Hrvatski konditori su u 2013. proizveli 53.032 tone raznovrsnih slatkiša od kojih su kroz izvoz prodali gotovo polovicu količina, konkretno 26.374 tone. Izvozom asortimana na europsko, ali i na prekooceanska te bogata arapska tržišta ostvarili su sveukupno 118 milijuna dolara prihoda, te su paralelno od tog iznosa samo 65 milijuna dolara potrošili na uvoz sirovina i ostalih komponenti neophodnih za redovnu proizvodnju, a ostatak stavili u svoje proračune.
Spomenuta četiri brojčana podatka na prvu loptu ilustriraju da domaća konditorska industrija ima samo slatke brige i odličnu perspektivu jer izvozi polovicu cjelogodišnje proizvodnje, što je podatak kojim se ne mogu pohvaliti mnogi poduzetnici. Usto bilježi suficit o kojem većina hrvatskih gospodarstvenika i dalje može tek samo sanjati. Da situacija ipak nije ružičasta kako se isčitava iz iznesenih podataka svjedoči analiza koju je za ovaj sektor izradio Stipan Bilić, direktor Kondina, strukovne grupacije u kojoj je okupljena konditorska industrija. Uz Belgiju i Švicarsku još jedino Hrvatska od svih europskih zemalja bilježi ovako veliki udjel izvoza u odnosu na ukupnu godišnju proizvodnju. Međutim, dobra vijest ima i negativnu inačicu pa je Hrvatska, iznosi Bilić, jedina zemlja među 28 članica Europske unije koja na vlastitom, matičnom tržištu prisvaja manje od trećine (28 posto) udjela.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne razumijem kako to trgovci uzimaju proizvođačima 30% od fakturirane cijene. Pa veleprodajna cijena proizvođača je 20% niža o trgovačke maloprodajne, to je normalno.
Uključite se u raspravu