Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zmajlović se sprema tražiti odštetu za Volkswagenov skandal

Autor: Poslovni.hr
07. listopad 2015. u 12:30
Podijeli članak —
Foto: Patrik Macek

Naveo je kako prvi dostupni podaci govore da ovi automobili s programima za lažiranje ispuštaju i do 40 puta više štetnih plinova nego što je dozvoljeno, što predstavlja opasnost po javno zdravlje.

Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović danas je najavio da će tražiti odštetu za Volkswagenov skandal s varanjem na testovima ispušnih plinova te je rekao kako je oformio posebnu istražnu komisiju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

'Na svaki način se trudimo očuvati prirodu i bogatstva koja imamo, stoga neću dozvoliti nikome, pa bio to i neki od vodećih svjetski proizvođača automobila, da ono što mi uspijevamo očuvati, netko za račun svog profita na prijevaru uništava. Neću dozvoliti da nas bilo tko, pa makar i velika moćna kompanija kroz prevaru učine suučesnicima trovanja planeta i naše Hrvatske. Slučaj Volkswagen nije samo prevara kupaca, ovo je i prevara svih građana Hrvatske', poručio je Zmajloviću priopćenju.

Ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović danas je najavio da će tražiti odštetu za Volkswagenov skandal s varanjem na testovima ispušnih plinova te je rekao kako je oformio posebnu istražnu komisiju.

'Na svaki način se trudimo očuvati prirodu i bogatstva koja imamo, stoga neću dozvoliti nikome, pa bio to i neki od vodećih svjetski proizvođača automobila, da ono što mi uspijevamo očuvati, netko za račun svog profita na prijevaru uništava. Neću dozvoliti da nas bilo tko, pa makar i velika moćna kompanija kroz prevaru učine suučesnicima trovanja planeta i naše Hrvatske. Slučaj Volkswagen nije samo prevara kupaca, ovo je i prevara svih građana Hrvatske', poručio je Zmajloviću priopćenju.

Naveo je kako prvi dostupni podaci govore da ovi automobili s programima za lažiranje ispuštaju i do 40 puta više štetnih plinova nego što je dozvoljeno, što predstavlja opasnost po javno zdravlje. 

– Ovo je jedna od najvećih eko prijevara u zadnje vrijeme i ovo nije nimalo bezazleno – rekao je Zmajlović. Neprihvatljivo mu je također  što prevarom u segmentu pogrešno obračunatih trošarina i naknada pri registraciji vozila može biti izravno oštećen državni proračun.

Istražna komisija imat će tri ključna zadatka: utvrđivanje činjenica, računanje financijskih posljedica eko prevare i predlaganje pravnih mjera. Komisija ima zadatak izračunati je li i koliko oštećen državni proračun i također predložiti mogućnosti za nadoknadu štete, a građani će biti izuzeti jer su oni vozila kupili u dobroj vjeri, naveo je Zmajlović.

'Osobno ću se uključiti u aktivnosti na međunarodnom nivou i u dogovoru s svojim europskim kolegama ministrima zaštite okoliša zalagati se za uvođenje novih normi vezanih uz deklaracije o potrošnji i emisiji CO2', rekao je Zmajlović

'Neću dozvoliti da građani trpe zbog prevara pohlepne korporacije. Građani Hrvatske i kupci spornih automobila nisu krivi što ih je proizvođač obmanuo, prevario i prodao im skupe proizvode s lažnim deklaracijama. Financijsku štetu treba podnijeti onaj tko je varao, a ne građani koji su skupo platili svoje automobile. Ako se optužbe pokažu točnim, proizvođač će morati platiti zbog svoje pohlepe, narušavanja okoliša i zdravlja građana a mi ćemo biti spremni sa svojim potraživanjima', zaključio je Zmajlović.

Autor: Poslovni.hr
07. listopad 2015. u 12:30
Podijeli članak —
Komentari (7)
Pogledajte sve

nek se dogovori sa grcicem pa nek uzmu miljardu

Ovo je netocno.

VW je prekoracio US standarde na NOX (Nitrogen okside) za 40 puta. U US standard je 50mg po milji. U EU je standard 80mg po kilometru. Dakle prekoracenje u Hrvatskoj je, ako ga je bilo, oko 16 puta.

Zmajlovic je vjerojatno procitao negdje na internetu da je VW prekoracio US standarde za 40x, a nije svijestan da EU i US imaju razlicite standarde.

U US ima oko 1% dizel vozila (pola od toga VW) upravo zbog toga jer imaju vrlo restriktivne limite za NOX. Da bi se dostigli US standardi treba poskupiti proizvodnju i smanjit snagu pa na kraju dizelasi ispadnu vrlo nekonkurentni.


Indirektno ih žica da mu poklone neki Golf…… [emo_namigusa]

da namiri onoga što su mu ukrali onoj, onoj, njoj

I tko kaže da praćenje poslovnog svijeta nije zabavno, evo baš me nasmijao.
Samo da greškom ovo ne objave na njuzbaru ili sprdexu.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close