U Londonu osvojili posao od 300 milijuna kuna

Autor: Bernard Ivezić , 21. siječanj 2020. u 13:59
Jan Jilek i Tomislav Fistrić, suosnivači DotMetricsa/ Igor Kralj/PIXSELL

Britanski UKOM na natječaju za mjerenje onlinea odabrao IPSOS u partnerstvu s hrvatskim DotMetricsom.

Zagrebački startup DotMetrics ugovorio je pojedinačno najveći hrvatski izvozni posao u domeni marketinške industrije dosad. DotMetrics zadnjih pet godina mjeri posjećenost web stranica u Hrvatskoj, BiH i Srbiji. Može ga se usporediti s Gemiusom, Google Analyticsom i drugim sličnim platformama. Sada je pak, kako neslužbeno doznajemo za 300 milijuna kuna (40 milijuna eura), ugovorio posao mjerenja posjećenosti weba u Velikoj Britaniji tijekom narednih pet godina. S poslom, a radit će za udruženje koje okuplja britanske izdavače i oglašivače, UK Online Measurement (UKOM), kreće od siječnja 2021. godine.

Novi ugovor tim je značajniji, jer je UKOM osnovan upravo da bi povećao transparentnost i povjerenje u online oglašavanje pa ga se u V. Britaniji smatra industrijskim standardom. UKOM je prije desetak dana objavio da posao mjerenja onlinea u Velikoj Britaniji za njega od 2021. godine više neće raditi američka analitička kuća comScore. Zatim je naveo da je posao za idućih pet godina, počevši od siječnja 2021., osvojila francuska Ipsos grupa.

Međutim, oni koji su pratili poslovanje Ipsosa u Hrvatskoj i regiji znaju da za nju tehnički taj posao odrađuje zagrebački DotMetrics. Hrvatski je startup tako dobio priliku da se nakon lokalnog dokazivanja iskaže na globalnom planu. Jan Jilek, suosnivač i direktor DotMetricsa potvrdio nam je da upravo oni tehnički odrađuju dvije trećine posla za UKOM. "IPSOS je ugovorio tri komponente, od čega će dvije tehnički odraditi DotMetrics", kaže Jilek. O vrijednosti posla nije želio govoriti, jer navodi da prodajnu stranu vodi Ipsos.

No, zahvaljujući novom ugovoru DotMetrics se u posljednjih par dana udvostručio u broju zaposlenika, s četiri na osam, a do kraja siječnja narast će na njih 14. "Jako smo fokusirani na to da odradimo dobru pripremu i zatim dobro realiziramo posao u Velikoj Britaniji, jer nam to otvara priliku za širenje na druga velika tržišta ne samo u Europi već i po cijelom svijetu", kaže Jilek.

Velika Britanija ima najveće online oglašivačko tržište u Europi i treće na svijetu, 2018. težilo je 13,4 mlrd. funti. DotMetrics je osnovao Jan Jilek, pokretač prve hrvatske online tražilice Pogodak.hr-a, zatim pokretač prve hrvatske kontekstualne intext oglasne mreže Xclaima koju je prodao 2008. godine, kao i pokretač paneuropskog projekta 1000startups.eu zahvaljujući kojem ga je Google 2015. godine proglasio jednim od 100 najutjecajnijih ljudi u tehnologiji u Europi. 

Uz njega, DotMetrics je osnovao i poslovni partner i tehnički direktor tog startupa Tomislav Fistrić, koji je usto direktor tvrtke Fistnet preko koje Dotmetrics operativno posluje. Jilek kaže da su prije pet godina ideju novog načina mjerenja weba u Hrvatskoj prezentirali regionalnom Ipsosu za Adria regiju te nakon što su ih oni podržali, uspjeli su pronaći investitora da naprave prvu inačicu svoje platforme. Uz valuaciju od milijun eura u DotMetrics je tada 100.000 eura za 10 posto udjela investirala tvrtka InfoDom.

Više izvornih podataka
"Proizvod s kojim smo tada krenuli, i koji nam je i danas glavni te onaj koji je kupio i UKOM, je mjerenje posjećenosti web stranica preko 'side-centric' i 'user-centric' tehnologija", kaže Jilek. Pojašnjava da se to prije radilo klasično, uzorkom, odnosno panelom iz kojeg se izvode opći zaključci o tržištu. DotMetrics koristi big datu. Skuplja sve raspoložive podatke i onda ih analizira. Jilek kaže da to znači manje pretpostavki, a više izvornih podataka.

"Ne koristimo samo cookieje već i fingerprint pa imamo jedan od najboljih sustava na svijetu kad dođe do zadržavanja korisnika", kaže Jilek. Dodaje da su comScore pobijedili, jer su bili agilniji. "Ovakvi se poslovi dodjeljuju na pet godina i onda onaj tko ih dobije obično radi malo ili ništa razvoja u međuvremenu", kaže Jilek.

Oprezno dalje
"Mi smo zato ponudili sustav na novijoj tehnologiji, koji ima više mogućnosti u praćenju korisnika, primjerice može prepoznati promet koji generiraju botovi, pratiti stvari koje su relevantne oglašivačima i nuditi nove vrste analize podataka, a k tome mi izvješća možemo davati svakodnevno za dan unazad, ne kao dosad da se na njih čeka mjesec dana", kaže Jilek. Ističe da će nova tehnologija značajno poboljšati metriku za online oglašavanje u Velikoj Britaniji.

Navodi da to odmah ne znači i veliki napredak za Fistnet, odnosno DotMetrics.  Prihod mu je u 2018., prema Fini bio 1,25 milijuna kuna uz gubitak od 224.973 kuna. Slično Jilek očekuje i ove godine. No, kaže da ih sad financijski drže novi poslovi te da će oprezno dalje. "Ove godine širit ćemo se na makedonsko tržište, zapošljavati programere, pripremati se, a u pipelineu su nam i druge države", zaključuje Jilek.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Dakle prvo se piše da je domača firma dobila ugovor za 40 mil EUR da bi an kraju priznali da je posao zapravo dobila francuska firma Ipsos a Dotmetrics je samo podizvođač. I još na kraju firma u gubicima. Nikad kraja domaćim budaćaštinama u medijima

New Report

Close