S više od 10,3 milijarde kuna ukupnog prihoda ostvarenih tijekom devet mjeseci ove godine, Konzum je i dalje najmanje četiri puta veći u odnosu na idućeg konkurenta na ljestvici najvećih trgovačkih lanaca u državi. Konzum, koji posluje u sklopu koncerna Agrokor Ivice Todorića, pritom je tijekom tri kvartala ostvario neto dobit od 161 milijun kuna. Konzum za Agrokor nije samo najveća i najvažnija kompanija zbog količine prihoda koji donosi. Taj trgovački lanac zbog ogromnih potrošačkih baza podataka koje ima, važno je bilo koje određuje buduće operacije i odluke čitavom u koncernu Agrokor. Stoga je i razgovor s Darkom Knezom predsjednikom Uprave Konzuma na kraju 2012. godine odličan orijentir što će se u trgovini događati tijekom ove godine.
Kako je Konzum završio prošlu godinu i kakve su vam projekcije rasta prihoda za 2013. godinu?
Godina iza nas bila je još jedna u nizu recesijskih, koju je obilježio nastavak pada BDP-a, povećanje nezaposlenosti te dodatno povećanje stope PDV-a. Svi ti čimbenici utjecali su i na pad trgovine na malo koja je sada na razini ostvarenja iz 2005. godine. U tim okolnostima Konzum je u ovoj godini ostvario ukupan rast prihoda od oko tri posto. Ostvareni rast veći je u maloprodaji dok je u veleprodajnom dijelu poslovanja pod posebnim pritiskom bio segment malih trgovaca čiji je broj u stalnom opadanju. Možemo reći da smo u maloprodaji ostvarili zadovoljavajući rast dok smo u veleprodaji usprkos padu broja kupaca uspjeli zadržati postojeću razinu prihoda. Iako u prvom dijelu slijedeće godine očekujemo nastavak nepovoljnih ekonomskih kretanja optimistični smo oko turističke sezone i promjene trenda u drugoj polovici godine. Ključna je i promjena potrošačkog optimizma koji je u Hrvatskoj u prošloj godini prema rezultatima istraživanja agencije Nielsen bio više od 50 posto niži od svjetskog prosjeka. Vjerujemo da uspješna turistička sezona i dugo očekivani ulazak Hrvatske u Europsku uniju mogu donijeti promjene i na ovom polju i potaknuti potrošački optimizam. Stoga smo si i u našim planovima za 2013. godinu zadali ciljani rast od četiri do pet posto. Dio tog rasta dolazi iz postojećih prodavaonica a dio kroz nove prodavaonice i projekte koje imamo u planu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.umjesto svinjetine, kupujte dionice Konzuma [emo_palacg]
Uključite se u raspravu