Proizvodnja hrane i pića dokazala se kao istinska strateška grana domaćeg gospodarstva, ali izazova joj ne manjka. Pritisak sve žešće konkurencije na izvoznim tržištima buja, što se na hrvatsku prehrambenu industriju odrazilo usporavanjem njezina izvoznog rasta. Upravo zbog takvih okolnosti, prilike za svoj moćniji rast i jačanje ovaj sektor mora tražiti u većoj orijentaciji na strana tržišta.
Zaključak je to i preporuka kompanijama iz prehrambene branše odaslana s Ekonomskog instituta Zagreb čiji su analitičari nedavno objavili veliku sektorsku analizu o kretanjima u domaćoj proizvodnji hrane i pića. U njoj se ova preporuka argumentira podatkom da obje branše koje čine prehrambenu sektor, dakle i industrija hrane i industrija pića, ostvaruju vanjskotrgovinski deficit. "Izvoz prehrambene industrije tijekom 2017. godine smanjen je za 0,9 posto u odnosu na 2016., dok je uvoz povećan za 8,4 posto. S druge strane, industrija pića lani bilježi međugodišnji rast izvoza od 1,9 posto, ali i uvoza i to od 13,5 posto", upozoravaju analitičari. Dugoročnije promatrano, izvoz prehrambene industrije od 2010. do 2017. godine u plusu je 82,4 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu