U pripremi je novi sustav naplate cestarina na autocestama?

Autor: Poslovni.hr , 10. kolovoz 2017. u 08:07
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Postavljanjem aparata na Lučkom ili, primjerice, u Dugopolju u ljetnoj sezoni ne bi se previše povećala protočnost prometa.

Krajem srpnja Ministarstvo prometa raspisalo je javni poziv za izbor konzultanta koji će izraditi Studiju razvoja elektronskog sustava naplate cestarina u Hrvatskoj, a u okviru Projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora.

 Izradu studije financira Svjetska banka kao dio paketa financijskog restrukturiranja cestovnih tvrtki. Iz popratnog teksta, koji je priložen uz natječaj, a koji su uglavnom definirali predstavnici Svjetske banke, potpuno je jasno da se potencijalne konzultante diskretno usmjerava ka elektronskom sustavu naplate cestarine putem satelita ili ENC uređaja. Napominje se također da vinjete kao način plaćanja nije potrebno razmatrati s obzirom na to da su one odbačene u ranijoj studiji koju je radio EBRD. Sugerira se da je potrebno izbjegavati nerazumna ulaganja u opremu koja bi postala zastarjela uvođenjem novog sustava.

U razgovoru s osobama koje su uključene u izmjenu sustava naplate cestarina u Hrvatskoj Jutarnji list neslužbeno doznaje da se ova rečenica prije svega odnosi na ranije najavljivano korištenje aparata za naplatu cestarina. Naime, prije dvije godine unutar Ministarstva prometa i HAC-ONC-a razrađen je plan o uvođenju aparata za naplatu cestarina. Kriterij je bio količina prometa na određenoj naplatnoj postaji. Tada je bilo predviđeno da se u prvoj fazi automatska naplata uvede na naplatnim postajama Ravča, Prgomet, Vrpolje, Blato na Cetini i Vučevica. Riječ je o manjim naplatama na kojima je promet izuzetno rijedak.

Vrijednost ugradnje aparata iznosila je sedam milijuna kuna, u što je uključeno instaliranje 10 aparata plus centar za upravljanje. Tada je procijenjeno da bi se uvođenjem automatske naplate na tih pet postaja uštedjelo oko sedam milijuna kuna na godišnjoj razini. Kako je plan Ministarstva prometa da se novi sustav elektroničke naplate cestarina uvede najkasnije 2021. godine, potpuno bi bilo neracionalno sada uvoditi aparate koji bi uvođenjem nove tehnologije kroz godinu-dvije postali nepotrebni. Osim toga, tvrde  sugovornici Jutarnjeg lista, taj sustav je pogodan za naplatne postaje s manjim prometom. Postavljanjem aparata na Lučkom ili, primjerice, u Dugopolju u ljetnoj sezoni ne bi se previše povećala protočnost prometa.

U slučaju uvođenja automatskog elektronskog sustava više ne bi postojala potreba za platnim kućicama koje bi se mogle i srušiti, a i znatno bi se smanjio broj zaposlenih u sektorima naplate. U natječajnoj dokumentaciji navedeno je da se prijave primaju do 31. kolovoza, a odabrani konzultant studiju mora izraditi u roku od 9 mjeseci, piše Jutarnji list.

Komentari (3)
Pogledajte sve


Ne bi se od vinjeta zaradilo ništa više inače bi ih odavno i uveli. Ti koji to tvrde za pretpostavku uzimaju puno veci promet no ne bi se za 20kn manje ljudi više vozili..pa i sad je ENC 20% manje! Samo bi malo pojednostavilo ali ne bi povecalo prihode. AC su jednostavno skupe jer je skupa gradnja po km uz izrazitu sezonalnost i kako god se okrene doći ce na isto. Bitno da ima solidna alternativa u D1 cesti.

***ti ne kužiš ovu politiku, pa od vinjeta bi se zarađivalo i onda se nebi mogle dati autoceste u koncesiju…treba izmišljat sve živo samo da ostanu gubitaši kak bi se imao izgovor da to treba prodati

Ne bi se od vinjeta zaradilo ništa više inače bi ih odavno i uveli. Ti koji to tvrde za pretpostavku uzimaju puno veci promet no ne bi se za 20kn manje ljudi više vozili..pa i sad je ENC 20% manje! Samo bi malo pojednostavilo ali ne bi povecalo prihode. AC su jednostavno skupe jer je skupa gradnja po km uz izrazitu sezonalnost i kako god se okrene doći ce na isto. Bitno da ima solidna alternativa u D1 cesti.

E svašta pored ENCa sad jos i automati,,,a oni uporno zele izbjeci koristiti vinjete za zarade bar duplo od koristenja autocesta????

Na kolicinu koja vikendom prođe po HR autocestama slovenci bi zaradili više nego duplo od nasih prosječnih 50 kn po vozili,, al ok i tako ništa nije normalno u HR politici

New Report

Close