Turizam u kolovozu utržio petinu više nego prije korone

Autor: Marija Crnjak , 02. rujan 2021. u 13:06
Turističke meke Dubrovnik, Split i Zagreb najveći gubitnici godine, po broju noćenja/GRGO JELAVIĆ/PIXSELL

To je mjesec u kojem se inače ostvaruju najviše cijene i svakako će utjecati na ukupan prihod sektora u 2021. godini.

Dubrovnik, Zagreb i Split po broju noćenja najveći su gubitnici ove turističke godine kad su u pitanju gradovi, a hoteli su još jednom bili najslabije popunjen segment smještaja, iako su ostvarili znatno bolji promet nego lani.

Najvažnije je doduše da je kolovoz svima bio najjači mjesec, s ukupnim rezultatom na razini 93 posto noćenja pretpandemijske godine, što je važan podatak jer se radi o mjesecu u kojem se ostvaruju najviše cijene u godini, i svakako će utjecati na ukupan prihod turizma u 2021.

Naime, vrijednost fiskaliziranih računa u turističkim djelatnostima tijekom kolovoza mjeseca bila je za 21 posto veća nego u kolovozu 2019., dok je na razini godine njihova vrijednost iznosila gotovo 18 milijardi kuna što je oko 84 posto vrijednosti iz prvih osam mjeseci 2019. godine. Otkrila je to u srijedu ministrica turizma Nikolina Brnjac.

“S rezultatima u prvih osam mjeseci možemo biti zadovoljni i ovim putem zahvaljujem svima na trudu, radu, prilagodljivosti i odgovornosti. Turistička godina se nastavlja, a o tome najbolje svjedoči činjenica da u ovom trenutku u Hrvatskoj boravi još oko 680.000 turista, što je na razini broja turista koje smo imali u ovo vrijeme 2019. godine.

10

posto više Poljaka odmaralo se ovog kolovoza u Hrvatskoj, u odnosu na 2020. i po tome su rekorderi pandemije

To je odlična najava za rujan u kojem želimo nastaviti u istom ritmu kako bismo dodatno potaknuli gospodarski razvoj i osigurali turizmu još bolju startnu poziciju tijekom sljedeće godine”, kazala je Nikolina Brnjac, posebno se osvrnuvši na financijske rezultate.

“Vjerujem da će to biti svima poticaj da nastavimo stavljati naglasak na kvalitetu za kojom postoji značajna potražnja te održivo poslovanje koje je temelj razvoja turizma,“ kaže Brnjac.

Statistika za kolovoz kaže da se u Hrvatskoj u kolovozu odmaralo 4,3 milijuna turista koji su napravili 30,7 milijuna noćenja, što je 46 posto noćenja više nego lani, odnosno 93 posto noćenja kolovoza 2019. godine (86 posto više dolazaka).

Istra je pritom ostvarila gotovo isti broj noćenja kao prije pandemije (8,6 milijuna), slijedi Splitsko-dalmatinska koja je imala tek 8 posto manje noćenja nego 2019., kao i Kvarner.

I ostatak Dalmacije imao je minus od svega 5 do 6 posto u odnosu na kolovoz prije pandemije, jedino Dubrovačko neretvanska županija i dalje ostaje na dvoznamenkastom minusu u odnosu na 2019. (18 posto), no ostvareno je ipak 63 posto više noćenja nego lani.

Sam Dubrovnik tako je destinacija koja je privukla najviše posjetitelja u ovom kolovozu, no na razini godine noćenja su im na tek 40 posto 2019. godine. Zagreb ove godine nije ostvario ni 40 posto turističkih dolazaka iz 2019. godine i trenutno je svakako grad koji zbraja najveće gubitke.

Pred nama su tjedni u kojima možemo očekivati vrlo dobar turistički promet/Z. BARIŠIN/PIXSELL

To je dobrim dijelom posljedica potresa uz već prisutnu pandemiju. Gradovi s najvećom popunjenošću u osmom mjesecu su bili Split, Rovinj, Medulin i Poreč.

