Od lipnja ove godine Željko Purgar vodi pilot-projekt kojim Renault proučava stanje infrastrukture za električna vozila, kao i mogućnosti uklapanja njihovih električnih vozila u prometni i energetski sustav te širi tržišni potencijal u Hrvatskoj. Rezultati navedenog pilot-projekta Renaultu će ujedno poslužiti i kao orijentir hoće li ovaj francuski proizvođač automobila svojim električnim vozilima ući na hrvatsko tržište. Kakvo je trenutno stanje u Hrvatskoj po pitanju e-mobilnosti, da li je ona bolja ili lošija u usporedbi s drugim zemljama regije i koji su najveći problemi upitali smo konzultanta za e-mobilnost, Željka Purgara.
Koje su najveće prepreke bržeg razvoja e-mobilnosti u Hrvatskoj i regije? Da li je to problem skupe tehnologije ili nedostatak volje za prihvaćanjem nečeg novog?
I jedno i drugo, ali i nedovoljno poznavanje suštinskih prednosti koje električna mobilnost donosi. Situacija je u stvari mnogo kompleksnija. S uvođenjem električne mobilnosti imaju poteškoće i bogatija društva od Hrvatske i ostalih u regiji. Do sada smo kupovali univerzalne automobile za univerzalnu upotrebu, s infrastrukturom kojoj koncept nije mijenjan sto godina. Električni automobili još dugo neće biti univerzalni automobili. To su pravi automobili za pravog korisnika. Trenutačno je najveći problem u tome da oni koji su pravi korisnici električnih automobila to i shvate. Električna mobilnost zahtjeva i izgradnju potpuno nove potporne infrastrukture. Makar, s druge strane, vlasnik električnog automobila se s energentom može opskrbljivati kod kuće, s vlastitim izvorima, što s klasičnim automobilom nije moguće. No, prije svega javnost mora shvatiti da električni automobili u prometu potroše tri puta manje energije te, primjerice u Hrvatskoj, zbog iznimno ugodnog specifičnog faktora emisije CO2 električne energije, ispuste u atmosferu čak sedam puta manje emisije stakleničkih plinova u usporedbi s klasičnim automobilima. Čak su hibridi po tome u Hrvatskoj više od tri puta lošiji od električnih automobila. Smatram da danas većina ljudi razumije nužnost promjene životnih navika i važnost smanjenja potrošnje energije, kao i naš utjecaj na globalno zatopljenje. Kada sljedeće godine u Hrvatsku i države regije stignu električni automobili vodećih proizvođača s dosegom od 300 i više kilometara, koji će uz državne poticaje imati cijenu konkurentnu dobro opremljenom dizelskom automobilom iste klase, situacija će se najvjerojatnije vrlo brzo početi mijenjati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu