Zbog Adventa sobe u zagrebačkim hotelima i do 400 eura

Autor: Marija Crnjak , 01. prosinac 2022. u 07:00
Foto: ZOE ŠARLIJA/PIXSELL

Zimski turizam vratio se u velikom stilu, što se odrazilo i na cijene smještaja.

Već prve brojke o posjećenosti adventskih atrakcija u Hrvatskoj, pogotovo u Zagrebu, pokazuju da se turizam tijekom zimskih blagdana vratio u velikom stilu, a povećanu potražnju pružatelji usluga debelo su iskoristili povećanjem cijena smještaja.

Kao i proteklih godina, i dalje se očekuje najveći pritisak za vikende, uz izuzetak tjedna između Božića i Nove godine koji također padaju na vikend.

U Zagrebu je tako već za prvi vikend održavanja Adventa bilo teško pronaći pristojnu dvokrevetnu sobu ili apartman za dvoje za manje od 100-120 eura po noćenju, a cijene noćenja u najboljim hotelima idu i do 400 eura.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić/D. Jaramaz/PIXSELL

Traži se soba više
Pretraga velikih online platformi trenutačno pokazuje da je slobodno tek oko šest posto ukupnih smještajnih kapaciteta za vikend koji dolazi, i to uz cijene koje su bar dvostruko veće nego radnim danom tijekom ovog tjedna.

U zadnjem ovogodišnjem tjednu zauzetost na Bookingu u Zagrebu trenutačno je na 73 posto, a popunjenost smještajnih jedinica na Silvestrovo od 92 posto pokazuje da je Zagreb poželjna destinacija za proslavu Nove godine.

Jednako je s Dubrovnikom, sve je popunjeno i u Rovinju i Poreču, u Šibeniku je u novogodišnjem vikendu na Bookingu puno 86 posto kapaciteta, kao i u Zadru, no treba imati na umu da su to ljetne destinacije u kojima je dosta raspoloživog smještaja zatvoreno.

95

posto rezultata iz rekordne 2019. ostvareno je u Zagrebu prvog adventskog vikenda

Inače, Rovinj je za ovu godinu pokrenuo novi koncept Adventa “Božić s mora”, koji se uređenjem, gourmet ponudom i programom oslanja se na rovinjsku tradiciju. Po prvi put program se odvija na tri lokacije – na Lungomare Plazi je moderna verzija adventa, tradicionalni advent je ispred crkve sv. Eufemije, a autohtoni advent na glavnom gradskom trgu, gdje će se od 9. prosinca moći kušati autohtoni specijaliteti uz nastupe bendova, te klizalište.

Glavna zvijezda ovogodišnjeg ugođaja i uređenja grada tradicionalna je rovinjska batana, simbol lokalne zajednice, postavljena na nekoliko lokacija u gradu i u moru ispred rovinjske rive, gdje je ukrašena predimenzioniranim svjetlećim zvijezdama, što je ovogodišnja posebna atrakcija.

Novi koncept događanja u prosincu nastao je suradnjom i sinergijom grada, Maistre, Turističke zajednice, Udruženja obrtnika, ekomuzeja Batana te udruga, ustanova i ugostitelja koji sudjeluju u organizaciji programa. Koncept uređenja izrađen je u suradnji sa Sašom Šekoranjom, a tijekom Adventa otvorena su tri Maistrina hotela, Grand Park Hotel Rovinj, Lone i Adriatic.

Skok dolazaka
Kako doznajemo u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ), od 25. do 27. studenog u čitavoj Hrvatskoj bilo je ukupno 36.318 dolazaka i 89.051 noćenja, što je 75 posto više dolazaka i 45 posto više noćenja nego lani, te 11 posto više noćenja nego u istom vikendu 2019. godine.

U Zagrebu je od 25. do 27. studenog ostvareno 9988 dolazaka i 21.744 noćenja, što je u usporedbi s prvim adventskim vikendom lani 72 posto više dolazaka i 61 posto više noćenja, te 95 posto rezultata u noćenjima prvog adventskog vikenda rekordne 2019. godine.

Iz TZ-a Grada Zagreba saznajemo da je uz domaće goste u prvom vikendu najviše noćenja bilo iz Bosne i Hercegovine, Njemačke, Slovenije, Italije te Austrije. Za potrošnju su važni i izletnici koji ne noće, no njihova evidencija ne postoji.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić podsjeća da je u tijeku njihova kampanja “Croatia Full of Magic” s fokusom na društvene mreže Facebook, Instagram i Twitter.

“Cilj kampanje je promocija zimske turističke ponude hrvatskih destinacija, a kako bi naše promotivne poruke ostvarile što veći doseg, ovim smo povodom organizirali i posebno putovanje za 23 novinara, travel blogera i influencera s 10 tržišta.

Usporedno radimo i na promociji drugih turističkih proizvoda, koji su također nositelji turističkog prometa u pred, odnosno posezoni” kaže Staničić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close