Krajem srpnja Ministarstvo prometa raspisalo je javni poziv za izbor konzultanta koji će izraditi Studiju razvoja elektronskog sustava naplate cestarina u Hrvatskoj, a u okviru Projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora.
Izradu studije financira Svjetska banka kao dio paketa financijskog restrukturiranja cestovnih tvrtki. Iz popratnog teksta, koji je priložen uz natječaj, a koji su uglavnom definirali predstavnici Svjetske banke, potpuno je jasno da se potencijalne konzultante diskretno usmjerava ka elektronskom sustavu naplate cestarine putem satelita ili ENC uređaja. Napominje se također da vinjete kao način plaćanja nije potrebno razmatrati s obzirom na to da su one odbačene u ranijoj studiji koju je radio EBRD. Sugerira se da je potrebno izbjegavati nerazumna ulaganja u opremu koja bi postala zastarjela uvođenjem novog sustava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne bi se od vinjeta zaradilo ništa više inače bi ih odavno i uveli. Ti koji to tvrde za pretpostavku uzimaju puno veci promet no ne bi se za 20kn manje ljudi više vozili..pa i sad je ENC 20% manje! Samo bi malo pojednostavilo ali ne bi povecalo prihode. AC su jednostavno skupe jer je skupa gradnja po km uz izrazitu sezonalnost i kako god se okrene doći ce na isto. Bitno da ima solidna alternativa u D1 cesti.
***ti ne kužiš ovu politiku, pa od vinjeta bi se zarađivalo i onda se nebi mogle dati autoceste u koncesiju…treba izmišljat sve živo samo da ostanu gubitaši kak bi se imao izgovor da to treba prodati
Ne bi se od vinjeta zaradilo ništa više inače bi ih odavno i uveli. Ti koji to tvrde za pretpostavku uzimaju puno veci promet no ne bi se za 20kn manje ljudi više vozili..pa i sad je ENC 20% manje! Samo bi malo pojednostavilo ali ne bi povecalo prihode. AC su jednostavno skupe jer je skupa gradnja po km uz izrazitu sezonalnost i kako god se okrene doći ce na isto. Bitno da ima solidna alternativa u D1 cesti.
E svašta pored ENCa sad jos i automati,,,a oni uporno zele izbjeci koristiti vinjete za zarade bar duplo od koristenja autocesta????
Na kolicinu koja vikendom prođe po HR autocestama slovenci bi zaradili više nego duplo od nasih prosječnih 50 kn po vozili,, al ok i tako ništa nije normalno u HR politici
Uključite se u raspravu