Organizacija posla od kuće
Marketing

Zašto još niste razvili online poslovanje? Natjerajte se na upotrebu društvenih mreža

Koliko god nam se neke stvari čine očite, mali proizvođači često ih nisu svjesni pa ih savjetujemo, kažu u agenciji.

Marta Duić
06. travanj 2020. u 10:59
Petra Čekalović-Brus i Rita Rumora

Nakon početnog šoka i osvještavanja da se nalazimo u situaciji u kojoj je ekonomija suočena s najvećim izazovom dosad, vrijeme je da razmislimo o tome kako se, koliko god je moguće, prilagoditi novonastaloj situaciji.

Domaća digitalna agencija Marketing Club odlučila je za početak savjetovati poduzetnike na društvenim mrežama, a kako kažu, svakako treba razmisliti možete li svoje poslovanje ikako prenijeti u online prostor, jer je to sada jedino što vam preostaje. Ako dosad i niste percipirali moć društvenih mreža ili online poslovanja, trenutačne okolnosti mogle bi vas natjerati da se zapitate.

Koraci u komuniciranju

“Savjete poduzetnicima počeli smo objavljivati kada je postalo očito da će dosta poslovanja morati biti stavljeno na pauzu na neko vrijeme, zbog mjera o zatvaranju trgovina. Mnogi od njih ne percipiraju moć društvenih mreža, webshopova, PR komuniciranja ili online marketinga, no ova situacija možda je i prisilno natjerala neke od njih da se suoče s ovim pojmovima.

Zato smo odlučili, koliko možemo, bazične savjete upravo po ovim pitanjima, dijeliti na svojim mrežama. Jer koliko god se nama, i češće većim brendovima, neke stvari čine očite, mali proizvođači često njih nisu ni svjesni. Zasad smo naišli na isključivo pozitivne reakcije”, ističe Petra Čekalović-Brus, projekt menadžerica Marketing Cluba.

Kada su locirali ono što bi ljudima, koji su zatvorili trgovine, moglo dobro doći, a to je online trgovina, usmjerili su snage u taj segment. Odlučili su isporučivati webshopove u najkraćem mogućem roku, u svega par dana, s tim da 40 posto cijene snosi Marketing Club.

“Jedna od glavnih stvari koja bi mogla pomoći poslovanju je webshop za vaše proizvode. Učinite ih dostupnima svima u tren oka i time spasite barem dio poslovnih rezultata, koji zbog aktualnih i nažalost opravdanih restrikcija, pate. To je naš doprinos, u okvirima u kojima možemo pomoći. Uz to, na kontakte izražene na službenoj stranici marketingclub.hr mogu nam se javiti svi koji trebaju savjet – od toga koje korake u komuniciranju trebaju poduzeti, koji kanal komuniciranja je za njihovo poslovanje idealan, kako komunicirati na društvenim mrežama”, kaže Čekalović-Brus.

Sad investirajte u marketing

Najviše upita imali su po pitanju društvenih mreža – objavljivati ili ne, promovirati postove ili ne, kako povezati sadržaj s online trgovinom, a javljaju se i s pitanjima iz područja odnosa s javnošću. Njihovi stalni klijenti ipak najviše pitaju stvari iz područja web developmenta i po pitanju prilagođavanja određenih sadržaja na njihovim postojećim webshopovima.

“Najviše upita bilo je iz područja prehrambene industrije, no ne možemo reći da su oni zato najpogođeniji krizom. Možemo reći da su oni najaktivniji po pitanju preuzimanja “stvari u svoje ruke”. Općepoznato pravilo je – kada je kriza, prvo se ulaže u marketing. No, također, druga općepoznata stvar je da kada je kriza, menadžment često upravo marketing reže, jer se nerijetko traže brzopotezna rješenja, koja će isporučiti rezultate odmah.

Marketing je investicija, ali investicija s povratom, gotovo uvijek.Uzmimo za primjer brod koji doživi brodolom. Pa nećete se probati spasiti tako da čamce za spašavanje sakrijete u brod, već ćete ih baciti u more i u njima probati doći do kopna. U ovoj usporedbi poduzeće je brod, brodolom je kriza, a čamac za spašavanje je marketing – jedini način da vaši proizvodi stignu do obale odnosno kupaca”, slikovito objašnjava Čekalović-Brus.

Preporuka koliko ulagati u marketinški budžet je oko 10 posto prihoda kompanije, kada je kompanija pozicionirana i namjerava zadržati održivi rast. Poduzećima u kompetitivnim prilikama preporučuje se taj budžet povećati i na 20-30 posto godišnjih prihoda, a ponekad i više.

“Jasno, ovakve generalizacije nikad nisu dobre, i uvijek je potrebno prvo snimiti situaciju pojedinog poslovanja pa onda donijeti odluku, no ako pričamo općenito, ovo bi bile brojke.

U kriznim vremenima posebnu važnost dobiva strategija upravljanja odnosima s potrošačima.

Upravo ovo vrijeme može biti idealna prilika da se određena poduzeća istaknu, promijene načine funkcioniranja i usmjere se na kupce koji možda do sada nisu ni bili tu. Neka vaše poslovanje ili brend postanu dio rješenja situacije˝, zaključuje Čekalović-Brus.

New Report

Close