Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tunel vrijedan 54 milijuna eura

Autor: Sandra Livajić
16. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Tunel kroz Bikovo bit će dug 4045, širok 8,5 metara te visok 7,5 metara

Imotski i Makarska brzom cestom i tunelom kroz Biokovo trebali bi biti povezani već za tri godine. Investicija se procjenjuje na više od 54 milijuna eura. Tunel Sv. Ilija povezat će županijsku cestu u Rastovcu na sjeveru s lokalnom cestom u Bastu na jugu, u blizini Baške Vode. Tunel će biti dug 4045, širok 8,5 metara te visok 7,5 metara, a gradnja će početi na 373 metra iznad mora. Probijanjem tunela kroz Biokovo omogućit će se povezivanje Zabiokovlja s Makarskim primorjem što će bitno utjecati na gospodarski razvoj tog dijela Hrvatske. Tunel će prolaziti kroz Biokovo od Zagvozda do Baške Vode i brzom prometnicom će biti spojen na glavnu autocestu Zagreb – Split koja se nalazi na petstotinjak metara udaljenosti od tunela. Prema najavama, natječaj za probijanje tunela bit će raspisan potkraj kolovoza, projektna dokumentacija je gotova, novca ima i čeka se samo izbor izvođača radova. Naime, napokon je postignut dogovor o raskidanju koncesijskog ugovora između Splitsko-dalmatinske županije i zagrebačke tvrtke Mediteran union tuneli u vlasništvu Ljube Grepe, kuma generala Ante Gotovine. Mediteran union tunel imao je deset godina koncesiju za gradnju tunela kroz Biokovo, a u prošli petak je definitivno odustao od njegove gradnje. Prijedlog sporazuma o raskidu koncesije Poglavarstvo Splitsko-dalmatinske županije razmotrit će u petak, a tek kad Skupština splitsko-dalmatinska usvoji zaključak županijskog poglavarstva Ugovor o koncesiji bit će raskinut. Mediteran union dobit će odštetu za koncesijku naknadu i za ugovore s projektantima te građevinsku dozvolu, a neslužbeno je riječ o 11 milijuna kuna. Ministar Božidar Kalmeta još je prošlo ljeto najavio oduzimanje koncesije Mediteran unionu koji, kazao je tada, očito imaju problema, te da će Vlada gradnju tunela preuzeti na sebe. Podsjetimo, u prosincu 2004. godine u podne simbolično je odjeknula prva mina ispod portala budućeg tunela, a najavljeno je da će tunel biti gotov do kraja 2007. godine. Međutim, radovi na tunelu su trajali tek nekoliko dana, a zatim je sve stalo. Vlada je odlučila reagirati nakon gotovo tri godine oduzevši kocesiju MUT-u, zbog čega će Svetog Iliju izgraditi država. Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta kazao je da je interes države da gradi tunel kroz Biokovo u tome da tunelarina na budućoj brzoj dvotračnoj cesti Imotski – Makarska bude besplatna.Tunel koji će biti dug više od 4 kilometra svrstava se uz tunele Učka, Sv. Rok i Mala Kapela u duge tunele, a po karakteristikama i opremi će biti namoderniji tunel u Hrvatskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Imotski i Makarska brzom cestom i tunelom kroz Biokovo trebali bi biti povezani već za tri godine. Investicija se procjenjuje na više od 54 milijuna eura. Tunel Sv. Ilija povezat će županijsku cestu u Rastovcu na sjeveru s lokalnom cestom u Bastu na jugu, u blizini Baške Vode. Tunel će biti dug 4045, širok 8,5 metara te visok 7,5 metara, a gradnja će početi na 373 metra iznad mora. Probijanjem tunela kroz Biokovo omogućit će se povezivanje Zabiokovlja s Makarskim primorjem što će bitno utjecati na gospodarski razvoj tog dijela Hrvatske. Tunel će prolaziti kroz Biokovo od Zagvozda do Baške Vode i brzom prometnicom će biti spojen na glavnu autocestu Zagreb – Split koja se nalazi na petstotinjak metara udaljenosti od tunela. Prema najavama, natječaj za probijanje tunela bit će raspisan potkraj kolovoza, projektna dokumentacija je gotova, novca ima i čeka se samo izbor izvođača radova. Naime, napokon je postignut dogovor o raskidanju koncesijskog ugovora između Splitsko-dalmatinske županije i zagrebačke tvrtke Mediteran union tuneli u vlasništvu Ljube Grepe, kuma generala Ante Gotovine. Mediteran union tunel imao je deset godina koncesiju za gradnju tunela kroz Biokovo, a u prošli petak je definitivno odustao od njegove gradnje. Prijedlog sporazuma o raskidu koncesije Poglavarstvo Splitsko-dalmatinske županije razmotrit će u petak, a tek kad Skupština splitsko-dalmatinska usvoji zaključak županijskog poglavarstva Ugovor o koncesiji bit će raskinut. Mediteran union dobit će odštetu za koncesijku naknadu i za ugovore s projektantima te građevinsku dozvolu, a neslužbeno je riječ o 11 milijuna kuna. Ministar Božidar Kalmeta još je prošlo ljeto najavio oduzimanje koncesije Mediteran unionu koji, kazao je tada, očito imaju problema, te da će Vlada gradnju tunela preuzeti na sebe. Podsjetimo, u prosincu 2004. godine u podne simbolično je odjeknula prva mina ispod portala budućeg tunela, a najavljeno je da će tunel biti gotov do kraja 2007. godine. Međutim, radovi na tunelu su trajali tek nekoliko dana, a zatim je sve stalo. Vlada je odlučila reagirati nakon gotovo tri godine oduzevši kocesiju MUT-u, zbog čega će Svetog Iliju izgraditi država. Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta kazao je da je interes države da gradi tunel kroz Biokovo u tome da tunelarina na budućoj brzoj dvotračnoj cesti Imotski – Makarska bude besplatna.Tunel koji će biti dug više od 4 kilometra svrstava se uz tunele Učka, Sv. Rok i Mala Kapela u duge tunele, a po karakteristikama i opremi će biti namoderniji tunel u Hrvatskoj.

Autor: Sandra Livajić
16. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close