Ukućanima postavite granice: ne možete im ispunjavati sve želje

Autor: Marta Duić , 30. ožujak 2020. u 12:19
Kristina Laco direktorica je i partnerica u agenciji

Osim pisane komunikacije s kolegama, važna je i verbalna jer smanjuje mogućnost krive interpretacije.

Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri napravio je vodič za zaposlenike kako bi se što lakše prilagodili novom modelu rada od kuće koji zbog sprečavanja širenja pandemije koronavirusa prakticiraju brojni zaposlenici u svijetu.

Kako ističu u vodiču, ovakav način rada mnogima je novo iskustvo pa mogu lako biti uhvaćeni u zamke kućnog ureda poput pada produktivnosti, manjka koncentracije ili gubitka balansa poslovnog i privatnog života pa ove smjernice mogu pomoći u prevladavanju tih poteškoća. Za početak, zaposlenici moraju prilagoditi i provjeriti prostor za rad u svom domu.

“Umjesto rada iz kreveta koji ćete više povezivati sa slobodnim vremenom, organizirajte profesionalni prostor isključivo za rad. Provjerite je li dovoljno odvojen od ukućana kako biste mogli zadržati maksimalnu koncentraciju i produktivnost bez ometanja, a ako to nije moguće pronađite mjesto u zajedničkom prostoru.

Stol, udobna stolica, internetska povezanost i pouzdano računalo elementi su kućnog radnog prostora. Posložite ih najsličnije onom u uredu, kako biste zadržali svijest da, iako ste doma, imate istu razinu odgovornosti˝, stoji u vodiču.

Napominju i kako se za rada kod kuće treba prikladno obući, pidžama ili kućni ogrtač nisu baš najbolji. Ističu i da je neometana i kvalitetna komunikacija s kolegama neophodna, kroz chat i aplikacije za videokonferencije. Uz to, osigurajte i dobru mrežnu povezanost i konstantan pristup internetu, te npr. pisaač i punjač za mobitel, a dobro će doći i šalica kave ili napitaka koje i inače konzumirate radeći.

“Jedan od ključnih izazova rada od kuće je gubitak osjećaja za radno vrijeme i prepuštanje privatnim aktivnostima. Za zadržavanje koncentracije jasno organizirajte raspored i odredite vrijeme za svaku aktivnost.

Uzimajte pauze, ali u radno vrijeme se posvetite poslu koji je dobro podijeliti u cjeline koje možete završiti u određenom vremenskom bloku. Pomoći mogu i aplikacije poput Stay Focused uz koje ćete kontrolirati vrijeme provedeno na društvenim mrežama ili privatnom dopisivanju. Bilježite aktivnosti i izvještavajte nadređenog o radu i izazovima s tehnologijom ili opsegom posla, kako bi se oni što prije riješili”, navodi se u vodiču Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri.

Mnogima će rad uz djecu u kući biti najveći izazov, a prvo rješenje je da zatražite pomoć obitelji i bližnjih ili institucija. Zaposlenici vrtića i škola dužni su biti na radnim mjestima i brinuti se o vrtićkoj djeci i učenicima do IV. razreda, ako vi ne možete.

“Ako će djeca ipak boraviti u radnom prostoru naoružajte se strpljenjem i razumijevanjem, umirite im strahove i pomozite pronaći im drugu zanimaciju. Moguće je da ćete se susresti s nerazumijevanjem ukućana koji smatraju da samo zato što niste u uredu možete raditi i druge stvari, uz koje gubite fokus. Važno je da postavite granice ukućanima, primjerice – ako su vrata zatvorena, molim vas da ne ulazite”, savjetuju u vodiču.

Zamka rada od kuće jest i nejasno postavljen raspored kojim riskirate gubitak granice privatnog i poslovnog života.

˝Bez jasnog rasporeda aktivnosti kojeg se pridržavate posao se može produljiti na cijeli dan. Odredite vrijeme za predah, kavu, kraću šetnju ili tjelovježbu – mogu pomoći u produktivnosti. I usamljenost donosi i nižu produktivnost i motivaciju. Pomoći vam može intenzivnija telefonska i videokomunikacija s kolegama i nadređenima. Općenito, nemojte se oslanjati samo na pisanu komunikaciju – verbalna je važna jer ujedno smanjuje mogućnost krive interpretacije”, zaključuju.

Komentirajte prvi

New Report

Close