Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Vinjete bi za 10 dana vožnje stajale od 90 do 490 kuna

Autor: Poslovni.hr
05. kolovoz 2015. u 13:17
Podijeli članak —
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

2008. HAC je napravio analizu vinjeta, koja je pokazala da bi uvođenje tog sustava naplate bitno utjecalo na smanjenje prihoda od cestarine.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je preko Facebooka poručio da se u sklopu restrukturiranja HAC-ONC-a, koje se provodi u suradnji sa Svjetskom bankom, radi i analiza sustava naplata cestarine te da će biti izabran najbolji model, bile to vinjete ili pak elektronički čipovi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

No nijedna vlada dosad nije ozbiljno uzimala u razmatranje promjenu sustava naplate cestarine iako je prometna struka jednoglasno za uvođenje vinjeta, i to kao prijelaznog rješenja do uvođenja elektroničke naplate. Zagrebački Institut za promet i veze još je 2006. izradio studiju o vinjetama u kojoj je predložio uvođenje državnih i regionalnih desetodnevnih, mjesečnih i godišnjih ljetnih i zimskih vinjeta. Tako bi za prvu kategoriju državna desetodnevna zimska vinjeta koštala 90 kuna, a ljetna 112 kuna, dok bi regionalne zimske iznosile od 31 do 63 kune, a ljetne od 39 do 78 kuna, piše Večernji list.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je preko Facebooka poručio da se u sklopu restrukturiranja HAC-ONC-a, koje se provodi u suradnji sa Svjetskom bankom, radi i analiza sustava naplata cestarine te da će biti izabran najbolji model, bile to vinjete ili pak elektronički čipovi.

No nijedna vlada dosad nije ozbiljno uzimala u razmatranje promjenu sustava naplate cestarine iako je prometna struka jednoglasno za uvođenje vinjeta, i to kao prijelaznog rješenja do uvođenja elektroničke naplate. Zagrebački Institut za promet i veze još je 2006. izradio studiju o vinjetama u kojoj je predložio uvođenje državnih i regionalnih desetodnevnih, mjesečnih i godišnjih ljetnih i zimskih vinjeta. Tako bi za prvu kategoriju državna desetodnevna zimska vinjeta koštala 90 kuna, a ljetna 112 kuna, dok bi regionalne zimske iznosile od 31 do 63 kune, a ljetne od 39 do 78 kuna, piše Večernji list.

Ukupni prihodi od vinjeta bili bi slični prihodima od postojećeg sustava naplate, oko 296 milijuna eura godišnje. No u studiji se navodi da bi indirektne koristi (rast BDP-a, uštede…) u prvoj godini primjene vinjeta iznosile čak 560 milijuna eura. No 2008. i HAC je napravio analizu vinjeta, koja je pokazala da bi uvođenje tog sustava naplate bitno utjecalo na smanjenje prihoda od cestarine u odnosu na postojeći sustav, i to za oko 800 milijuna kuna godišnje. Pri tome su kalkulacije rađene s cijenom 10-dnevne vinjete za osobna vozila od 490 kuna, polugodišnja bi stajala 700 kuna, a godišnja 1000 kuna.

U HAC-u su jučer kazali da ne odbacuju mogućnost uvođenja vinjeta, no ističu da je prethodno potrebno izraditi detaljnu studiju izvodivosti te ekonomske opravdanosti.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Autor: Poslovni.hr
05. kolovoz 2015. u 13:17
Podijeli članak —
Komentari (10)
Pogledajte sve


super je to u teoriji.
pokazite to u ovim guzvama a i niste rekli kako bi ovi na benziskima znali koga treba zaustaviti…napominjem ne radi se o jednom autu nego hrpi njih!!
nemojte govoriti napamet kada nemate pojma kada je najveci dio zarade na autocestama u tijeku godine!

a što ste nedokazani, nikakvih zastoja po pitanju vinjeta, ali dobro, u Hrvatskoj se od svega pravi problem, možda je tu problem, tamo nitko i ne pomišlja da ne uzme vinjetu i da ga love po cestama, a promet je višestruko brojniji od našeg u najvećoj turističkoj sezoni, ajde se vi provozajte po nekoj normalnoj državi, odmah će sve biti jasnije, isto preporučam i ministru ženinog prezimena

super je to u teoriji.
pokazite to u ovim guzvama a i niste rekli kako bi ovi na benziskima znali koga treba zaustaviti…napominjem ne radi se o jednom autu nego hrpi njih!!
nemojte govoriti napamet kada nemate pojma kada je najveci dio zarade na autocestama u tijeku godine!


Neka netko tko je za vinjete opise nacin na koji bi se u ljetnim guzvama sklanjala vozila bez vinjeta i kako bi se vrsila naplata. Posebno molim da se opise mjesto gdje bi se to radilo jer bi tkavih auta bilo 100-ak u jednom satu!

prije 10-ak dana prošao Sloveniju -114 kn(elektronski) i Austriju- 7,86€ (vizualni pregled policije uz neznatno usporavanje) + zastoji kod naplate tunelarine, Njemačka OK-samo vozi

Hrvatska nije tranzitna zemlja kao SLO ili AUT i uvođenje vinjeta ne bi bilo najbolje rješenje. Puno bolje je uvesti tarifni sistem u kojem bi izvan turističke sezone vrjedile manje cijene kako bi se potaklo korištenje autocesta i za veća vozila. Postoje izračuni za to i već sam pisao o tome. Prihodi bi se namjanje udvostručili, broj zaposlenih se treba ograničiti i postepeno s uvođenjem videonadzora smanjivati. Kasnije se može raditi na aletrnativnom pravcu prema Turskoj i potaknuti spojne zemlje za izvedbu svojih autocesta. No to je već za one koji žele znati malo više. No s takvom izvedbom imali bi 10-20x veće prihode nego sada. Za sve to postoje ideje i studije od nekih koji nisu u vlasništvu naših autocesta ali bi rado bili. Zato i plaćaju ove kojima su puna usta skupoće i tereta autocesta. Znaju da je ovdje plodno tlo za nasjedanje na svakave priče nakon plana 21.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close