“U Hrvatskoj imamo 50% tržišta, a veseli nas najveći rast u premium segmentu. Uz najbolju vrijednost za novac dajemo i inovativnost”

Autor: Lucija Špiljak , 08. prosinac 2020. u 08:02
Pavle Zobundžija, voditelj odjela mobilnih komunikacija u Samsung Electronics Adriatic

S partnerima u Adriatic regiji pokrenuli smo više od 20 novih projekata koji su bili usmjereni na prebacivanje svih aktivnosti u online sferu.

Top poslodavac za 2020. prema Forbesu i mjesto u 5 najvrednijih svjetskih brendova prema Interbrandu titule su koje nosi južnokorejski tehnološki div Samsung Electronics, koji je sve jače prisutan u Adriatic regiji gdje pokriva osam tržišta.

Među njima je i Hrvatska, gdje je tržišni udio Samsunga u 2020. porastao za 2% u odnosu na lani, a prema posljednjim rezultatima istraživanja agencije GFK iznosi 50%.

O porastu udjela, promjeni navika potrošača, trendovima na tržištu pametnih telefona, novim projektima koje iznjedrili uslijed transformacije poslovanja te o ciljevima za 2021. u razgovoru za Poslovni dnevnik govorio je Pavle Zobundžija, voditelj odjela mobilnih komunikacija u Samsung Electronics Adriatic.

Brojne tvrtke zbog pandemije su transformirale svoje poslovanje. Kako je to izgledalo u Samsungu?

Situacija bez presedana koja nas je pogodila u ožujku utjecala je na poslovanje svih kompanija, neovisno o sektoru ili regiji. Sreća u nesreći, barem u slučaju Samsunga, bila je brzina kojom su naši partneri i zaposlenici prihvatili novu realnost i prilagodili se promjenama. Prvi korak je bio prebacivanje svih aktivnosti u online format. S partnerima smo dogovorili prodajne operacije potpuno bazirane na online kupovini i efikasnim isporukama. I sve marketinške aktivnosti su iznova planirane kako bi bile prilagođene novim uvjetima. S partnerima u Adriatic regiji pokrenuli smo više od 20 novih projekata koji su bili usmjereni na prebacivanje svih aktivnosti u online sferu.

4

puta rast će online prodaja na godišnjoj razini, u Adriatic regiji, kao posljedica proljetnoga lockdowna

O kakvim projektima je riječ, u što ste ulagali?

Investirali smo u usluge poput eSiS i ePromotor. Kroz njih smo uvelike unaprijedili korisničko iskustvo pri odluci i kupnji te nivo efikasnosti prodaje kroz partnerske kanale postavili na još višu razinu, dajući partnerima maksimalnu tehnološku i marketinšku podršku. Kroz ePromotor uslugu krajnji korisnik u vrlo kratkom roku može dobiti stručan savjet od Samsung trenera, kao i brz i efikasan odgovor na dvojbe prilikom kupovine, čime štedi vrijeme i donosi odluku o kupnji uređaja koji odgovara njegovim preferencijama. Pokrenuli smo i Live Social commerce, prodaju uživo na društvenim mrežama. Ovime smo se dodatno prilagodili trendovima i uz pomoć naših brend ambasadora i trenera usmjerili priču brenda Samsung i pojedinih uređaja na društvene mreže kao kupovne kanale. Ujedno smo najfleksibilnijem dijelu tržišta ponudili ovu opciju sigurne kupnje kroz Samsung Instagram i Facebook kanale, a sve u suradnji s našim partnerima. Cilj nam je da ovaj inovacijski trend razvoja nastavimo jer vjerujemo da će upravo inovacije na efikasan način oblikovati budućnost.

Jeste li zbog koronakrize dodatno digitalizirali poslovne procese?

Postupak digitalizacije i digitalne transformacije kod nas traje već godinama. Zbog same strukture kompanije, velikog broja lokalnih ureda i potrebe za stalnom međusobnom povezanošću i što efikasnijom komunikacijom, Samsung aktivno radi u smjeru potpune digitalizacije velike većine poslovnih procesa. I u Adriatic regiji, s obzirom na to da pokrivamo čak osam tržišta, digitalizacija je proces koji je neizbježan kako bismo uspješno mogli implementirati sve procese i strategije. Rekao bih da je više od 90% naših procesa i puno prije 2020. bilo potpuno digitalizirano. Zato mislim da smo kao kompanija spremnije dočekali sve izazove koje nam je silom prilika donijela 2020. Preostalih 10-ak% implementirali smo tijekom ove godine. Prebacivanje većine marketinških aktivnosti na online platforme, lakša i brža dostupnost svih uređaja, fokus na online komunikaciju s korisnicima te pomoć online prodaji naših partnera ključni su projekti na kojima smo radili. U svemu smo razmišljali o krajnjim korisnicima, njihovim potrebama, ali i ograničenjima. Fokus je prebačen na uređaje koji su bili nužni za online nastavu, održavanje zdravlja te komunikaciju s najbližima. Tu govorimo o tabletima, pametnim satovima i pametnim telefonima kao uređajima koji su u jeku pandemije više no ikada postali dio naše svakodnevice i s kojima smo živjeli i živimo u pravoj simbiozi.

