Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U Esplanadi za Valentinovo i čokoladne masaže za dvoje

Autor: Biserka Ranogajec i Darko Bičak
14. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Trgovci prodaju uoči Valentinova i na sam Dan zaljubljenih ne ističu više od uobičajenih akcija

Ljiljana Palijan, vlasnica cvjećarnice, inače pročelnica Sekcije cvjećara pri Udruženju obrtnika grada Zagreba, za Valentinovo je naručila sto posto više crvenih ruža. “Promet je bolji nego, recimo, u subotu, iako se kupuje uglavnom po jedna ruža. Prodaja ruža posljednjih godina lagano raste, ali još se ne može mjeriti s onom na Dan žena, kakva je bila nekada”, rekla je Ljiljana Palijan. U Generalturistu kažu kako ove godine nije bilo velikog zanimanja jer je Valentinovo u utorak. Prijašnjih godina bilo je više zanimanja za prigodna putovanja jer je datum “bolje padao” pa su se organizirale i posebne akcije. Trend, tumače, ovisio o tome kada “pada” 14. veljače. Inače, Generalturist je u ponudi imao kraća putovanja u Umag i Malinsku, u okolicu Zagreb, toplice Tuhelj i Jezerčica, te u toplice u Sloveniji i Mađarskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

‘Ptičeki se ženiju”
Iako se na Valentinovo podsjeća i mjesec dana prije prigodnim marketinškim porukama, 14. veljače, koji se gotovo već u cijelom svijetu slavi kao Dan zaljubljenih, nije ni približno obilježen potrošačkom groznicom koja nas trese uoči Božića ili Uskrsa. Mnogo je komercijaliziraniji u SAD-u, gdje je još 1847. poduzetna Esther Howiland otvorila navodno prvu radionicu za izradu valentinovskih čestitki. Ipak, najdublje korijene Valentinovo ima u Velikoj Britaniji gdje je i nastao njegov kult u 15. stoljeću.Britanci su odabrali Dan zaljubljenih u veljači kad počinje cvrkut ptica, na što podsjeća i naša zagorska uzrečica “Ptičeki se ženiju”. Priče o zaljubljenima s Otoka prenijele su se u Francusku, Dansku, Njemačku, da bi potom postale kultom u Americi gdje se čestita svima koje se voli, od bake i sestre do prijatelja i susjeda. Japanci, Indijci i ostali narodi u Aziji praznik prihvaćaju tek od sredine prošlog stoljeća, a još kasnije, od početka devedesetih on se počinje više obilježavati i u Hrvatskoj.Dok je u zemljama s dužom tradicijom Valentinovo važan dan za biznis trgovaca cvijećem, slatkišima, nakitom, crvenim donjim rubljem i inom garderobom te sličnim sitnicama, naši se još time ne mogu pohvaliti. Čak ni trgovci prodaju uoči Valentinovo i na sam dan ne ističu mnogo više od svojih uobičajenih akcija. U Ipercoopu je, primjerice, u ponedjeljak krenula akcija pod nazivom “Karneval” čiji je dio proizvoda posredno vezan za Valentinovo. Na prodajnim je mjestima Dan zaljubljenih obilježen posebnom ponudom u kojoj su kozmetički proizvodi prodaju prigodno umotani po povoljnim cijenama. Tako se na ponudi u okviru akcije u trajanju od tri tjedna nalazi keramičko, stakleno i porculansko posuđe i servisi te dekorativni, pretežno pleteni namještaj. Ukratko, u Ipercoopu je Valentinovo obilježeno decentno. I u Krašu ne izdvajaju posebno promet slatkiša jer se njihovi proizvodi namijenjeni darivanju kupuju tijekom cijele godine. Ipak, tih je dana promet osobito bajadera i bombonijera višestruko veći, kaže Romana Mužević-Ilić, stručni suradnik za komunikacije.

