Večernjakova nova ‘Nedjelja’ – sadržaj koji ne možete naći u digitalnom svijetu

Autor: Stela Lechpammer/VL , 06. kolovoz 2020. u 22:00
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista govori o inovativnoj tiskovini za 21. stoljeće.

Bit će to novine za dijeljenje, tematski raznolike, a sadržajno kvalitetne i inovativne. Večernji list od ove nedjelje – 9. kolovoza, dobiva potpuno novi koncept svog nedjeljnog izdanja. Posljednji je dan u tjednu u novinama uvijek bio rezerviran za odmak i drugačiji pristup temama, a Večernjakova nova “Nedjelja” u tome će sada otići korak dalje. Kako se odlučio za potpuno drugačiji format, ali i za uvođenje “laga” – nekoliko zasebnih tematskih cjelina – u hrvatsko novinarstvo rekao nam je Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista koji stoji iza ovog velikog projekta.

Koje novitete donosi Večernjakova nova “Nedjelja”?

Donosi nam, prije svega, nešto veći i nešto širi format što je važan iskorak za Večernji list. Druga ključna promjena jest što će novina biti podijeljena u četiri lage, odnosno sadržajne cjeline od kojih će svaka imati 16 stranica. To našem uredničko-dizajnerskom timu omogućuje da uz glavnu naslovnicu prezentira još tri naslovnice.

Zašto nova “Nedjelja”?

Važnost tiskanih medija za budućnost novinarstvo je, po mom mišljenju sada izraženija nego ikada do sada. Redakcije tiskanih medija imaju velike i uhodane rubrike, kao i specijalizirane novinare koji mogu informaciju staviti u kontekst i dati im pravo značenje. U vremenu “klika” tiskani su mediji referentno mjesto za druge medije i javnost. Novu nedjelju gledam kao novinu za 21. stoljeće koja će se moći nositi s digitalnim svijetom. Dosegom i utjecajem. Iako imamo jaki rast portala Večernji.hr i platforme Večernji TV, svjesni smo da je tiskano izdanje i dalje naš nosač oko koje gradimo brend i naš digitalni biznis.

Ovim projektom poručujem; mijenjamo se i prilagođavamo, ali i poručujem da su tiskani mediji daleko od svog kraja.

Kako ste došli na ideju promjene koncepta nedjeljnog izdanja?

To je kraj petogodišnjeg plana koji sam kao glavni urednik postavio kada sam preuzeo Večernji list. Tada smo napravili iskorak prema ozbiljnijim i analitičnijim novinama u kojima je autorstvo u prvom planu i u kojima je promoviran drugačiji pristup temama. Morali smo napraviti razliku u odnosu na naše digitalno izdanje, a čitatelji se mogu sjetiti da smo prije četiri godine krenuli s novim, “smirenijim” dizajnom. Novi nedjeljni format još će nam više omogućiti da u prvi plan dođu kvalitetne priče i fotografije.

Koje će teme biti u fokusu?

Ova “Nedjelja” je novi koncept koji će na zanimljiv i analitičan način ispričati sve ono što čitatelje zanima. Glavna priča će biti veliki životni intervju osobe čiji životni put nalikuje na filmsku priču. Također, tu je i tema broja koja je zamišljena ili kao ekskluzivna priča ili kao obrađivanje neke svakodnevne teme na sasvim nov način zato što teme koje obrađujemo u dnevnom ritmu ponekad vape za dubljom analizom. Za prvi broj smo pripremili veliki životni intervju s Emilom Tedeschijem, a glavna tema je “Slavonija” koju se u javnom prostoru većinom spominje u negativnom kontekstu. Govori se da je osiromašena, da mladi iseljavaju i da se nada u bolju budućnost gubi, a mi smo sada ispričali drugačiju priču o Slavoniji koja ima neke od najuspješnijih tvrtki, koja zapošljava mlade i školovane ljude…

Kako će novine biti podijeljene na lage?

Prva društveno-politička cjelina će njegovati osnovne novinarske forme na koje smo uvijek bili ponosni kroz sve generacije naših novinara. To su dobra reportaža, intervju, tema broja, portreti…, a nećemo zanemariti ni uvodnu rubriku s dnevnim novostima da novina bude svježa. Drugu lagu otvara rubrika “Svijet” jer smo poznati po vanjskopolitičkoj rubrici, a u nastavku su životni intervju, priče o ljudima, povijesnim temama… Treća laga je posvećena kulturi kojoj još više želimo dati na važnosti, a četvrta će se laga baviti sportom i kulturom življenja, odnosno putovanjima, arhitekturom, lifestyleom… Na naše stranice vraćamo i rubriku “Vrt” koja je svojedobno bila jedan od brendova Večernjaka.

Tko su autori u novoj “Nedjelji”?

Imamo uistinu respektabilnu ekipu u kojoj su okupljeni naši vrhunski novinari i vanjski suradnici. Na čelu nove “Nedjelje” su urednik Robert Bubalo i njegov zamjenik Vladimir Barišić, a dizajn je osmislio naš art direktor Zoran Birman. Tekstove će pisati naši vrhunski novinari, pa će se u prvom broju moći čitati tekstovi Srđana Hebara, Zorana Vitasa, Suzane Lepan Štefančić, Sandre Veljković, Renate Rašović, Hassana Haidara-Diaba, Snježane Bičak, Dine Brumeca, Ivane Rimac Lesički… Okupili smo i odličan tim kritičara i kolumnista, pa će tako naš stalni politički kolumnist biti Davor Ivanković, gospodarstvo će komentirati Mislav Šimatović, o vanjskoj politici pisat će Tomislav Krasnec, o povijesti Zvonimir Despot, o znanosti Igor Rudan, o sportu Mladen Miletić, o lifestyleu Vesna Blašković… Tu je i vrsna kazališna kritičarka Bojana Radović te odličan glazbeni kritičar Hrvoje Horvat, a angažirali smo i najvećeg poznavatelja stripa u ovoj dijelu Europe Marka Šunjića. Bit će tu još iznenađenja.

Spremaju li se još neke novosti?

Svaki ćemo mjesec imati jednog gostujućeg urednika. U izboru prvog nismo imali nikakve dileme te smo angažirali legendarnog televizijskog urednika Miroslava Lilića koji je predložio impozantne teme i svježi pogled.

Kakvu reakciju publike očekujete?

Nedjeljni Večernjak zamišljen je da se dijeli među ljudima, to su novine za cijelu obitelj koju istodobno može čitati četvero ljudi. Odradili smo fokus grupe i reakcije su bile odlične tako da sam siguran da će reakcija publike biti izvrsna.

Komentirajte prvi

New Report

Close