Broj nezaposlenih osoba u Hrvatskoj neće pasti ispod 200 tisuća, premda se može dogoditi da nam u narednom razdoblju bruto društveni proizvod raste i po visokim stopama, sve dok ne provedemo radikalni zaokret u obrazovnom sustavu. Ugledajmo se na praksu koju provode Austrija i Njemačka gdje u srednjim strukovnim školama polaznici tek 20 posto satnice odrađuju kroz nastavu, a 80 posto kroz praktičnu obuku kod konkretnih poslodavaca s kojima imaju i ugovor o radu i zbog toga se u registrima vode kao zaposleni,” naglasila je Tatjana Dalić, pomoćnica ministra rada i mirovinskog sustava na konferenciji “Strukovno obrazovanje i garancija za mlade” održanoj u suorganizaciji Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Poslovnog dnevnika.
Praktičnu obuku na svim razinama obrazovnog sustava aktivno njeguju sve razvijene države, kada bismo i mi u našem obrazovnom sustavu naglasak stavili na praksu, stručno osposobljavanje postalo bi nepotrebno, ustvrdila je Dalić. Ona osobno, navela je riječ mobilnost ne gleda kao pripravnost nezaposlenih da zbog dobivanja posla promijene mjesto boravka. Mobilnost je za nju, pojasnila je, spremnost na kontinuirano učenje i stjecanje vještina koje mogu biti od koristi ostane li možda neka osoba bez posla. Na tu temu, ilustrirala je, može svjedočiti i kroz osobno iskustvo, kao politologinja proteklih je godina radni staž stjecala na desetak vrlo različitih poslova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Obrazovni sustav treba ukinuti!
Koje bedastoče danas u školi uče naša djeca :
Jedno je pitanje :koliko otkucaja srca ima žaba ?
Prije 250 godina gotovo svi ljudi su bili poduzetnici : seljaci, kovači, mesari,zidari, zlatari , lončari itd.
Izumom parnog stroja počela je gradnja tvornica i škole su školovale radnike za tvornice.
To još uvjek radi naše školstvo uglavnom proizvodi kadar koji nikom nije potreban.
Danas bi škole morale proizvoditi uglavnom poduzetnike jer radnici su sve manje potrebni u industriji jer ih mjenjaju sve više kompjuteri a i roboti.
Uključite se u raspravu