Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Komentar tjedna

Veliki povratak njemačkih turista na Jadran

Nijemci ne odustaju od putovanja – usprkos svim krizama i ekonomskim izazovima.

Autor: Siniša Malus
08. svibanj 2025. u 20:00
Prije dvije godine putovanja zrakoplovim iz Njemačke prvi put su pretekla putovanja automobilom/Grgo Jelavić/PIXSELL

U tjednu u kojem je Njemačka na jedvite jade, tek iz drugog pokušaja, dobila novog kancelara, jedna je informacija navukla osmijeh na lica Hrvata, o odnosi se upravo na – Nijemce. Prema preliminarnim podacima za travanj, taj je mjesec označio veliki povratak njemačkih turista na Jadran.

U kontekstu složenih geopolitičkih okolnosti turizam je postao jedan od najosjetljivijih sektora. Trumpove carine, posebno one na automobile, najjače gađaju upravo njemačko gospodarstvo. Čini se da su im Nijemci odlučili odgovoriti – otkazivanjem putovanja. Naime, u Sjedinjene Američke Države u ožujku je putovalo 28 posto manje njemačkih turista, objavili su brojni njemački mediji referirajući se na podatke američke Uprave za međunarodnu trgovinu.

Koliko će Nijemci ove godine i kamo putovati, pitanje je svih pitanja. Njemačka je već ionako bila u recesiji, a dodatni udar na kućne budžete stigao je s trgovinskim ratovima i općom nesigurnošću, što se vidi i po rezervacijama za sezonu.

Njemačka je prvo emitivno tržište za hrvatski turizam i samim time svaki se poremećaj itekako osjeti. Lani su njemački mediji bili puni napisa o skupoći u Hrvatskoj koja je, pak, itekako profitirala na njemačkom tržištu u vrijeme pandemije. Njemačka je nekad činila četvrtinu našeg prometa, da bi prošle godine došlo do pada od šest do sedam posto. Cijene su se ove godine stabilizirale pa one više, nadajmo se, ne bi trebale igrati negativnu ulogu, barem u kontekstu medijskog tretmana.

Već u 2023. godini mediteranske su destinacije vratile svoj udio u ukupnom volumenu turističkih putovanja na tom tržištu te je tada već u Hrvatskoj zabilježen pad dolazaka s njemačkog tržišta za dva posto u odnosu na 2022. Međutim, Hrvatska se zadržala na brojkama većima od onih iz 2019. godine. Zanimljivo je i kako su prije dvije godine prvi put putovanja zrakoplovom iz Njemačke pretekla putovanja automobilom. Kad je riječ o ovoj godini, svima je jasno da će Nijemci itekako gledati koliko će ih ljetovanje koštati.

Predsezona je, dakle, počela jako dobro, čemu je na ruku išao i kasni Uskrs, ali očito i činjenica da se u predsezoni putuje jeftinije nego u špici. Segment koji je itekako važan za pred i posezonu je organizirani autobusni promet. Hrvatska se kao zemlja partner, a Kvarner kao regija partner, predstavila na nedavno održanom jubilarnom, 50. sajmu RDA Group Travel Expo 2025 u Kölnu.

Predsezonske brojke su ohrabrujuće, posebno kad je riječ o Nijemcima. Naime, u Hrvatskoj je s njemačkog tržišta u travnju ostvareno oko 550 tisuća noćenja njemačkih gostiju, što je u odnosu na lanjski travanj rast veći od 50 posto. Glede stanja na njemačkom tržištu, može se reći kako se Hrvatsku percipira izrazito pozitivno, odnosno kao dobro poznato turističko odredište.

To, naime, potvrđuje i potražnja za našim destinacijama, koja je i dalje na visokoj razini. Naravno, stanje prodaje i rezervacija varira ovisno o pojedinom organizatoru putovanja, vrsti smještaja i razdoblju sezone, no sveukupno se, kažu turistički radnici, može zaključiti da se rezultati prodaje kreću u smjeru većih brojki nego prošle godine. S njemačkog tržišta bilježe se pozitivni trendovi te su u prva četiri mjeseca Nijemci ostvarili više od 717 tisuća noćenja, što je rast od 10 posto u odnosu na lani.

Sjevernom Jadranu tradicionalno su najviše orijentirani njemački gosti iz južnih njemačkih pokrajina. Tijekom produljenog uskrsnog vikenda ostvareni su odlični rezultati, a izvrsno prolaze i rezervacije za lipanj, u kojemu su praznici Duhova u Bavarskoj i Baden-Württembergu. Nijemci ne odustaju od putovanja – usprkos svim krizama i ekonomskim izazovima. Jasno, Nijemci su poslovično racionalni, kad je o potrošnji riječ. Dakle, logika “vrijednost za novac” u slučaju njemačkih turista ima itekakvu težinu..

Autor: Siniša Malus
08. svibanj 2025. u 20:00
Podijeli članak —

New Report

Close