Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Trgovina na malo pala deveti mjesec zaredom

Autor: Poslovni.hr
04. siječanj 2013. u 12:09
Podijeli članak —
Ilustracija

Negativna kretanja i pesimizam u idućim mjesecima potvrđuje pogoršanje indeksa pouzdanja, očekivanja i raspoloženja potrošača.

Prema prvim procjenama DZS-a negativna kretanja u trgovini na malo nastavila su se i u studenom, deveti mjesec za redom, pišu RBA analitičari u svojoj analizi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naime, promet od trgovine na malo zabilježio je realan pad od 5,7 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. U nominalnom izrazu pad je iznosio 1,9 posto godišnje. Na mjesečnoj razini trgovina na malo je treći uzastopni mjesec ostvarila pad, i to od 11,3 posto realno, odnosno 11,4 posto nominalno. S obzirom da realni sektor jos uvijek ne pokazuje naznake oporavka, nema oporavka ni tržišta rada, a time ni potrošnje, što potvrđuju i posljednji podaci, pišu analitičari.

Prema prvim procjenama DZS-a negativna kretanja u trgovini na malo nastavila su se i u studenom, deveti mjesec za redom, pišu RBA analitičari u svojoj analizi.

Naime, promet od trgovine na malo zabilježio je realan pad od 5,7 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. U nominalnom izrazu pad je iznosio 1,9 posto godišnje. Na mjesečnoj razini trgovina na malo je treći uzastopni mjesec ostvarila pad, i to od 11,3 posto realno, odnosno 11,4 posto nominalno. S obzirom da realni sektor jos uvijek ne pokazuje naznake oporavka, nema oporavka ni tržišta rada, a time ni potrošnje, što potvrđuju i posljednji podaci, pišu analitičari.

Konačno priopćenje trgovine na malo (predvideno za 11. siječnja) zasigurno ce potvrditi pad potrošnje trajnih i luksuznih dobara čiji udio u trgovini na malo kontinuirano opada od početka krize, pišu analitičari. Samo u studenom prodaja novih automobila zabilježila je pad od 46 posto. S druge strane evidentno je usmjeravanje potrošača na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba što se vidi u kontinuiranom rastu udjela prometa ostvarenog u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežito živežnim namirnicama (oko 40%).

Negativna kretanja i pesimizam u idućim mjesecima potvrđuje pogoršanje indeksa pouzdanja, očekivanja i raspoloženja potrošača te daljnji rast nezaposlenosti odnosno pad zaposlenosti. Na razini cijele 2012. godine analitičari očekuju realni pad trgovine na malo nešto ispod 4 posto.

Rast zaposlenosti i raspoloživog dohotka ključni su čimbenici oporavka trgovine na malo. S obzirom na predviđene blage stope rasta gospodarstva, oporavak u trgovini na malo, pozitivne stope rasta i povratak na razine iz pretkriznih godina analitičari ne očekuju niti u 2013. godine.

Autor: Poslovni.hr
04. siječanj 2013. u 12:09
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close