‘U Hrvatskoj smo zadržali cijene kako bismo i dalje imali pristupačnu uslugu’

Autor: Marija Crnjak , 06. listopad 2022. u 07:00
Morena Šimatić, generalna menadžerica Ubera u Hrvatskoj/J. Regović/PIXSELL

Morena Šimatić, generalna menadžerica Ubera u Hrvatskoj o poslovanju, širenju i promjenama zakona.

Ako se pita Uber Hrvatska, turistička sezona prošla je odlično, a velik priljev turista u našu zemlju odrazio se i na povećanu potražnju za Uberom.

Bilježe porast broja vožnji na obali tijekom lipnja, srpnja i kolovoza za čak 70 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva Morena Šimatić, generalna menadžerica Ubera u Hrvatskoj, s kojom smo pričali o potencijalu širenja usluge u Hrvatskoj, utjecaju inflacije na poslovanje, ali i novom prijedlogu Zakona o radu čija rješenja nisu sklona razvoju digitalnih platformi poput ove.

Kako ide posezona?
Ovogodišnji rast potražnje za Uberom još jednom pokazuje koliko smo važna komponenta hrvatske turističke ponude. Strani su gosti mahom već dobro upoznati s korištenjem Ubera koji koriste kod kuće, pa se nerijetko odlučuju upravo na nas.

Vezano za njeno trajanje – sezona je od početka rujna počela polako usporavati, no još bilježimo veći broj vožnji nego 2019. Zanimljivo, čak je i Zagreb, gdje bilježimo potpuni oporavak potražnje na razine iz 2019., i dalje poželjna destinacija za strane goste.

Kako na promet i dostupnost vozila utječu transferi na Jadran u ljetnoj sezoni?
Svim našim partnerima vozačima nudimo slobodu da rade gdje žele i koliko žele. Velika potražnja za prijevozom na obali uzrokovala je transfer dijela vozača u područja gdje je potreba za prijevozom nešto veća. Isti obrazac vidljiv je i na strani potražnje pa pouzdanost naše usluge u mjestima koja ne bilježe velik broj turista nije značajno promijenjena.

Kako na poslovanje utječe kriza opskrbe vozilima? Što je s cijenama usluge, s obzirom na rast troškova i inflaciju?
Iako Uber nema svoja vozila, naši partneri vozači osjećaju njihov nedostatak, posebice kada je riječ o električnim vozilima za kojima je potražnja trenutačno velika.

Izazov nije toliko velik kao što je to nedostatak radnika koji se odlučuju za ovu vrstu posla na duži rok, do čega uglavnom dolazi zbog ukupnog nedostatka kvalificiranih radnika u Hrvatskoj te nešto niže zarade u sektoru prijevoza zbog velikog rasta cijena goriva i drugih troškova.

Kontinuirano dajemo sve od sebe kako bismo uravnotežili cijene vožnje za korisnike i zarade vozača te održali tržište zdravim i zadovoljavajućim za sve sudionike.

Svjedoci smo značajnog rasta cijena goriva i općenitog rasta cijena u cijeloj Europi. U Uberu smo donijeli zajedničku odluku da ćemo zasebno analizirati i procijeniti situaciju na svakom od naših tržišta.

U Hrvatskoj smo odlučili zadržati cijene kako bismo korisnicima i dalje mogli pružati cjenovno pristupačnu, pouzdanu i sigurnu opciju kretanja po gradu. Veseli nas što su to prepoznali i korisnici pa bilježimo značajan rast vožnji i u rujnu. Nastavit ćemo pratiti razvoj situacije i analizirati podatke na temelju kojih donosimo odluke.

U SAD-u čak bilježe porast vozača koji žele dodatnu zaradu. Koliko je ovdje mjesta za širenje?
Povoljna i sigurna opcija prijevoza kao što je Uber donosi brojne mogućnosti i za korisnike i partnere vozače kojima otvara mogućnosti za dodatnu zaradu. Zbog toga ćemo se u nadolazećem razdoblju fokusirati na poboljšanje pokrivenosti u drugim manjim gradovima kako bi njihovim stanovnicima i posjetiteljima omogućili sigurnu i povoljnu opciju prijevoza.

Kad se može očekivati usluga Uber Comfort Electric?
Prioritet i glavni cilj koji imamo u Uberu je nastaviti nuditi pouzdanu uslugu našim korisnicima, uz istovremeno pružanje prilika za zaradu našim vozačima partnerima kako bi i dalje ostali jedna od omiljenih opcija za kretanje po hrvatskim gradovima.

Uvijek tražimo nove mogućnosti, proizvode i rješenja koja donose dodanu vrijednost i korisnicima i vozačima partnerima, poput UberX Saver opcije koju smo lansirali u Hrvatskoj u najtežim vremenima pandemije.

Uber Comfort Electric zasad je dostupan u određenim gradovima SAD-a, a u skladu s našim ‘Road to Zero Emissions’ planom do 2030. namjeravamo postati ugljično neutralna platforma u Europi, SAD-u i Kanadi.

Uputili ste primjedbe na prijedlog Zakona o radu, što točno predlažete?
Zabrinuti smo zbog predloženih izmjena novog Zakona o radu koje diskriminiraju digitalne platforme u odnosu na sve ostale poslovne subjekte, posebice u vrijeme kada Europska unija teži digitalizaciji gospodarstva i društva općenito.

Liberalizacija taksi tržišta 2018. prepoznala je digitalne platforme i bila je veliki uspjeh Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, omogućujući veći broj opcija mobilnosti i bolje cijene hrvatskim građanima i stranim turistima.

Novi prijedlog Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike može poništiti tu uspješnu reformu koja se primjenjuje diljem Europe. Trenutno istražujemo sve pravne mogućnosti da to spriječimo.

Komentirajte prvi

New Report

Close