Vožnja im je neodrživa bez ugovora o javnim uslugama

Autor: Darko Bičak , 25. ožujak 2021. u 22:00
Prevezu više od 200.000 putnika, uglavnom u manjim dijelovima Hrvatske/ GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Nužne su subvencije od 427 milijuna kuna godišnje i sufinanciranje nerentabilnih međugradskih linija.

Iako je Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je u javnosti poznat po aktualnoj regulaciji taksi tržišta, uredio i tržište autobusnih prijevoznika u javnolinijskom međugradskom prijevozu, do danas nije došlo do zaživljavanja te regulative u praksi.

Naime, kako su jučer upozorili iz Koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca. još nisu sklopljeni ugovori o javnim uslugama prijevoznicima iako je to zakonska obveza, te upozorili da je time ugroženo više od sedam tisuća radnih mjesta i prijevoz za više od 200 tisuća putnika.

Hrvoje Meštrović, predsjednik ove HUP-ove koordinacije, ističe da bez ugovora o javnim uslugama prijevoznici ne mogu održavati svoje poslovanje.

“Prijevoznici obavljaju 80 posto županijskog prijevoza, a kontinuirani izostanak rješavanja uvjeta poslovanja autobusnih prijevoznika i sufinanciranja nerentabilnih linija putem ugovora o javnoj usluzi kao jedinom mogućem načinu sufinanciranja javnog linijskog prijevoza, ugrožava prije svega socijalna prava građana u manjim, ruralnim dijelovima zemlje”, upozorava Meštrović.

Dodao je kako traže da se ugovori potpišu na sedam godina kako bi se prijevozničke tvrtke mogle zadužiti, platiti dugove i investirati.

“Država već ima osiguran dio sredstava kroz budžet za prijevoz učenika srednjih škola za pomoć za otoke te je predviđeno još dodatnih 107 milijuna kuna. S tim bi se osiguralo, uz dodatno eventualno sufinanciranje samih općina i županija, da se kompletan javnolinijski prijevoz održi kako ne bi došlo do gašenja linija”, pojasnio je Meštrović.

Prijevoznici procjenjuju da je ukupni trošak ove vrste prijevoza, koji u 80% slučajeva obavljaju privatni poduzetnici, oko 690 milijuna kuna. A kako se radi uglavnom o nerentabilnim linijama koje imaju veću važnost za regionalni razvoj zemlje nego za zaradu, nužne su subvencije od procijenjenih 427 milijuna kuna godišnje.

Prijevoznici tvrde da se i trenutačno ionako veliki dio tog iznosa troši na prijevoz, no da je sustav neuređen i kaotičan.

Glavni direktor HUP-a Damir Zorić je istaknuo kako su prijevoznici dovedeni do ruba neizvjesnosti jer ne mogu planirati svoje poslovanje upravo zato što su se pri planiranju vodili odredbama važećega zakona.

Komentirajte prvi

New Report

Close