A predstavljanje novih uređaja i modela? Za koje uređaje potrošači pokazuju najviše interesa?

Ova godina je po mnogočemu drugačija pa tako i kod predstavljanja novih uređaja. Naime, virtualnim putem smo predstavili nekoliko novih modela te u potpunosti osvježili ponudu pametnih telefona, tableta i nosivih uređaja. Tu bih posebno istaknuo nove Galaxy modele u našoj najuspješnijoj S seriji, zatim nove Note uređaje. Tu je i bogat opus noviteta iz A serije, zatim tableti S7 i S7+, pametni sat Galaxy Watch3 i pametne slušalice Galaxy Buds+ i Galaxy Buds Live. Predstavili smo i dva nova preklopna uređaja – Z Flip i Z Fold2. Za nas u Samsungu ovo je bilo jedno od najzanimljivijih razdoblja unazad nekoliko godina. Bez obzira na okolnosti, nastavili smo sa svime planiranim te korisnicima donijeli novitete koji su im olakšali život u pandemiji. Kada govorimo o popularnosti uređaja, oni iz S serije su tradicionalno najpopularniji. Prodaja iz godine u godinu raste, a ni u 2020. nije podbacila. Note uređaji koje preferiraju poslovni korisnici, visoke platežne moći, također imaju vrlo stabilan rast. Ono što nas posebno veseli jest rast prodaje pametnih telefona sa savitljivim zaslonom. Iako smo ih predstavili tek krajem 2019., prodaja je ove godine pokazala značajan rast i signalizira da su i tržišta u regiji Adriatic spremna za takve uređaje.

Gotovo dva mjeseca ljudi su proveli kod kuće, a kultura kupovine kod Hrvata dosad je bila više offline nego online. Jesu li se i u kojoj mjeri promijenile navike?

Za neke poslovne subjekte stvari su se zaista promijenile preko noći. Kompanije koje i nisu imale online prodaju su preko noći transformirale poslovanje. Oni koji su od ranije bili orijentirani na online prodaju su doživjeli rast kakav nije bio zamisliv pa su ostvarili povećanje tržišnog udjela. Kod korisnika je bilo malo drugačije. Iako je velika većina počela kupovati online, glavna prepreka bio je trenutak plaćanja. U pojedinim zemljama Adriatic regije još je veliko nepovjerenje u online oblike plaćanja pa smo tražili načine kako smanjiti taj osjećaj. Naše smo kampanje prilagodili online načinu pretraživanja, odluke, kupnje, ali smo inzistirali da se omogući i plaćanje pri dostavi. Pick-up pointovi partnera bili su idealno rješenje gdje se, uz visoke epidemiološke standarde, moglo preuzeti i platiti naručene proizvode. Naša online prodaja će, kao posljedica proljetnog lockdowna, narasti više od 4 puta na godišnjoj razini.

Bilježite i porast market sharea. O kolikom se porastu radi u Adriatic regiji i kolik tržišta Samsung drži?

Market share koji pratimo je udio prodaje Samsunga u ukupnoj prodaji krajnjim korisnicima. U Adriatic regiji s 8 tržišta, situacija se razlikuje od zemlje do zemlje. Naš se tržišni udio, ovisno o zemlji, kreće u pravilu između 40 i 55%, što je sjajan pokazatelj naše tržišne snage i povjerenja korisnika. U Hrvatskoj je naš udio tijekom 2020. narastao za 2% te iznosi 50%. Rezultati variraju na mjesečnoj bazi, posebice u ovakvim vremenima pa smo u 3. kvartalu dosegnuli 54,9%. Procjena je da se rast i dalje ubrzava, a nas najviše veseli najveći rast u premium segmentu gdje smo učvrstili lidersku poziciju.

Porast market sharea je pokazatelj da su i naši korisnici i naši partneri prepoznali Samsung kao pouzdanog partnera kojem vjeruju u krizi. Naš rezultat pokazuje da su se kupci okrenuli provjerenim, premium proizvođačima koji su im donijeli najbolju vrijednost za novac, uz dodatnu vrijednost, a to je inovativnost. Spoznaja da 3 od 5 korisnika premium uređaja koriste Samsungove za nas je najveće priznanje.

Koje ste ključne ciljeve postavili za 2021. i kakva su očekivanja na tržištu pametnih telefona?

Mnogima se 2021. čini kao velika nepoznanica, kad pogledamo koliko je pandemija utjecala na gospodarstvo generalno. Usprkos toj neizvjesnosti, mi u Samsungu na 2021. gledamo kao na godinu velikih prilika. Iako će prva polovina i dalje biti neizvjesna zbog pandemije, očekujemo da će se situacija koliko-toliko normalizirati u drugom dijelu godine. Samsung će nastaviti osvježavati i optimizirati ponudu modela i uređaja te nastaviti jačati poziciju globalno i regionalno. Definitivno očekujemo značajno povećanje potražnje korisnika za 5G uređajima. Rad prvih 5G mreža u Hrvatskoj i Sloveniji otvorit će vrata ovom segmentu, a očekujemo da će i operateri u drugim zemljama, prije svega Srbiji i Sjevernoj Makedoniji, krenuti istim putem.

Komentirajte prvi

New Report

Close