U trgovinu fizički – 130 puta u pola godine

Autor: Mladen Miletić , 25. lipanj 2023. u 22:00
Foto: SLAVEN BRANISLAV BABIC/PIXSELL

Prognoze su da bi do 2030. online kupovina namirnica mogla zauzeti između 18 i 30% ukupnog tržišta u vodećim zapadnim zemljama.

Online kupovina namirnica sve više osvaja europsko tržište, pokazuju podaci nedavno objavljene studije vodeće globalne konzultantske tvrtke McKinsey.

Prognoze su da bi do 2030. online kupovina namirnica mogla zauzeti između 18 i 30% ukupnog tržišta u vodećim zapadnim zemljama.

Francuski potrošači su, primjerice, izrazili interes za online kupovinom namirnica, pri čemu trećina onih koji nikad nisu koristili tu uslugu izjavljuje da bi je “vjerojatno” ili “sigurno” iskoristili ako bi bila dostupna na njihovom području. U prevladavanju tog jaza ključne su digitalne dostavne platforme, a Wolt je u RH već 2020. uveo uslugu dostave iz trgovina i trenutno surađuje s više od 700 aktivnih trgovina.

Ističu da su pojedini korisnici digitalnim putem naručili čak i živo božićno drvce, pa su uz brojne akvizirane trgovine lani pokrenuli i vlastitu trgovinu Wolt Market, trenutačno dostupnu korisnicima u Zagrebu, Splitu i Rijeci.

Prema navodima istraživanja GFK Hrvatska, hrvatski potrošači u prosjeku u šest mjeseci fizički odlaze u trgovine 130 puta. Benefiti utrošenog vremena u startu su očiti, no prepreka je s druge strane visoka razina potrošačkog skepticizma o kvaliteti proizvoda jer kupci vole vidjeti proizvod prije kupnje.

“Povjerenje korisnika i dalje je najsnažnija poveznica između trgovine i krajnjeg kupca, nevažno radi li se o fizičkom ili digitalnom svijetu. Upravo zato je potrebno konstantno osluškivati potrebe klijenata i otvoreno dijeliti njihova iskustva”, ističe Tena Velašević, voditeljica odjela maloprodaje u Wolt Hrvatska dodajući da korisnici njihove aplikacije nemaju straha kod kupovine voća, pogotovo banana koje su u 2022. bile najprodavanija namirnica – dostavljeno ih je više od 11 tona.

Komentirajte prvi

New Report

Close