Ljiljana Palijan, vlasnica cvjećarnice, inače pročelnica Sekcije cvjećara pri Udruženju obrtnika grada Zagreba, za Valentinovo je naručila sto posto više crvenih ruža. “Promet je bolji nego, recimo, u subotu, iako se kupuje uglavnom po jedna ruža. Prodaja ruža posljednjih godina lagano raste, ali još se ne može mjeriti s onom na Dan žena, kakva je bila nekada”, rekla je Ljiljana Palijan. U Generalturistu kažu kako ove godine nije bilo velikog zanimanja jer je Valentinovo u utorak. Prijašnjih godina bilo je više zanimanja za prigodna putovanja jer je datum “bolje padao” pa su se organizirale i posebne akcije. Trend, tumače, ovisio o tome kada “pada” 14. veljače. Inače, Generalturist je u ponudi imao kraća putovanja u Umag i Malinsku, u okolicu Zagreb, toplice Tuhelj i Jezerčica, te u toplice u Sloveniji i Mađarskoj.

‘Ptičeki se ženiju”
Iako se na Valentinovo podsjeća i mjesec dana prije prigodnim marketinškim porukama, 14. veljače, koji se gotovo već u cijelom svijetu slavi kao Dan zaljubljenih, nije ni približno obilježen potrošačkom groznicom koja nas trese uoči Božića ili Uskrsa. Mnogo je komercijaliziraniji u SAD-u, gdje je još 1847. poduzetna Esther Howiland otvorila navodno prvu radionicu za izradu valentinovskih čestitki. Ipak, najdublje korijene Valentinovo ima u Velikoj Britaniji gdje je i nastao njegov kult u 15. stoljeću.Britanci su odabrali Dan zaljubljenih u veljači kad počinje cvrkut ptica, na što podsjeća i naša zagorska uzrečica “Ptičeki se ženiju”. Priče o zaljubljenima s Otoka prenijele su se u Francusku, Dansku, Njemačku, da bi potom postale kultom u Americi gdje se čestita svima koje se voli, od bake i sestre do prijatelja i susjeda. Japanci, Indijci i ostali narodi u Aziji praznik prihvaćaju tek od sredine prošlog stoljeća, a još kasnije, od početka devedesetih on se počinje više obilježavati i u Hrvatskoj.Dok je u zemljama s dužom tradicijom Valentinovo važan dan za biznis trgovaca cvijećem, slatkišima, nakitom, crvenim donjim rubljem i inom garderobom te sličnim sitnicama, naši se još time ne mogu pohvaliti. Čak ni trgovci prodaju uoči Valentinovo i na sam dan ne ističu mnogo više od svojih uobičajenih akcija. U Ipercoopu je, primjerice, u ponedjeljak krenula akcija pod nazivom “Karneval” čiji je dio proizvoda posredno vezan za Valentinovo. Na prodajnim je mjestima Dan zaljubljenih obilježen posebnom ponudom u kojoj su kozmetički proizvodi prodaju prigodno umotani po povoljnim cijenama. Tako se na ponudi u okviru akcije u trajanju od tri tjedna nalazi keramičko, stakleno i porculansko posuđe i servisi te dekorativni, pretežno pleteni namještaj. Ukratko, u Ipercoopu je Valentinovo obilježeno decentno. I u Krašu ne izdvajaju posebno promet slatkiša jer se njihovi proizvodi namijenjeni darivanju kupuju tijekom cijele godine. Ipak, tih je dana promet osobito bajadera i bombonijera višestruko veći, kaže Romana Mužević-Ilić, stručni suradnik za komunikacije.

