Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tržište oživljava, pad nekad najvećih igrača najbolje je iskoristio Todorić

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL
15. prosinac 2015. u 14:20
Podijeli članak —
Foto: Pixsell

Konzum ima 22 brendirana Dream Factory odjela igračaka, a uskoro u Zagrebu otvaraju prvu ‘shop-in-shop’ trgovinu i obećavaju najbolji izbor u regiji.

Najmanje trećinu ukupnih godišnjih prihoda "ubrat" će ovo predblagdansko vrijeme hrvatski trgovci igračkama. Kriza je proteklih godina s trona smijenila najveće igrače Magmu i najvredniji joj brend Turbo limač te one2play – otvorivši prostor za restrukturiranje tržišta i aktivniji angažman trgovačkih lanaca, od kojih se, čini se, najbolje snašao Konzum koncerna Agrokor.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U Hrvatskoj gospodarskoj komori objašnjavaju kako je unatoč turbulentnim vremenima za neke od vodećih trgovaca, riječ o tržišnom segmentu namijenjenom djeci, što svakako treba uzeti u obzir, jer se unatoč aktualnoj gospodarskoj situaciji na djeci se i dalje najmanje štedi. Takvu je situaciju očito najbolje iskoristio Konzum pa je, dok su mnogi proteklih godina padali ili stagnirali, dizao  udjel na tržištu.

Najmanje trećinu ukupnih godišnjih prihoda "ubrat" će ovo predblagdansko vrijeme hrvatski trgovci igračkama. Kriza je proteklih godina s trona smijenila najveće igrače Magmu i najvredniji joj brend Turbo limač te one2play – otvorivši prostor za restrukturiranje tržišta i aktivniji angažman trgovačkih lanaca, od kojih se, čini se, najbolje snašao Konzum koncerna Agrokor.

U Hrvatskoj gospodarskoj komori objašnjavaju kako je unatoč turbulentnim vremenima za neke od vodećih trgovaca, riječ o tržišnom segmentu namijenjenom djeci, što svakako treba uzeti u obzir, jer se unatoč aktualnoj gospodarskoj situaciji na djeci se i dalje najmanje štedi. Takvu je situaciju očito najbolje iskoristio Konzum pa je, dok su mnogi proteklih godina padali ili stagnirali, dizao  udjel na tržištu.

Prema nekim procjenama, u ukupnom kolaču od oko 500 milijuna kuna teškog domaćeg tržišta igračaka, drži najmanje 30, a prema nekima i 50 posto. No lanjski uvoz igračaka od čak 63,6 milijuna dolara ili 445,2 milijuna kuna, što je gotovo 130 milijuna više nego godinu ranije, govori kako se s kupovnom moći i potrošnja igračaka oporavlja, pri čemu ne spavaju ni trgovci poput Müllera, Spara, Lidla, Kauflanda…, osobito u ovo blagdansko doba. U Konzumu kažu kako su direktna komunikacija s proizvođačima, širenje prostora u trgovinama te asortimana  bili su prvi poslovni potezi u smjeru osvajanja novog tržišta igračaka. Imaju 22 u potpunosti brendirana Dream Factory odjela igračaka s prosječno 1500 različitih artikala, dok prodaja bilježi izniman rast iz godine u godinu.

 

Knez

Postoji još neiskorištenog potencijala u kategoriji igračaka i zato se ulaganja u ovaj segment nastavljaju

Projekt Dream Factory, koji je prije tri godine započeo donošenjem najpopularnijih licenciranih crtanih filmova na televizije, ovih će dana, ekskluzivno doznajemo, kulminirati i prvim zasebnim dućanom igračaka u sklopu najmodernije Konzumove prodavaonice u regiji, koja se u prostoru bivšeg Mercatora u Vukovarskoj ulici u Zagrebu, otvara ovih dana. "Nova prodavaonica imat će u potpunosti odvojen shop-in-shop Dream Factory koji će imati najbolji izbor igračaka u regiji", uvjeren je predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez.

Objašnjava kako o uspješnosti projekta Dream Factoryja ne govore samo ulaganja u izgled i razvoj segmenta igračaka u Konzumu, nego i činjenica da ova kategorija u ukupnoj prodaji ima veći udio od nekih prehrambenih kategorija. "Vjerujemo kako postoji još neiskorištenog potencijala u kategoriji igračaka i zato se ulaganja u ovaj segment nastavljaju i dalje", kaže Knez. U asortimanu igračaka prilagođenih svim uzrastima veliki dio čine i igračke poznatih licenci poput Hot wheels, Frozen, Lego, Star Wars…

Po prodaji u predškolskoj dobi najzastupljenije su didaktičke i edukativne igračke i plišanci, dok među starijim uzrastima preferiraju lutke za djevojčice te autiće i akcijske figure za dječake. Među svim uzrastima jednako su popularne kocke kao kategorija igračaka koja je po prodaji u stalnom rastu. Zanimljivost je da igračke za dječake prednjače u broju prodanih artikala, a mijenjaju se i dječji trendovi. Prije nekoliko godina apsolutni favoriti su bile kocke, dok se u posljednje vrijeme licencirane igračke sve više probijaju na vrh ljestvice. 
 

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL
15. prosinac 2015. u 14:20
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close