ostavljena mogućnost bankama da odrede način na koji će ažurirati podatke o strankama’, ističu u odgovoru iz HNB-a.

Komentirajte prvi

New Report

Close