Vodeni kefir i ‘čaj besmrtnosti’ vole djeca, a naviku njihova pijenja stvaraju i odrasli

Autor: Marta Duić , 26. siječanj 2021. u 12:57
Proizvode pakirane u staklenim bocama od 0,2 i 0,7 litre prodaju putem webshopa/MARKO PRPIĆ/PIXSELL

Jedini u Hrvatskoj koriste tradicionalnu fermentaciju gljive kombuche, ručno i s pomno biranim sastojcima, sve hrvatskoga podrijetla.

Gordana Vučić idejna je začetnica ‘Tibi & Kombucha’, prvog hrvatskog brenda fermentiranih, bezalkoholnih pića od vodenog kefira i kombuche.

Brend je to koji svoje početke bilježi od 2009. godine otkada i šire svijest o važnosti živih i zdravih bakterija u svakodnevnoj prehrani.

Poslovna priča koja je počela kao centar za fitoaromaterapiju, savjetovanje i edukaciju Magoleum u Zagrebu, ubrzo je dobila nastavak te je Vučić počela raditi zdrave pripravke, a potom i napitke.

Jačanje imuniteta

“Nekoliko godina kasnije pripravcima su se pridružili napici od vodenog kefira, koji zovemo Tibi prema istoimenoj kulturi od koje se izrađuje, a nešto kasnije i kombucha, tzv. čaj besmrtnosti koji nam tradicionalno dolazi s Dalekog istoka.

Oba napitka su se od pamtivijeka koristila za vitalnost i dugovječnost, prepuni su živih probiotika i drugih organskih tvari koje doprinose jačanju imuniteta.

Iako neki ljudi njihovu kulturu zovu gljivice ili gljive, one to nisu, to su divlje zdrave bakterije i kvasci koji žive simbiotski i uz pomoć fermentacije pretvaraju slatku vodu i čaj u napitke”, objašnjava Vučić.

Vučić

Proizvodi od vodenog kefira idealni su za sve koji ne žele ili ne mogu konzumirati mliječne proizvode, a žele si osigurati probiotike.

Kako kaže, iako je kod nje i dalje strast prema pripravcima prisutna, trenutačno joj je glavni fokus na probiotičkim napicima, Tibi & Kombucha.

Proizvode pakirane u staklenim bocama od 0,2 i 0,7 litre prodaju putem webshopa, a surađuju i s trgovinama zdrave hrane poput primjerice Mrkvica trgovine.

“Surađujemo i s barovima, veganskim restoranima i zdravim fast foodovima, poput Barcode Mitra, koji su nas također među prvima prepoznali. I dalje nam je u planu širiti se u tom smjeru”, pohvalila se Vučić.

Lagano gazirani, slatko-kiseli

Sve sirovine nabavljaju od domaćih OPG-ova i proizvođača, a posebno su ponosni što u nastanku proizvoda od prvog dana koriste tradicionalnu metodu fermentacije.

Osim pozitivnog utjecaja na imunitet i zdravlje, Gordana Vučić ističe kako su proizvodi od vodenog kefira idealni za sve koji ne žele ili ne mogu konzumirati mliječne proizvode, a žele si osigurati probiotike te su visoko cijenjeni i u veganskoj prehrani zbog sadržaja vitamina B12.

“Kada sam krenula s proizvodnjom bilo je to s Tibi Spirugingerom, vodenim kefirom s đumbirom i spirulinom. Danas od Tibija imamo i Ginger Ale te Tibi Virgin, čisti sok vodenog kefira koji obožavaju djeca zbog njegova blagog okusa, ali i mame koje svojoj djeci žele ponuditi nešto zdravo ili zbog njegovog djelovanja na alergije i dermatitise s kojima se sve više djece danas susreće.

MARKO PRPIĆ/PIXSELL

Povremeno znamo izbaciti pokoji limited edition, ograničeno izdanje. Malo kasnije krenula je fermentacija kombuche, na koju smo posebno ponosni jer smo jedini u Hrvatskoj koji koristimo tradicionalnu metodu fermentacije. Jedino takva daje prave rezultate.

Cijeli postupak izrađuje se ručno i s pomno odabranim sastojcima. Kombuchu ne zagrijavamo, pasteriziramo ili obrađujemo kako bismo osigurali održivost živih probiotika, ne koristimo umjetne boje ili arome, a rezultat su lagano gazirani napici slatko-kiselog okusa”, ističe Vučić.

Prošla je godina za njih bila prilično izazovna i dosta ih je usporila u planovima, ali i otvorila vrata novim idejama.

“Većina se prodaje, kao vjerujem veliki broj proizvođača i trgovaca, prebacila na online narudžbe i dostave, naročito u vrijeme lockdowna, primijetili smo da se ljudi više počinju brinuti o zdravlju što je jedna od pozitivnih strana pandemije koronavirusa.

Najbolje smo prodavali u ožujku i travnju lani. Tad smo se svi naglo trgnuli, što zbog potresa što zbog virusa pa je i prodaja naglo porasla.

Trenutačno ne izvozimo proizvode jer nam je fokus naše, domaće tržište kojemu želimo ponuditi top kvalitetan hrvatski proizvod i tako stvoriti dobre navike u odabira pića.

U planu su novi okusi, usavršavanje proizvodnje i proizvodnih kapaciteta te povećanje prodaje”, poručuje Gordana Vučić, začetnica Tibi & Kombuche.

Komentirajte prvi

New Report

Close