Usred krize u Hrvatskoj niče Maretonov novi visoko-tehnološki proizvodni pogon

Autor: Bernard Ivezić , 29. travanj 2020. u 08:11
Marko Štetić, osnivač i direktor Maretona (u sredini)

Kad završe projekt moći će pretvarač ponuditi svima koji trebaju stabilnije energetske mreže te izdvojenim industrijskim sustavima.

Usred korona krize u Hrvatskoj će niknuti novi visoko-tehnološki proizvodni pogon. Inovativna zagrebačka tvrtka Mareton započela je s gradnjom omanje visoko-robotizirane tvornice koja će proizvoditi elektroniku za pametne željeznice.

Ukupno ulaganje 5,3 mil. kn

Ministarstvo gospodarstva poslalo je Maretonu rješenje o dodjeli 2,12 milijuna kuna bespovratnih EU sredstava na S3 natječaju za komercijalizacije njegove inovacije bidirekcionalnog pretvarača. Ostatak do pune vrijednosti projekta od 5,3 mil. kuna, financira Mareton.

Marko Štetić, osnivač i direktor Maretona kaže da će zahvaljujući subvenciji moći financirati unapređenje organizacije poslovanja, zapošljavanje dva stručnjaka i razvoj softvera kako bi strojevi za novi pogon, a koji je tvrtka sama kupila, postali spremni za proizvodnju.

“Minimizacija i mehanička kompaktnost proizvoda zahtjeva proizvodnju s vrlo naprednim i preciznim računalno vođenim strojevima i uređajima”, kaže Štetić. Mareton je široj javnosti postao poznat prije dvije godine kad je tvrtka postala najveći dobitnik drugog kruga IRI natječaja.

Samozatajni visoko-tehnološki zagrebački proizvođač tada je u suradnji s Fakultetom elektronike i računarstva u Zagrebu dobio milijun eura bespovratnih sredstava za razvoj tehnologije koju Elon Musk želi nuditi u automobilima i kućanstvima, a koju oni razvijaju za industrijsku primjenu. Riječ je o svojevrsnom besprekidnom napajanju s dodatnim upravljačkim modulima.

Univerzalni pretvarač struje

Nova Maretonova inovacija, bidirekcionalni pretvarač, univerzalni je pretvarač struje koji omogućuje pametan nadzor mreže i pojednostavljuje nadogradnju električnih mreža novim izvorima energije.

U industriji e-automobila se o ovakvim pretvaračima priča jer su ključni da bi takva vozila po noći mogla vračati struju iz svojih baterija u pametnu strujnu mrežu.

Štetić pak ističe da su se oni fokusirali na potrebe željeznica jer koriste raznolike električne uređaje od skretnica i rampi do signalizacije, a zato imaju sve kompleksnije energetske mreže koje osiguravaju kontinuiran rad takvih uređaja. Mareton je to pojednostavnio tako što se svi različiti tipovi pretvarača sada zamjenjuju jednim, njegovim.

Rade za velike ‘igrače’

“Siemens iz Švicarske i tvrtka Gustav Klein iz Njemačke naručili su od nas razvoj i prototipnu proizvodnju, a mi smo snosili sve troškove razvoja i kompletni rizik mogućnosti plasmana”, kaže Štetić.

Dodaje da su lani, nakon testiranja u kojima je sudjelovao i Institut Končar, isporučili testnu seriju od 70 bidirekcionalnih pretvarača, i da su se pokazali dobrima. Proizveli su ih ručno, a sad planiraju to automatizirati. Mareton je u 2018. imao prihod od 6,25 mil. kuna i neto dobit od 344.092 kuna. Lani su, kaže, nastavili blago rasti. S novim uređajem rast će ubrzati na 9,1 posto u dvije godine.

“Kad završimo ovaj projekt moći ćemo naš pretvarač ponuditi ne samo za željeznice već i svima koji trebaju stabilnije energetske mreže te izdvojenim industrijskim sustavima”, zaključuje Štetić te ilustrira da se proizvodi njegove tvrtke koriste čak i na platformama na Sjevernom polu.

Komentirajte prvi

New Report

Close