Romantični paket
Gotovo svi zagrebački hoteli imaju neki “valentinovski” program. Najdalje je u tome otišao hotel The Regent Esplanade koji je sve svoje kapacitete na Valentinovo podredio zaljubljenima čemu je vjerojatno obol dao i šef kuhinje, Francuz Marc Fontenelle.Tako je kreiran romantičan paket koji uključuje dva noćenja u raskošnoj Deluxe sobi s doručkom posluženim u sobi te večeru uz svijeće, opuštanje u pjenušavoj kupki ili čokoladnoj masaži za dvoje. Par će u sobi dočekati ružine latice posložene u obliku srca, romantičan film ili glazba. U Esplanadinu ponudu uključen je i razgled Zagreba iz limuzine, ali i let balonom na vrući zrak koji će zaljubljenom paru omogućiti pogled na Zagreb iz ptičje perspektive. Drugi izbor je posjet dvorcu Bežanec, jahanje na konju te romantičan ručak. Cijena “Romantičnog vikenda” za dvije osobe je 958 eura, naravno plativo u kunskoj protuvrijednosti. U hotelskom restoranu Zinfandel’s na Valentinovo goste očekuje pet sljedova delicija te dar iznenađenja za svaku gošću. Romantičan jelovnik uključuje morske delicije goveđi file-mignon i jadranske kozice, a uključuje i čašu vrhunskoga francuskog šampanjca Deutz te iznosi 450 kuna po osobi. Povodom Valentinova i hotelski Le Bistro je pripremio poseban jelovnik za zaljubljene. Valentinovski izbor od četiri slijeda stoji 250 kuna po osobi te uključuje čašu pjenušca i dar iznenađenja za damu. U lounge baru Esplanade 1925 zaljubljeni će moći uživati u ponudi valentinovskih koktela uz serenade.Zanimljivost je da je još 1989. Esplanade prvi put u zemlji obilježla Valentinovo. Hotel je “nametnuo običaj u branši koji je s godinama i u Hrvatskoj pokrenuo cijelu industriju posvećenu ljubavi”, tvrdi Sanda Sokol iz Uprave hotela.

Nočno kupanje
U ostalim zagrebačkim hotelima valentinovski je program također prilagođen zaljubljenima pa je tako u The Westinu u Kristalnoj dvorani organiziran prigodni humanitarni “Bal ljubavi i nade”. Prihod od bala namijenjen je kupnji aparata za Onkologiju Dječje klinike u Klaićevoj. Sheraton je za zaljubljene rezervirao restoran Kralj Tomislav gdje će zaljubljeni za 400 kuna moći uživati u prigodnom jelovniku od pet slijedova, a za dame je predviđen i “valentinovski” dar. Prigodnu ponudu imaju i toplice. Tako Terme Olimija u Tuheljskim toplicama imaju prigodni polupansion koji uključuje svečanu večeru uz svijeće u dvorcu Mihanović i prigodno fotografiranje “u srcu”, a zaljubljenima je na raspolaganju i uobičajeno noćno kupanje koje svakodnevno u Olimiji traje do 22 sata.

Autor: Biserka Ranogajec i Darko Bičak
14. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (8)
Pogledajte sve

Kakvu poruku PPPusić šalje potencijalnim čileanskim investitorima?
Dođite u naš Crokošinjac i garantiramo vam da ćete ostati bez perja, kada vas mi krenemo čerupati porezima, brzo ćete se vratiti odakle ste i došli, kao očerupana kokoš.

@ absurdity ,

kako ti nije jasno ?
Svi naši političari rade i govore jasno i transparentno tako da nikome nije ništa ni jasno ni transparentno .

Mene zapravo više iznenađuje kako je ova izjava za forum uopće koncipirana. S čime se to mi možemo složiti ili ne?Izjava V . Pusić – slažem se ili ne? Pa nije u toj izjavi neka tvrdnja ili odluka Vlade, pa da se mi izjasnimo za ili protiv.
Dajte, promislite malo, izjava se sastoji od:
a) Ljude u Čileu treba ohrabriti da razmotre mogućnost investiranja u Hrvatsku; b) pokazali su interes za područje turizma.
Dakle, s čim bi se ja to trebala složiti ili ne?
a) ljude treba ohrabriti u Čileu da razmotre … – pa, dobro, to može važiti za sve i svakoga, ajde razmotrite malo – pa to ništa ne znači ni za ljude u Čileu, ni nas u Hrvatskoj – čista floskula;
b) Pokazali su interes za područje turizma – pa što se mi tu imamo slagati ili ne?
Da zaključim, na ovu izjavu se nema što diskutirati. Dajte nađite nešto smisleno

..sa čime bi to gospođa ohrabrila investitore iz čileanske dijaspore? Koje reference realizacije do sada može priložiti uz projekte koje nudi? Možda im ja mogu poslati moj slučaj kao primjer i šta je moguće da im se desi u RH nakon prihvačanja ponude, potpisivanja ugovora sa RH, ksenofobijskog odnosa lpkalnih političkih močnima pri realizaciji investicijske obaveze, optužbe, razvlaštenje i slanje na sudsku klupu da 16 godina dokazujem moju nevinost..

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close