Poljaci nastavljaju pohod na Jadran i u ovom kolovozu, s oko 10 posto više dolazaka nego 2019. godine. Kako smo već pisali, to je jedino tržište s kojeg je Hrvatska imala porast u 2020. godini. No, i Česi su ove godine imali za oko 4 posto jači promet za Hrvatsku nego prije pandemije.

Najviše gostiju i dalje nam dolazi iz Njemačke, nakon Poljaka slijede Austrijanci kojih je u kolovozu bilo 8 posto manje nego u 2019. Od ovih najjačih emitivnih tržišta samo slovensko je u 2021. imalo pad u odnosu na lani, pali su s 259 tisuća dolazaka na 239 tisuća.

Talijansko tržište, iako je udvostručen broj dolazaka iz Italije u odnosu na lani, i dalje je daleko od rekordne 2019., nije dosegnuto ni 40 posto dolazaka 2019. godine.

Popunit će rupe iz predsezone

Kampovi i plovila su se opet pokazali kao super pouzdan segment smještaja za pandemijske uvjete, i u ovom kolovozu zabilježili su za par postotaka više noćenja nego 2019. godine. Pritom su kampovi imali rast noćenja za 93 posto nego lani, a nautički čarter 35 posto u kolovozu 2021.

Ovim segmentima smještaja svakako je pomoglo i puno sunčanog vremena. Prosječna popunjenost u hotelima po krevetima samo u kolovozu iznosila je 84,88 posto, za razliku od lanjskog kolovoza kad je bila 46,06 posto, a u kolovozu 2019. iznosila je 93,88 posto.

Kada popunjenost iz kolovoza 2021. kompariramo s kolovozom 2020. godine riječ je o rastu popunjenosti za 84 posto, a u odnosu na kolovoz 2019. godine riječ je o 90,4 posto rezultata. Dobar rezultat u kolovozu stoga bi trebao barem dijelom popuniti rupe iz gotovo nepostojeće predsezone.

Arena se prva izjasnila

Pulska hotelska kuća Arena, koja posluje u Istri i nekoliko europskih gradova, jedina je koja se zasad javno izjasnila oko rezultata sezone. U objavi na Zagrebačkoj burzi pokvalili su se tako da je poslovanje u Hrvatskoj tijekom srpnja i kolovoza premašilo očekivanja uprave, pri čemu je ukupni nerevidirani prihod u ova dva mjeseca dosegao približno 90 posto ukupnih prihoda u istom razdoblju u 2019. godine. Prihod ostvaren u kolovozu 2021. na razini je prihoda ostvarenog u kolovozu 2019.

“Ovaj je rezultat postignut bez uobičajenog postupnog rasta sezonske aktivnosti, u vrijeme kada su pravila o covid putovnicama i testiranju još uvijek na snazi, a određene zemlje iz koje tradicionalno dolaze gosti grupe zadržavaju ograničenja putovanja za Hrvatsku.

93

posto noćenja iz 2019. ostvareno je u Hrvatskoj u kolovozu 2021. godine

Naša druga regija, koja se sastoji od operacija u Njemačkoj, Mađarskoj i Srbiji, također je pokazala znakove oporavka, iako tempo takvog oporavka varira ovisno o tržištu i sporiji je u odnosu na hrvatski segment odmorišnog turizma”, kažu u Areni.

S ponovnim otvaranjem tržišta i nastavkom napretka programa cijepljenja očekuju nastavak oporavka. Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, ističe da su pred nama tjedni u kojima, prema najavama naših najvažnijih partnera i turoperatora, možemo očekivati vrlo dobar turistički promet.

“Za posezonu smo pripremili nekoliko promotivnih aktivnosti kako bi našoj zemlji osigurali daljnju vidljivost na turističkom tržištu kao kvalitetne, raznolike i prije svega sigurne destinacije u kojoj se poštuju propisane epidemiološke mjere.

Dio aktivnosti poput “Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!” bit će usmjeren prema Hrvatskoj, kako bismo čim više domaćih gostiju motivirali na putovanje i istraživanje naše zemlje”, kaže Staničić.

Komentirajte prvi

New Report

Close